Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Suck. Du förstår inte situationen. Jag har inte gått till olika läkare och bett om samma recept. Jag har varit med om att receptet strulat för jag hämtar det på nätet för att göra en lång historia kort och då blir det strul ibland om det är en lördag exempelvis. Så har varit med om detta flera gånger med flera olika läkare och nej det har ingenting att göra med "huvudlärare" eller inte. Jag har i stort sett noll förtroende för läkare i Sverige men har svårt att tro att de tillsammans skulle driva en konspiration mot mig. Detsamma gäller apoteken som sagt exakt samma sak. Dosen höjdes för att jag redan hade recept på lägsta möjliga.
Jag har för övrigt inte ADHD eller någon medicin för det.
Så du har gjort ett uttag på receptet och sen förväntat dig att läkare skall skriva nytt recept direkt för det ”strulat”? Du, det är inte en ovanlig historia och det sätter ju det hela i annat ljus.
Ja, självklart nekas du uttag när du redan gjort ett. Har läkaren skrivit absolut intervall så har dom. Även om det ”strular”.
Det var du som tog upp att du fått höra lögnen av flera läkare. Strular det så ofta för dig så ligger nog problemet på dig. Och det är klart läkare reagerar.