2024-08-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Ja, trots vpn hur det nu är möjligt. Men bara på tv:n med Tivimate. I telefonen med GSE och samma wifi fungerar det. Kan Bahnhof ha gjort något när det gäller specifika appars trafik?

Edit: Jag hittade en lösning på mitt problem. I Mullvads app för android-tv fanns alternativet ”WireGuard-obfuskering” som döljer UDP-trafiken som streaming brukar använda genom att istället skicka den över TCP. Med det aktiverat slutade buffrandet omedelbart.
Intressant! Det ska jag kolla upp, tack för tipset.
Citera
2024-08-27, 15:57
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Boxen är kinesisk i grunden finns samma modeller att köpa via Alibaba/Aliexpress det enda Telia gör är att lägga in egen mjukvara för att stödja/aktivera Telia TV. Tivimate är en separat app du kollar ju inte iptv genom telia x) Var skeptisk till en början men på den fronten är det ingen fara då man talat med experter, otroligt kraftig box för väldigt litet pris.

Då låter det genast intressant! Du har inte möjlighet att länka till nämnd/likvärdig box?

Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
80 Mbit ska väll räcka? Om jag trafikövervakar medan jag tittar ligger jag långt under det.

Tycker ju det. Har säkert med n1's kapacitet att göra, som har konstaterats flertalet gånger i denna tråd nu...
Citera
2024-08-27, 17:07
Medlem
Två frågor

Om jag vill ta med mitt IPTV till min far när det är hockeykväll. Vilken app är det då som är bäst, om man kör chromecast ? Hade det gå att ta med en box och bara plugga in så rullar det på hans tv utan o ändra inställningar?

Fråga två, gör en IPTV box att allt blir stabilare och mindre chans för buffring? Eller vad är fördelarna med en box? Jag har en modern snabb tv med IPTV app som inte segar. Det är ändå 1500 kronor för en box.
Citera
2024-08-27, 17:33
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Har tänkt köpa en box och väljer nu mellan TVIP v.605 och Fornuler Z11. Eftersom mycket av det jag är intresserad av att se går på knepiga tider kommer jag att behöva spela in program. Vilken är bäst att använda för inspelning och fungerar det att använda ett vanligt USB-minne eller måste man ha något annat mer kraftfullt?

Behövs inte, de flesta leverantörer har catch-up.
Citera
2024-08-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Jag har självklart kört speedtest massor av gånger och inga problem alls. Men en intressant tanke att det kan vara stadsnätet som påverkar. Har inte tänkt på det...
Vore intressant att försöka hitta den gemensamma nämnaren här.
Jag har Bahnhof 250mbit genom Open Universe. Android tv med tivimate. Trådat eller wifi gör ingen skillnad men kör med kabel.

Inte trådat ELLER wifi, kör trådat fast aktivera wifit.
Citera
2024-08-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Två frågor

Om jag vill ta med mitt IPTV till min far när det är hockeykväll. Vilken app är det då som är bäst, om man kör chromecast ? Hade det gå att ta med en box och bara plugga in så rullar det på hans tv utan o ändra inställningar?

Fråga två, gör en IPTV box att allt blir stabilare och mindre chans för buffring? Eller vad är fördelarna med en box? Jag har en modern snabb tv med IPTV app som inte segar. Det är ändå 1500 kronor för en box.
Köp Formuler Z mini smidig att ta med, har köpt den som "extra" för att ta med, kör Z 11 pro max som "fast" och med extern HD för inspelning
Senast redigerad av tjanska 2024-08-27 kl. 17:55.
Citera
2024-08-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Då låter det genast intressant! Du har inte möjlighet att länka till nämnd/likvärdig box?

Tycker ju det. Har säkert med n1's kapacitet att göra, som har konstaterats flertalet gånger i denna tråd nu...
Finns ingen likvärdig box förutom Formuler Z11 Pro Max (dyr, ej netflix 4k) eller Nvidia Shield Pro som saknar AV1 codec. Huruvida viktigt det kommer bli inom snar framtid är svårt att säga. Tog flera år innan x265 ersatte x264 som videokodning, samma sak kommer hända förr eller senare då AV1 är den bästa hitills.

Firestick 4k max har liknande specs fast mindre RAM och saknar Gigabit ethernet.
Så kör på Telia boxen för 7-800:- under rea.. 3GB ram, 4K/hdr, Netflix/Disney, Quadcore, AV1 codec, Wifi-6 etc det är en no-brainer..

Ja exakt, upptäckte iptv blev som minst problem efter jag gick upp till 500/500 x) Varierar säkert, men testade alla leverantörer från Kina till USA. Så kan vara stadsnätet där också som spelar roll. Skulle inte rekommendera under 100/100 pga min erfarenhet oavsett om det räcker gott för Netflix.
Senast redigerad av dvx1234 2024-08-27 kl. 19:07.
Citera
2024-08-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Har tänkt köpa en box och väljer nu mellan TVIP v.605 och Fornuler Z11. Eftersom mycket av det jag är intresserad av att se går på knepiga tider kommer jag att behöva spela in program. Vilken är bäst att använda för inspelning och fungerar det att använda ett vanligt USB-minne eller måste man ha något annat mer kraftfullt?

Kör två Nokia 8010 Android TV 12 och Tivimate. Funkar utmärkt, Netflix, HBO/Max m.m
Citera
2024-08-27, 20:23
Medlem
Ni som har mer koll på marknaden, vilka IPTV återförsäljare ska man gå för om man inte ska ha box utan enbart köra via telefon/dator?
Citera
2024-08-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uno2210
Ni som har mer koll på marknaden, vilka IPTV återförsäljare ska man gå för om man inte ska ha box utan enbart köra via telefon/dator?

Alla säljer IPTV-tekniken och den väljer man själv hur man vill spela upp. Det finns alltså ingen återförsäljare som säljer något som passar bättre på ena sättet.
Citera
2024-08-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Alla säljer IPTV-tekniken och den väljer man själv hur man vill spela upp. Det finns alltså ingen återförsäljare som säljer något som passar bättre på ena sättet.
Tänker mer vilka som är en seriös aktör eller vilka som man betalar pengar men får aldrig se skymten av någon länk man har betalat för. Är det någon som känner som känner till Tv-Kungen?
Citera
2024-08-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Köp Formuler Z mini smidig att ta med, har köpt den som "extra" för att ta med, kör Z 11 pro max som "fast" och med extern HD för inspelning

Ok tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in