2024-08-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Hur skulle du reagera om en bög eller en väldigt oattraktiv kvinna kom fram till dig och började "klämma både här och där" på dig?

Då säger man "var snäll att sluta med det där". Om inte personen upphör med detta så avlägsnar man fysiskt personen eller ber någon annan göra det. Vad man inte gör är att dra igång hela rättsapparaten för hundratusentals kronor medan våldtäkter och skjutningar läggs på kö. Visst är det ett tarvligt beteende men vissa saker löses bättre i civilsamhället.

För övrigt, 12000 skadestånd för en smekning på rumpan. Hade gärna ställt upp.
Citera
2024-08-29, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Kvinnor, rent generellt, har ett inre behov att bli kladdade på. De känner sig uppskattade då. De allra flesta kvinnor tycker om när mannen tar för sig, att mannen tar kommandot. Ju mer kladdande desto större lust hos flickan.

Därför är det helt fel att åtalas för sexuellt ofredande. Vrf förtrycka en välgörare som endast bejakar kvinnans innersta önskan?

Att tafsa är dessutom mannens rättighet för hur annars ska man veta ifall tjej är intresserad. Endast genom fysisk kontakt kan man få reda på status
Oavsett så är det inte värre än att be den ’lägga av’.
Sådant har alltid fungerat för mig, men det här?

Vid det tillfällen man har ett eget intresse så uppskattas sådan ’gester’.

Att springa iväg till polisen för en sådan sak är ren skam.
Citera
2024-08-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Då säger man "var snäll att sluta med det där". Om inte personen upphör med detta så avlägsnar man fysiskt personen eller ber någon annan göra det. Vad man inte gör är att dra igång hela rättsapparaten för hundratusentals kronor medan våldtäkter och skjutningar läggs på kö. Visst är det ett tarvligt beteende men vissa saker löses bättre i civilsamhället.

För övrigt, 12000 skadestånd för en smekning på rumpan. Hade gärna ställt upp.
Exakt!
Citera
2024-08-29, 08:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, "frozen freight" är hittepå, lite som fibromyalgi & utmattningssyndrom (me) för de som är för lata att jobba

Att åberopa "frozen freight" är endast för tjejer som inte har rent mjöl i påsen & som vill skuldbelägga mannen som visat intresse, pga att hon i tillfället var berusad & i förhållande.

Jag är på din sida bara så att du vet. Undrar mest om det finns någon som kunnat läsa artikeln och har lite mer utförlig information att delge.
Citera
2024-08-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Låter mer som du haft tur. Om min man hade upptäckt din smekning av min rumpa så hade du definitivt föredragit en polisanmälan och ett skadestånd på 12 000 kr.

Det handlar om att det är en kränkning att bli tafsad på utan tillåtelse. Samma sak med folk som utan tillåtelse tar sig friheten att kladda på gravidas magar, även det fullständigt oacceptabelt.
Mm, så kränkt att du sprungit iväg till polisen, för att du själv inte klarar av att säga ifrån.
Antingen får din man eller polisen ta hand om det.

Men du själv är helt handlingsförlamad och jättekränkt och klarar inte att säga ifrån själv.
Citera
2024-08-29, 09:02
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Personlig integritet? Tjejen var ju kåt & ville att handen skulle vandra över hennes ass. Tjejer uppskattar manliga trevande händer. De känner sig utvalda.

Man kan jämföra mannens tafsande som att plantera ett frö. Sedan får man vänta ifall fröet blir till träd eller inte, ifall man kan börja att beskära trädet med ytterligare avancemang som leder till knulla eller ifall man ska träda tillbaka. Inte kan det väl vara olagligt eller opassande att så ett frö?

Du går verkligen in hårt för att bekräfta validiteten i mitt påstående.
Citera
2024-08-29, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Bättre förr i tiden när brudarna kom fram till en och ville bli smekta.. Idag är det mer stelt. Tur man levde på den tiden då det var bättre!

Behövde de ta initiativ! Något fel på dem?
Citera
2024-08-29, 09:11
Avstängd
Som nyanställd råkade jag komma emot en kvinnlig kollega vid fikarummet, hon vrålade rakt ut " Tafsa inte!".
jävla clown värd vi lever i.
Citera
2024-08-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Landet blir bara sjukare och sjukare. När en smekning på rumpan är ett allvarligt brott kan man bli åtalad för vad som helst som inte passar in i woke, LGBTQ eller vad skit som helst, typ förintelseförnekelse. Det går fort utför nu och med den tilltagande censuren kommer en smekning på rumpan vara närmast en befrielse.
Det är dessvärre som du säger.

Det är en skrämmande utveckling och det går snabbt nu och viljan att splittra finns på alla nivåer.
Det är tydligt.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-08-29 kl. 09:25.
Citera
2024-08-29, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Problemet tycks bl.a. vara alla gamla gubbar som hatar förändringar och upplever okända kvinnor som var mans egendom.
Oerhört patetiskt att se kommentarer om att "de som inte hakar på och tar för sig förblir oskulder"!
Jag låg dubbelvikt i skratt när jag läste den första liknande kommentaren, och tog mig för pannan när idiotin upprepades flera ggr i denna tråd.

Kvinnor kan vara underbara likvärdiga partners, men de är inga hundvalpar som behöver fostras utav inbillade patriarker!

P.S. Sen kan man ju undra vad Flaschback är som AndersStenberg yrar om några inlägg upp! 😊😆🤣
D.S

I scenen jag beskrev var vi knappast okända för varandra, jag var valberedning i bostadsrättsföreningen, gubben var med i styrelsen.
Citera
2024-08-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Som nyanställd råkade jag komma emot en kvinnlig kollega vid fikarummet, hon vrålade rakt ut " Tafsa inte!".
jävla clown värd vi lever i.
Fruktansvärt!

Kvinnor gör sig bara omöjliga att vilja umgås med, än mindre arbeta med.
Citera
2024-08-29, 09:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Mm, så kränkt att du sprungit iväg till polisen, för att du själv inte klarar av att säga ifrån.
Antingen får din man eller polisen ta hand om det.

Men du själv är helt handlingsförlamad och jättekränkt och klarar inte att säga ifrån själv.
Så du menar att andras kroppar är allmänt gods och om de inte klarar att värja sig så får de skylla sig själva?

Lagen är väl till för att främst skydda de svaga som inte kan värja sig själva - så det där är ju ett konstigt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in