2024-08-29, 09:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Man gör verkligen allt för att för att så split mellan män och kvinnor.
Grova brott läggs ner men den här killen ska vi minsann sätta dit.
Män kommer i förlängningen att hålla kvinnor på avstånd vilket är väldigt dåligt för båda parter.
Det är redan så. Män tar avstånd från kvinnor för att det är en överhängande risk att beblanda sig med dem idag.

Med tanke på hur många svenskar som blivit hjärntvättade till små kravställande prinsessor så är det idag omöjligt att veta vem man ska investera i. Rysk roulette så att säga.

Problematiken ligger i att oavsett rätt eller fel, så lyssnar samhället alltid på kvinnans version. Resultatet av en feminisering av svensk kultur.
Citera
2024-08-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du menar att andras kroppar är allmänt gods och om de inte klarar att värja sig så får de skylla sig själva?

Lagen är väl till för att främst skydda de svaga som inte kan värja sig själva - så det där är ju ett konstigt resonemang.
Nej, jag menar givetvis att man får ha lite skinn på näsan och faktiskt säga ifrån själv.
Män råkar ut för samma sak på krogarna (av kvinnor), det är ett fenomen som alltid har varit och det har fungerat alldeles utmärkt att säga ifrån, alt få stöd av närvarande.
Att springa till polisen för en sådan sak övergår mitt förstånd.
Det är jobbigt det ggr sådana ’inviter’ kommer från någon man är ointresserad av, men helt välkommet när man har ett eget intresse.

Nä, att springa till polisen och göra livet surt för en annan, för något man kan avleda på plats ställer jag mig inte bakom.
Citera
2024-08-29, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Behövde de ta initiativ! Något fel på dem?

Ibland gjorde dem det. Detta kunde vara på logdans eller på stan.. I slutet av 80-talet så hände det en gång med en kassörska på ett snabbköp. Helt sjukt.
Citera
2024-08-29, 09:28
Medlem
Citat:
Så du menar att andras kroppar är allmänt gods och om de inte klarar att värja sig så får de skylla sig själva?

Lagen är väl till för att främst skydda de svaga som inte kan värja sig själva - så det där är ju ett konstigt resonemang.

Ok, svag var jag förstås, trots vältränad, när plötsligt f d känd handbollsspelare tog ett kraftigt grepp bakifrån om mina bröst med ena armen samtidigt som andra handen kördes in nerifrån i mina shorts för överrumplande penetrering. Mitt på ljusa måndagsförmiddagen. "Du kan väl släppa loss för min skull!"
Citera
2024-08-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ibland gjorde dem det. Detta kunde vara på logdans eller på stan.. I slutet av 80-talet så hände det en gång med en kassörska på ett snabbköp. Helt sjukt.

Jo, två av männen i mitt liv har nog skrutit över fysiska inviter de fått från kvinnor i tidigare liv.
Citera
2024-08-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ok, svag var jag förstås, trots vältränad, när plötsligt f d känd handbollsspelare tog ett kraftigt grepp bakifrån om mina bröst med ena armen samtidigt som andra handen kördes in nerifrån i mina shorts för överrumplande penetrering. Mitt på ljusa måndagsförmiddagen. "Du kan väl släppa loss för min skull!"
Du beskriver ett regelrätt övergrepp, och är inte i närheten av en klapp på rumpan.
Jag beklagar.

Sådana svin ska givetvis bli straffade.
Citera
2024-08-29, 09:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Nej, jag menar givetvis att man får ha lite skinn på näsan och faktiskt säga ifrån själv.
Män råkar ut för samma sak på krogarna (av kvinnor), det är ett fenomen som alltid har varit och det har fungerat alldeles utmärkt att säga ifrån, alt få stöd av närvarande.
Att springa till polisen för en sådan sak övergår mitt förstånd.
Det är jobbigt det ggr sådana ’inviter’ kommer från någon man är ointresserad av, men helt välkommet när man har ett eget intresse.

Nä, att springa till polisen och göra livet surt för en annan, för något man kan avleda på plats ställer jag mig inte bakom.
Varför skall man inte anmäla och "göra livet surt" för den som begår sexuellt ofredande?
Det är helt horribelt resonemang.

Ja, poängen är att kroppskontakt är okej när det är välkommet - annars inte.

Citat:
Det är sådant jag menar. Det är inte alltid lätt att värja sig - och dessutom är ju skadan/brottet redan skedd när man tvingas värja sig.
Folk som inte har vett om att hålla sig borta från andras kroppar om de inte är ditbjudna skall man anmäla. Att människor får värja sig själva fungerar ju inte för om det fungerade så hade folk lärt sig hålla händerna i styr.
Citera
2024-08-29, 09:50
Medlem
Citat:
Varför skall man inte anmäla och "göra livet surt" för den som begår sexuellt ofredande?
Det är helt horribelt resonemang.

Ja, poängen är att kroppskontakt är okej när det är välkommet - annars inte.

Det är sådant jag menar. Det är inte alltid lätt att värja sig - och dessutom är ju skadan/brottet redan skedd när man tvingas värja sig.
Folk som inte har vett om att hålla sig borta från andras kroppar om de inte är ditbjudna skall man anmäla. Att människor får värja sig själva fungerar ju inte för om det fungerade så hade folk lärt sig hålla händerna i styr.
Vissa saker fungerar alldeles utmärkt att hantera själv, på plats.
Vid det tillfällen det inte fungerar bör man ta till andra åtgärder.

Men en klapp/smekning på rumpan är inte helt svårt att avvärja.
Citera
2024-08-29, 09:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vissa saker fungerar alldeles utmärkt att hantera själv, på plats.
Vid det tillfällen det inte fungerar bör man ta till andra åtgärder.

Men en klapp/smekning på rumpan är inte helt svårt att avvärja.
För dig kanske det fungerar utmärkt. Andra delar ju uppenbarligen inte din uppfattning utan gör anmälan då de utsätts för brott.
Citera
2024-08-29, 09:55
Medlem
Citat:
För dig kanske det fungerar utmärkt. Andra delar ju uppenbarligen inte din uppfattning utan gör anmälan då de utsätts för brott.
Det är tydligen så.
Citera
2024-08-29, 09:58
Medlem
Citat:
Du beskriver ett regelrätt övergrepp, och är inte i närheten av en klapp på rumpan.
Jag beklagar.

Sådana svin ska givetvis bli straffade.

Åklagaren tyckte inte det 2014. Efter att jag hade beskrivit händelsen för kollegor under ett pass som nämndeman i tingsrätt uppmanade alla, inklusive lagmannen (tingsrättens chef) mig att anmäla. Så jag gick på lunchen till polisen. Började dra skeendet i luckan där man anmäler stulna cyklar etc. Fick följa med till närmaste kontorsrum när detaljerna blev något intima. Och vidare en trappa upp till polisens eget tjänsterum när berättelsen nått under midjan.
Målsägarbiträde utsågs! (från annan domsaga eftersom vi kände till varandra där jag tjänstgjorde).
Civil polisbil med civilklädda poliser kom till bostadsområdet och pratade med gubben. Han medgav närmanden - HON VAR MED PÅ DET. Det vanliga "ord mot ord" - inget åtal.
Citera
2024-08-29, 10:02
Medlem
Citat:
Oavsett så är det inte värre än att be den ’lägga av’.
Sådant har alltid fungerat för mig, men det här?

Vid det tillfällen man har ett eget intresse så uppskattas sådan ’gester’.

Att springa iväg till polisen för en sådan sak är ren skam.

Så för att nått fungerat på dig, fungerar det på alla? Riktigt så fungerar det inte i verkligheten tyvärr. Men bra för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in