2024-08-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Åklagaren tyckte inte det 2014. Efter att jag hade beskrivit händelsen för kollegor under ett pass som nämndeman i tingsrätt uppmanade alla, inklusive lagmannen (tingsrättens chef) mig att anmäla. Så jag gick på lunchen till polisen. Började dra skeendet i luckan där man anmäler stulna cyklar etc. Fick följa med till närmaste kontorsrum när detaljerna blev något intima. Och vidare en trappa upp till polisens eget tjänsterum när berättelsen nått under midjan.
Målsägarbiträde utsågs! (från annan domsaga eftersom vi kände till varandra där jag tjänstgjorde).
Civil polisbil med civilklädda poliser kom till bostadsområdet och pratade med gubben. Han medgav närmanden - HON VAR MED PÅ DET. Det vanliga "ord mot ord" - inget åtal.
Jag har egna erfarenheter av rättsväsendet, och det är en skam att det inte tas på större allvar.

Man måste ju få ordning på det mer allvarliga brotten innan man tar sig an sådant som den här tråden handlar om.

Det är en skam för oss som har råkat verkligt illa ut.
Citera
2024-08-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Så för att nått fungerat på dig, fungerar det på alla? Riktigt så fungerar det inte i verkligheten tyvärr. Men bra för dig!
Jo, det har fungerat i verkligheten för mig, vilket jag inte heller är ensam om.

Men det är tydligt att det finns dem som inte kan navigera utan poliseskort.

Det finns jävligare händelser där polisen behövs på riktigt.

Det hade ju jag uppskattat betydligt mer.
Citera
2024-08-29, 10:30
Medlem
Logique88s avatar
Gud nåde den man som visar intresse (eller ointresse) för svenska kvinnor och kvinnan uppfattar som oattraktiv. Klart han ska anmälas. Vad tänkte han med egentligen?

Hade han däremot varit snygg och inflytelserik, så hade hon skrutit om det för sina vänner nu.

"Var är alla bra män? "
Citera
2024-08-29, 10:39
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Nej, du svarade på en anmärkning som handlade om situationen att du själv vore utsatt.

Varför är du så misogyn? Du vet väl att du kan ta ditt kvinnoförakt till vårdcentralen och inleda en process för att få terapi?
Varför är du så misandri? Du vet väl att du kan ta ditt mansförakt till vårdcentralen och inleda en process för att få terapi?
Citera
2024-08-29, 10:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Behövde de ta initiativ! Något fel på dem?

Vad menar du med den kommentaren?
Citera
2024-08-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad menar du med den kommentaren?

Som kvinna har jag sedan 14-årsåldern, inte har det helt upphört ännu - plågats av okända gränslösa mäns ovälkomna närmanden. Har inte satt mig riktigt in i att alla kvinnor kanske inte har det så.
Citera
2024-08-29, 10:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag hade nog överlevt det är jag ganska säker på .
Är du? Är du helt säker? Hade inte 12.000 kr känts lite bättre som plåster på såren?

Jag är så gammal att jag minns när det var en komplimang att bli smekt över stjärten!
Citera
2024-08-29, 10:54
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En av mina döttrar kom just hem och berättade att skolan tänker polisanmäla att en kille tafsat på en av hennes kompisar. Tjejen själv tyckte inte att det var så farligt, och vill inte anmäla. Du väljer inte ens själv längre.
Jag har läst en del om proxyanmälningar, där kvinnors väninnor anser att deras vän blivit utsatt för våldtäkt, när hon själv inte anser det. Fenomenet ska tydligen vara att hon är så chockad / i affekt att hon inte förstår att en våldtäkt ägt rum.

Så även om kvinnan som haft umgänge med en man, inte anser sig vara ett offer och gärna avstår rättsliga åtgärder, så anmäler vännerna och man tar inte hänsyn till kvinnans egen vilja. Domstolen går helt på vännernas "upplevelse" och männen döms. Det är helt och hållet manshat som ligger till grund för dessa domar.

Alexander Bard brinner för att unga killar ska slippa detta rättshaveri. Sist jag hörde honom prata om det nämnde han 200-300 män som fått sina liv förstörda på detta sätt. Är nog mer idag, var ett par år sen.
Citera
2024-08-29, 10:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Gud nåde den man som visar intresse (eller ointresse) för svenska kvinnor och kvinnan uppfattar som oattraktiv. Klart han ska anmälas. Vad tänkte han med egentligen?

Hade han däremot varit snygg och inflytelserik, så hade hon skrutit om det för sina vänner nu.

"Var är alla bra män? "
Lol, det här är så jävla sant. Kvinnan som anmälde förtjänar inga bra män.
Citera
2024-08-29, 10:55
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är du? Är du helt säker? Hade inte 12.000 kr känts lite bättre som plåster på såren?

Jag är så gammal att jag minns när det var en komplimang att bli smekt över stjärten!

Åk till dansbsndsveckan i Malung där smeks det både här och där och guppande husvagnar och husbilar 😀
Citera
2024-08-29, 11:01
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Lol, det här är så jävla sant. Kvinnan som anmälde förtjänar inga bra män.
Kvinnan som anmälde skrämmer borta alla män. Även för sina vänner.

Har pratat med flera tonårskillar som berättar om rätt vidrig snedfördelning inom skolan, där killar alltid är förövare och tjejer offer.

Det var samma på min tid. Skillnaden (som jag ser det) är att då var det en norm från mammorna att skuldbelägga killarna, idag är det regelrätt och förväntat, av hela samhället. Att misstro en kvinna idag anses som misogyni.

Tänk vad år av manshatar-hjärntvätt kan göra med ett samhälle.
Citera
2024-08-29, 11:05
Medlem
20 åringar på en lägenhetsfest anmäler tafsa på rumpan?! Åklagaren som driver målet är den stora förövaren och skulle avskedas eller skickas till Malmö, Göteborg eller Stockholm och jobba mot gängkriminella. 🚬🐰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in