2024-08-28, 00:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast vad skulle vara en rättvis bild av händelseförloppet när vi inte vet hela förloppet?

Det jag beskrev är vad vi vet. Om du tycker att det är märkligt att beskriva vad vi vet och istället vill beskriva vad ni tror så får du köra loss.

Vad vi vet är ju också vad JL påstår och vad KL påstår. Deras respektive berättelse är ju viktiga för att försöka skapa sig en förståelse av händelseförloppet.

Att endast säga att KL brukat våld mot JL bidrar inte. Tvärtom.
Senast redigerad av Troian 2024-08-28 kl. 00:15.
Citera
2024-08-28, 00:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag slingrar mig inte. Däremot håller du på och bokstavligen tjatar sönder tråden om våld.

Du har gjort 85 nonsens inlägg i tråden. Jag har postat 60. Inte ens det kan du få till rätt.

Så när kommer du att erkänna att kommunisten har brukat våld mot Lamotte?
Citera
2024-08-28, 00:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det blir inte misshandel bara för att du tjatar om det. Plocka istället fram källor på att anmälan mot Lamotte lagts ner.

Det blev misshandel för att terror-kristofer och hans liga brottade ner Lamotte på backen, höll fast honom där, och tvingade honom att "käka asfalt". Det kommer att rubriceras som olaga frihetsberövande också. Och så har vi stölderna av Lamottes väska och mobiltelefon. Sättet de stals på när Lamotte brottades ner och hölls fast, att han hade dessa saker på sig personligen, samt värdet på det stulna, gör alla tillsammans att det betraktas som grovt brott.

Det kommer gå hårt åt terror-kristofer och hans liga, den här gången. Det är allvarliga brott han och hans liga gjort sig skyldiga till, och allt, verkligen allt, finns på film. Misshandel, olaga frihetsberövande och grov stöld.
Citera
2024-08-28, 00:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad vi vet är ju också vad JL påstår och vad KL påstår. Deras respektive berättelse är ju viktiga för att försöka skapa sig en förståelse av händelseförloppet.

Att endast säga att KL brukat våld mot JL bidrar inte. Tvärtom.

Vadå bidrar? Till vad? Klart att det bidrar att konstatera att en part har bevisats använda våld medans den andre inte gjort det. Särskilt om man vill försöka skapa sig en bild av ett potentiellt händelseförlopp.
Citera
2024-08-28, 00:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det blev misshandel för att terror-kristofer och hans liga brottade ner Lamotte på backen, höll fast honom där, och tvingade honom att "käka asfalt". Det kommer att rubriceras som olaga frihetsberövande också. Och så har vi stölderna av Lamottes väska och mobiltelefon. Sättet de stals på när Lamotte brottades ner och hölls fast, att han hade dessa saker på sig personligen, samt värdet på det stulna, gör alla tillsammans att det betraktas som grovt brott.

Det kommer gå hårt åt terror-kristofer och hans liga, den här gången. Det är allvarliga brott han och hans liga gjort sig skyldiga till, och allt, verkligen allt, finns på film. Misshandel, olaga frihetsberövande och grov stöld.

Du kan inte så fast vad som har hänt.

Men jag håller med om att i fall det är så som JL beskriver det så är det ganska grova brott. Sannolikt fängelse.
Citera
2024-08-28, 00:20
Medlem
Citat:
Du har gjort 85 nonsens inlägg i tråden. Jag har postat 60. Inte ens det kan du få till rätt.

Så när kommer du att erkänna att kommunisten har brukat våld mot Lamotte?
Eftersom jag inte är juridiskt kunnig så vet jag inte var den lagliga gränsen för våld går vid ett envarsgripande. Personligen tycker jag inte att det är våld att lägga ner någon på marken, nej. Snarare ett mycket bra sätt att deskalera en hetsig situation.

Vi får se när det börjar dyka upp videor och vittnesmål om händelsen, fram tills dess är jag försiktig med att dra förhastade slutsatser, och du borde ha samma hållning.
Citera
2024-08-28, 00:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Eftersom jag inte är juridiskt kunnig så vet jag inte var den lagliga gränsen för våld går vid ett envarsgripande. Personligen tycker jag inte att det är våld att lägga ner någon på marken, nej. Snarare ett mycket bra sätt att deskalera en hetsig situation.

Vi får se när det börjar dyka upp videor och vittnesmål om händelsen, fram tills dess är jag försiktig med att dra förhastade slutsatser, och du borde ha samma hållning.

Jo, vi har förstått att du är för obildad för att förstå vad våld är i lagens mening, och du verkar för trög för att ta till dig den kunskapen av oss som kan. Men du får väl göra ännu ett försök och lyssna på oss som vet och försöka få din trögfattade ärthjärna att ta in lite enkel kunskap, eller är det för svårt får din lilla ärta till hjärna?

Att brotta ner någon på det viset och hålla fast personen utgör misshandel och olaga frihetsberövande. Vi har via film delat i tråden sett hur terror-kristofer håller fast Lamotte, och han har själv skrutit om hur han och hans liga har brottat ner Lamotte och tvingat hon att "käka asfalt". Det är misshandel och olaga frihetsberövande. Och att ta Lamottes tillhörigheter är stöld, grov stöld i detta fallet. Terror-kristofer och hans liga är misshandlande våldsmän och grovt kriminella.
Citera
2024-08-28, 00:23
Medlem
Lutar åt att vänsterpartisten lajvade huligan en gång för mycket. Det blir nog fängelse för honom.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Eftersom du inte är juridiskt kunnig bör du fundera på om det ens juridiskt var ett envarsingripande. Annars är det misshandel.
Citera
Medlem
Citat:

Lamotte är också anmäld för misshandel. Varför försvarar du honom och skyfflar all skuld på KL? Det kan väl aldrig vara så att du är ett politiskt troll som med näbbar och klor ska pusha en agenda och vinkla debatten?

Väntar fortfarande på källa om nedlagd polisanmälan mot JL, som du flera gånger påstått är sanning.
Citera
2024-08-28, 00:25
Medlem
Citat:
Jo, vi har förstått att du är för obildad för att förstå vad våld är i lagens mening, och du verkar för trög för att ta till dig den kunskapen av oss som kan. Men du får väl göra ännu ett försök och lyssna på oss som vet och försöka få din trögfattade ärthjärna att ta in lite enkel kunskap, eller är det för svårt får din lilla ärta till hjärna?

Att brotta ner någon på det viset och hålla fast personen utgör misshandel och olaga frihetsberövande. Vi har via film delat i tråden sett hur terror-kristofer håller fast Lamotte, och han har själv skrutit om hur han och hans liga har brottat ner Lamotte och tvingat hon att "käka asfalt". Det är misshandel och olaga frihetsberövande. Och att ta Lamottes tillhörigheter är stöld, grov stöld i detta fallet. Terror-kristofer och hans liga är misshandlande våldsmän och grovt kriminella.
Det kan lika gärna röra sig om ett fullt legitimt envarsgripande. Detta vet inte du. Varför låtsas du som att du vet allt?
Citera
2024-08-28, 00:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vadå bidrar? Till vad? Klart att det bidrar att konstatera att en part har bevisats använda våld medans den andre inte gjort det. Särskilt om man vill försöka skapa sig en bild av ett potentiellt händelseförlopp.

Nej det gör det inte. Däremot kan man säga att KL tryckte ned DL mot marken. KL hävdar att det rör sig om ett envarsgripande efter att DL misshandlat honom. DL å sin sida nekar till det. Det bidrar till en förståelse om att två personer varit i konflikt och att de har olika versioner om vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in