2024-08-27, 23:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att presentera ett faktum kan förstås vara missvisande när man inte sätter det i ett sammanhang.

Säg att Kalle misstänks för att ha hoppat på Lisa på stan och misshandlat henne grovt. Han nekar till anklagelserna. Han har däremot ett rivmärke på kinden, och Lisa säger att det är hon som gjort det i ett desperat försök att försvara sig.

Att då säga, kort och gott, ”det är ett faktum att Lisa brukat våld mot Kalle” - tekniskt sett sant, men är det rättvisande?

En korrekt beskrivning av händelsen här vore att KL och JL anklagar varandra för misshandel, och att KL tryckt ned JL i backen och KL menar att det rör sig om ett envarsgripande.

Av alla löjliga påståenden och lögner i tråden är ditt bidrag att ifrågasätta något som är korrekt?
Citera
2024-08-27, 23:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Anmälan mot Lamotte har polisen lagt ner i brist på bevis emot Lamotte. Istället finns det bevis som visar att han inte begått någon sådan handling.

Terror-kristofer däremot är misstänkt för misshandel, då samma film visade att han och flera andra misshandlade Lamotte och stal Lamottes tillhörigheter. Terror-kristofer kommer åtalas för det här, han är körd nu. Hans karriär är tvärslut.

Varifrån kommer dina uppgifter? Säger inte att de är felaktiga, men undrar varifrån de kommer?
Citera
2024-08-28, 00:00
Medlem
Citat:
Anmälan mot Lamotte har polisen lagt ner i brist på bevis emot Lamotte. Istället finns det bevis som visar att han inte begått någon sådan handling.

Terror-kristofer däremot är misstänkt för misshandel, då samma film visade att han och flera andra misshandlade Lamotte och stal Lamottes tillhörigheter. Terror-kristofer kommer åtalas för det här, han är körd nu. Hans karriär är tvärslut.
Du tramsar verkligen i vartenda av dina inlägg. Begriper inte varför din sort tillåts förpesta Flashback.
Källa på att anmälan mot JL "lagts ner"?
När delgavs KL misstanke om misshandel? Källa behövs här också.
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Nä, jag vet inte vad lagens definition av våld är. Det krävs i mina ögon någon sorts våld att lägga ner någon på marken så som man gjorde med Lamotte, men om det kan klassas som våld vet inte jag.

Då får du väl lyssna på oss som vet och försöka få din trögfattade ärthjärna att ta in lite enkel kunskap, eller är det för svårt får din lilla ärta till hjärna?

Att brotta ner någon på det viset och hålla fast personen utgör misshandel. Vi har via film delat i tråden sett hur terror-kristofer håller fast Lamotte, och han har själv skrutit om hur han och hans liga har brottat ner Lamotte och tvingat hon att "käka asfalt". Det är misshandel. Och att ta Lamottes tillhörigheter är stöld. Terror-kristofer och hans liga är misshandlande våldsmän och tjuvar.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nä, jag vet inte vad lagens definition av våld är. Det krävs i mina ögon någon sorts våld att lägga ner någon på marken så som man gjorde med Lamotte, men om det kan klassas som våld vet inte jag.

Lagens definition av våld? Lol du är inte i juridik forumet. Sluta slingra dig så blir det nog bättre.
Citera
Medlem
sten-sax-grops avatar
Tror ni att det kan bli tal om fängelse om det kommer fram att han bett någon ta JLs telefon och att åklagare kan lyckas få det till anstiftan till rån eller liknande?
Undrar vad träskallen KL kommer göra när han blir utesluten ur V?
Tror inte att han lämnar självmant.
Vad är plan B liksom?
Vilka föreningar kan tänkas vilja ha honom som frontfigur?
Kanske hiphop karriär och prata ut i Dialogiskt?
Citera
2024-08-28, 00:02
Medlem
Arne_Ankas avatar
Citat:
Nej, det har inte förekommit sånt. Han må ha ropat åt KD att de har blod på händerna, men han har inte förstört något möte för det.

Nej, det finns inga dokumenterade attacker. Det ni fortsätter hänvisa till som attacker är inte attacker.

Är det inte lite löjeväckande att man kan gapa och skrika när andra har möten, men gud nåde om någon "stör" eller vill ställa frågor när man har ett eget möte. Höjden av hycklande fjant kan tyckas.
Citera
2024-08-28, 00:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Av alla löjliga påståenden och lögner i tråden är ditt bidrag att ifrågasätta något som är korrekt?

Jag ifrågasätter inte något som är korrekt.

Jag ifrågasätter att det är en rättvisande beskrivning av händelseförloppet och de bådas respektive version av det, att endast säga att KL brukat våld mot JL.
Citera
2024-08-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne_Anka
Är det inte lite löjeväckande att man kan gapa och skrika när andra har möten, men gud nåde om någon "stör" eller vill ställa frågor när man har ett eget möte. Höjden av hycklande fjant kan tyckas.
Det kan tyckas. Det beror ju också på vad som sagts, hur det har sagts, samt sammanhang.
Citera
2024-08-28, 00:07
Medlem
Citat:
Då får du väl lyssna på oss som vet och försöka få din trögfattade ärthjärna att ta in lite enkel kunskap, eller är det för svårt får din lilla ärta till hjärna?

Att brotta ner någon på det viset och hålla fast personen utgör misshandel. Vi har via film delat i tråden sett hur terror-kristofer håller fast Lamotte, och han har själv skrutit om hur han och hans liga har brottat ner Lamotte och tvingat hon att "käka asfalt". Det är misshandel. Och att ta Lamottes tillhörigheter är stöld. Terror-kristofer och hans liga är misshandlande våldsmän och tjuvar.
Det blir inte misshandel bara för att du tjatar om det. Plocka istället fram källor på att anmälan mot Lamotte lagts ner.
Citera
2024-08-28, 00:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag ifrågasätter inte något som är korrekt.

Jag ifrågasätter att det är en rättvisande beskrivning av händelseförloppet och de bådas respektive version av det, att endast säga att KL brukat våld mot JL.

Fast vad skulle vara en rättvis bild av händelseförloppet när vi inte vet hela förloppet?

Det jag beskrev är vad vi vet. Om du tycker att det är märkligt att beskriva vad vi vet och istället vill beskriva vad ni tror så får du köra loss.
Citera
2024-08-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Lagens definition av våld? Lol du är inte i juridik forumet. Sluta slingra dig så blir det nog bättre.
Jag slingrar mig inte. Däremot håller du på och bokstavligen tjatar sönder tråden om vad våld är. Eftersom jag inte är juridiskt kunnig så vet jag inte var den lagliga gränsen för våld går vid ett envarsgripande. Personligen tycker jag inte att det är våld att lägga ner någon på marken, nej.
Senast redigerad av MentalTraslojd 2024-08-28 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in