2024-08-25, 07:19
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Hm okej. Jag har också b2 250/250 men får knappt ut 80mbits när jag kör min formuler z8 via wifi..
80 Mbit ska väll räcka? Om jag trafikövervakar medan jag tittar ligger jag långt under det.
Citera
2024-08-25, 08:31
Medlem
NEOC0RTEXs avatar
Utan att rekommendera, vilken IPTV-tjänst tror ni är den vanligaste som folk använder och varför tror ni det?
Citera
2024-08-25, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Verkar jävligt korkat att köra med Bahnhofs vpn om det är så att Bahnhof stryper linan till din iptv. Skaffa i så fall en annan vpn-tjänst.

Jag tänkte att dom då får installera det direkt i routern/modemet och därefter vet dom väl inte vart trafiken tar vägen? Eller tänker jag fel? Bra pris med..
Citera
2024-08-25, 17:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjindarn
Jag tänkte att dom då får installera det direkt i routern/modemet och därefter vet dom väl inte vart trafiken tar vägen? Eller tänker jag fel? Bra pris med..
Om det är Bahnhof som erbjuder en vpn, då har dom ju full insyn i vad du gör på nätet, det är ju deras ipnr som du använder vid surf och stream.
Citera
2024-08-25, 18:13
Medlem
Jimpaz87s avatar
Är det fortfarande Tivimate appen som är ledande bland apparna för iptv.
Har en Fomuler Z11pro om de skulle göra nån skillnad på app?
Citera
2024-08-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusofaDown
Är det någon som har Bahnhof och som upplever problem med iptv på kvällarna numera? Från halv åtta ungefär och framåt blir det nästan omöjligt att titta för oss, och supporten tror det handlar om att Bahnhof sänker hastigheterna mot utländska servrar på kvällen för att spara bandbredd.
Samma här. Sjukt irriterande.
Varje kväll från ca 19:30 börjar det buffra.
Vpn gör det något bättre men löser inte problemet 100%.
Samma problem med båda de 2 stora leverantörerna så det måste bara Bahnhof som är problemet.
Citera
2024-08-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusofaDown
Är det någon som har Bahnhof och som upplever problem med iptv på kvällarna numera? Från halv åtta ungefär och framåt blir det nästan omöjligt att titta för oss, och supporten tror det handlar om att Bahnhof sänker hastigheterna mot utländska servrar på kvällen för att spara bandbredd.
Ja, trots vpn hur det nu är möjligt. Men bara på tv:n med Tivimate. I telefonen med GSE och samma wifi fungerar det. Kan Bahnhof ha gjort något när det gäller specifika appars trafik?

Edit: Jag hittade en lösning på mitt problem. I Mullvads app för android-tv fanns alternativet ”WireGuard-obfuskering” som döljer UDP-trafiken som streaming brukar använda genom att istället skicka den över TCP. Med det aktiverat slutade buffrandet omedelbart.
Senast redigerad av Cukoo 2024-08-25 kl. 21:36.
Citera
2024-08-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpaz87
Är det fortfarande Tivimate appen som är ledande bland apparna för iptv.
Har en Fomuler Z11pro om de skulle göra nån skillnad på app?

Ja så är det. Tivimate är ledande. Men det finns några andra bra Tex Ott Navigator och Sparkle tv.
Citera
2024-08-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Ja, trots vpn hur det nu är möjligt. Men bara på tv:n med Tivimate. I telefonen med GSE och samma wifi fungerar det. Kan Bahnhof ha gjort något när det gäller specifika appars trafik?

Edit: Jag hittade en lösning på mitt problem. I Mullvads app för android-tv fanns alternativet ”WireGuard-obfuskering” som döljer UDP-trafiken som streaming brukar använda genom att istället skicka den över TCP. Med det aktiverat slutade buffrandet omedelbart.

För mig som främst vill använda tvn skulle din lösning alltså inte fungera?
Citera
2024-08-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjindarn
För mig som främst vill använda tvn skulle din lösning alltså inte fungera?
Jo, om du skaffar vpn från Mullvad och installerar deras app (om du har en tv med android åtminstone).
Citera
2024-08-26, 18:49
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Köpte iptv idag från svea iptv men ännu inte fått något. Tar det tid? Skickat många mail till kundtjänst tills jag upptäckte att om man skickar för många mail blir man tydligen blockad? Vad händer nu kommer dom inte svara mig och har jag slängt pengarna i sjön ? Köpte för 12 månader med bitcoin .

Herregud, hur korkad är du? Ge upp internet.
Citera
2024-08-26, 20:06
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Herregud, hur korkad är du? Ge upp internet.

Var iallafall sista gången jag köpte något av dom. Återgår till min gamla leverantör som har en bättre kundtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in