2024-08-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Chemtrailas det för att sabba konventionella grödor och öppna upp för GMO?

"Uppstickande svarta ax, skrumpna kärnor och lägre vikt på skörden oroar och förbryllar lantbrukare i Östergötland. De här axen är ju tomma. Det är ju princip ingen kärna”, säger lantbrukaren Niclas Malm. Ingen vet vad det beror på".
https://sverigesradio.se/artikel/markliga-upptackten-gackar-bonderna-ingen-vet-vad-det-ar

Hur vet du att det beror på "chemtrails"? Varför kan det inte vara effekten av någon annan dum konspirationsteori som t.ex HAARP eller 5G?

Ni tomtar är för jävla roliga med er konfirmeringsbias. Skummar nyheter i något slags löjligt försök att koppla ihop en nyhet med er favoritkonspiration - och detta helt utan belägg.
Citera
2024-08-28, 11:17
Medlem
BananaYoos avatar
Mycket trams och halmgubbar i tråden ser jag. Klart systematisk förgiftning via chemtrails är ultimat för världens fortlevnad, precis som formaldehyd i standardvaccin är helt ultimat för att bli av med mänsklighetens cancerutveckling. Sluta tramsa i tråden nu, snälla.
Citera
2024-08-28, 12:06
Medlem
KungPungPats avatar
Jag såg i Anders Nordströms låt Solen Dimmas Bort ( https://youtu.be/I7B3GPmTC14 ) att chemtrails förbjöds tidigare i år i en delstat i Amerika.

Det var alltså politiker och folket som fixade en lag och röstade igenom den, en lag som förbjuder flygplan från att spraya chemtrails över Tennessee.

Sjukt att dom gick så långt att dom förbjöd flygplan från att spraya chemtrails över ett stort befolkat område.. fast det aldrig ens har hänt, och när det bara är kvarliggande contrails som bara råkade bli extremt vanligt efter år 2001.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-08-28 kl. 12:09.
Citera
2024-08-28, 12:28
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag såg i Anders Nordströms låt Solen Dimmas Bort ( https://youtu.be/I7B3GPmTC14 ) att chemtrails förbjöds tidigare i år i en delstat i Amerika.

Det var alltså politiker och folket som fixade en lag och röstade igenom den, en lag som förbjuder flygplan från att spraya chemtrails över Tennessee.

Sjukt att dom gick så långt att dom förbjöd flygplan från att spraya chemtrails över ett stort befolkat område.. fast det aldrig ens har hänt, och när det bara är kvarliggande contrails som bara råkade bli extremt vanligt efter år 2001.
Jag kräver att du bekräftar vilken delstat detta är så jag vet vilken delstat jag aldrig någonsin kommer att sätta min fot i. Är det Tennessee som är roten till all onska på jorden?
Citera
2024-08-28, 13:48
Medlem
Gerhardts avatar
Har kollat himlen sedan morgonen och det har utan tvivel sprutats från flyplan hela dagen. Himlen är nu täckt av ljusblått dis och man kan urskilja strecken och lämningar av dessa.

I morse sa de på radions väderrapport att det skulle bli "höga slöjmoln" det är dock ingen som helst tvekan om att dessa "slöjmoln" skapats av besprutningsplan.
Citera
2024-08-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Har kollat himlen sedan morgonen och det har utan tvivel sprutats från flyplan hela dagen. Himlen är nu täckt av ljusblått dis och man kan urskilja strecken och lämningar av dessa.

I morse sa de på radions väderrapport att det skulle bli "höga slöjmoln" det är dock ingen som helst tvekan om att dessa "slöjmoln" skapats av besprutningsplan.

Skitsnack!
Kvarliggande kondensstrimmor har funnits sedan flygets barndom, och slöjmoln (utan citattecken) har funnits så länge det har funnits väder på jorden.
Citera
2024-08-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Mycket trams och halmgubbar i tråden ser jag. Klart systematisk förgiftning via chemtrails är ultimat för världens fortlevnad, precis som formaldehyd i standardvaccin är helt ultimat för att bli av med mänsklighetens cancerutveckling. Sluta tramsa i tråden nu, snälla.

Om du verkligen menar allvar med det där är det DU som tramsar.
Citera
2024-08-28, 14:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Har noterat samma. Nu sprayar dom mycket.

Höga "slöjmoln" hela sommaren nu. Slöjsommaren.
Citera
2024-08-28, 14:16
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Skitsnack!
Kvarliggande kondensstrimmor har funnits sedan flygets barndom, och slöjmoln (utan citattecken) har funnits så länge det har funnits väder på jorden.

Har du en kondenserad syn på vad som sprutas ut som bygger på din barndom?

Det som jag kunnat iaktta under dagen sprutas ut på himlen är absolut inte per definition några slöjmoln, oavsett om det kan ha förekommit sådana under din barndom.
Citera
2024-08-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

För det första har kvarliggande contrails varit extremt vanliga långt före 2001. Jag har sett dem varje år sedan 1970-talet.
För det andra är det helt ofarligt att förbjuda något som inte finns och aldrig har funnits.
För det tredje är filmen idioti.
Citera
2024-08-28, 14:20
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Jag kräver att du bekräftar vilken delstat detta är så jag vet vilken delstat jag aldrig någonsin kommer att sätta min fot i. Är det Tennessee som är roten till all onska på jorden?

Framgår inte det i filmen? https://youtu.be/I7B3GPmTC14?t=51
Citera
2024-08-28, 14:24
Medlem
Citat:
Har du en kondenserad syn på vad som sprutas ut som bygger på din barndom?

Det som jag kunnat iaktta under dagen sprutas ut på himlen är absolut inte per definition några slöjmoln, oavsett om det kan ha förekommit sådana under din barndom.

Antagligen skojar du, men om jag ska ta det på allvar:

Ingenting har "sprutats ut" varken under min barndom eller senare. De vita strimmor som vi alla kan se är kondenserad vattenånga från förbränningen av flygbränsle.
För att jag ska kunna kommentera dina moln måste jag självklart se bilder på dem.
Senast redigerad av pewana 2024-08-28 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in