2024-08-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Hon säger det som passar för stunden för att få medhåll för att hon är så osäker i sig själv. Och hon styr inte drevet men hon ger bensin till elden med lögner för att människor ska kunna göra content. Och allt är för att försöka få tillbaka Chrippa. All skuld läggs på jocke när han enbart försökt hjälpa andra.
Jocke har knappast försökt att hjälpa någon öht, allra minst sin bror.
Citera
2024-08-28, 20:48
Medlem
Citat:
Hon säger det som passar för stunden för att få medhåll för att hon är så osäker i sig själv. Och hon styr inte drevet men hon ger bensin till elden med lögner för att människor ska kunna göra content. Och allt är för att försöka få tillbaka Chrippa. All skuld läggs på jocke när han enbart försökt hjälpa andra.
Precis hon e osäker å gör som de andra säger! men hon e ju snäll å sen oxå kär så nt konstigt hon gör konstiga saker. chloe e gladare nu å går i förskola varför vill de förstöra?

å snälla alla sluta skriva i min inkorg ni blir anmälda!
Citera
2024-08-28, 20:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Förståeligt, ryggdunkningarna går nog på högvarv där. Blir så när man startar en komplott med agendan att skydda ett svin.
Ni får ryggdunkninga hur mycket ni vill i PM, det är upp till er.
Jag vill bara kunna PMa för att inte skriva OT i trådarna.

Tror du det är långtid kvar innan Eko är klar med utredningen av Chrippa? eftersom dem stängt både Julias och Chrippas konton så borde dem ju närma sig slutet på utredningen?
Citera
2024-08-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ni får ryggdunkninga hur mycket ni vill i PM, det är upp till er.
Jag vill bara kunna PMa för att inte skriva OT i trådarna.

Tror du det är långtid kvar innan Eko är klar med utredningen av Chrippa? eftersom dem stängt både Julias och Chrippas konton så borde dem ju närma sig slutet på utredningen?

Men har inte chrippas konton varit avstängda ganska länge? Tycker han har sagt det för länge sen men kan minnas fel.
Citera
2024-08-28, 21:04
Medlem
Citat:
Passande att börja göra det så fort Linnea börjat göra det? Precis som allt annat hon gör?
Hon säger ”bröderna” men vi alla vet vad hon menar. Se blicken hon ger till modern sin när hon säger det.

Kan inte se den blicken dock kan jag förstå att hon saknar sina bröder samt Jonna som hon var nära vän med.
Hon hade säkert tänkt annorlunda idag men nu är skadan redan skedd.
Citera
2024-08-28, 21:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men har inte chrippas konton varit avstängda ganska länge? Tycker han har sagt det för länge sen men kan minnas fel.
Jo, men dem kan väl inte ha Julias konto stängt i 1-2 år medans utredningen pågår? hon måste ju kunna ta emot lön, betala räkningar, köpa saker, osv? (nu vet jag att hon inte jobbar, men förhoppningsvis planerar hon väl att börja jobba)
Citera
2024-08-28, 21:11
Medlem
Citat:
Jo, men dem kan väl inte ha Julias konto stängt i 1-2 år medans utredningen pågår? hon måste ju kunna ta emot lön, betala räkningar, köpa saker, osv? (nu vet jag att hon inte jobbar, men förhoppningsvis planerar hon väl att börja jobba)
En bekant till mig vart blåst av penningtvättare, gjorde en överföring bara till en person (ett köp på Blocket som var bluff). Han fick sina konton låsta i över ett år, trots att han inte gjort något överhuvudtaget mer än att betala för en vara (som var bluff då).

Så enligt min erfarenhet så kommer alla som gjort vissa transaktioner med och runt Chrippa att få låsta konton etc.
Citera
2024-08-28, 21:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
En bekant till mig vart blåst av penningtvättare, gjorde en överföring bara till en person (ett köp på Blocket som var bluff). Han fick sina konton låsta i över ett år, trots att han inte gjort något överhuvudtaget mer än att betala för en vara (som var bluff då).

Så enligt min erfarenhet så kommer alla som gjort vissa transaktioner med och runt Chrippa att få låsta konton etc.
Vänta, va? hur överlever man med sitt bankkonto låst?
Citera
2024-08-28, 21:16
Medlem
Citat:
Vänta, va? hur överlever man med sitt bankkonto låst?
Hans vanliga lönekonto låste dom, det som han betalade med. Han hade ett annat konto (typ sparkonto) som fick användas för att få in lön. Men han var tvungen att besöka bankkontoret fysiskt för att göra något alls. BankID avstängt också naturligtvis. Var riktigt jobbigt för honom.
Citera
2024-08-28, 21:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Hans vanliga lönekonto låste dom, det som han betalade med. Han hade ett annat konto (typ sparkonto) som fick användas för att få in lön. Men han var tvungen att besöka bankkontoret fysiskt för att göra något alls. BankID avstängt också naturligtvis. Var riktigt jobbigt för honom.
Låter riktigt hemskt, stackars honom.
Då hoppas jag väl utredningen gällande Chrippa snart är slut så Julia slipper ha sitt konto låst så länge till.
Citera
2024-08-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle de stänga av hennes konto?
Tvättar hon pengar?

det är klart hon har. det är ju inga NASA tekniker vi har att göra med. räkans farsa har också tvättat pengar åt sin pojk. nu är det linnea som är den största tvättaren. men dom backtrackar ju och ser en jäkla massa pengar som strömmat genom hennes konto. det är ju inga högfungerande brudar som vistas kring räkan.
Citera
2024-08-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jaha okej då förstår jag, då är det väl på de sättet han kan boka resor och dylikt.
Men undra hur många som är indragna i detta? Det har ju hållit en del förhör då & då med olika personer, sen verkade allt lugnt ett tag och nu händer det en hel del.

det ska bli hysteriskt roligt att läsa alla förhör sen. alla kommer stå och gola ner varandra i tron att strafflindring finns i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in