2024-08-16, 17:28
Medlem
Dorniers avatar
"Culinea falafel" är i mitt tycke den bästa falafel från mataffärer, mycket bättre än den andra falafeln på Lidl också, mer smak.

Blir bra falafel-tallrik med Lidls pommes också.

Däremot är Lidls fefferoni inte så bra, fefferoni köper man hellre nån annanstans.
Citera
2024-08-19, 14:38
Medlem
Säljer Lidl suröl? Hittade inte förra gången jag tittade
Citera
2024-08-19, 17:37
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammutballe
Säljer Lidl suröl? Hittade inte förra gången jag tittade

De hade det förra året när de hade ett helt "bibliotek" av lokalproducerad öl. Men nu är utbudet mycket mindre, så tveksamt.
Citera
2024-08-20, 09:01
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
"Culinea falafel" är i mitt tycke den bästa falafel från mataffärer, mycket bättre än den andra falafeln på Lidl också, mer smak.

Däremot är Lidls fefferoni inte så bra, fefferoni köper man hellre nån annanstans.
Lidl saluförde iaf någon slags "spanska pommes" när de hade någon spansk vecka eller medelhavsvecka, eller så.

Det är inte stavar som vanliga pommes, utan ser mer ut som mjukt avrundande bitar. Inte klyftor som klyftpotatis,utan först kokta kokta - för att mjuka till de hårda kanterna - och sen fritera.

De var kryddade också, och smakade ganska så trevligt.
Men när jag tittade nu sist så fanns det inga sådana påsar kvar.

Jag antar att det är ett sällsynt besök.
Tyvärr förstår inte Lidl sitt eget bästa och har kvar de varor som blir tillräckligt uppskattade av kunderna.

Som Oktober-Knödel tex.
Som inte bara säljs i oktober, men som säljs bara ibland.

Bröd-Knödel likaså. Bara ibland dyker den varan upp.
Vilket är en synd och en skam ty jag gillar deras Bröd-Knödel gjord på salta kringlor.
En riktigt härlig "rustik karaktär" får de då.
Citera
2024-08-20, 10:09
Medlem
talcsofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addictyo
Säljer lidl sina XXL schnitzlar utan för XXL veckor?

Brukar finnas några veckor efter det har varit XXL-tema, beror på hur bra de säljer i din butik. Säljer trögt i min så kan ligga kvar i frysarna i veckor utan att prisas ner eller någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av vojne
De hade det förra året när de hade ett helt "bibliotek" av lokalproducerad öl. Men nu är utbudet mycket mindre, så tveksamt.
Sålde tydligen väldigt dåligt så allt reades ut och las ner. Lidl försöker med att sälja svenskproducerat men tror inte det tilltalar kunderna.

Somunbrödet som finns under balkanveckan är riktigt gott.
Citera
2024-08-21, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Lidl saluförde iaf någon slags "spanska pommes" när de hade någon spansk vecka eller medelhavsvecka, eller så.

Det är inte stavar som vanliga pommes, utan ser mer ut som mjukt avrundande bitar. Inte klyftor som klyftpotatis,utan först kokta kokta - för att mjuka till de hårda kanterna - och sen fritera.

De var kryddade också, och smakade ganska så trevligt.
Men när jag tittade nu sist så fanns det inga sådana påsar kvar.

Jag antar att det är ett sällsynt besök.
Tyvärr förstår inte Lidl sitt eget bästa och har kvar de varor som blir tillräckligt uppskattade av kunderna.

Som Oktober-Knödel tex.
Som inte bara säljs i oktober, men som säljs bara ibland.

Bröd-Knödel likaså. Bara ibland dyker den varan upp.
Vilket är en synd och en skam ty jag gillar deras Bröd-Knödel gjord på salta kringlor.
En riktigt härlig "rustik karaktär" får de då.
De spanska potatisarna heter patatas bravas, är lätt att fixa själv.
Citera
2024-08-25, 19:13
Medlem
Imnshos avatar
Jävlar vad god Stensåkra-korven är! Köpte den med persilja och sambai. Potatis, inlagd gurka och tomat, ostmacka till. Och så givetvis en kall långburk Perlenbacher från Lidl till! Gomseglet går i spinn och gör en saltomortal.

Ja, sån är Lidl!
Citera
2024-08-26, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier

Håller med om den falafeln, lätt den bästa frysta falafeln jag testat. Blev perfekta i air fryern!

Är det bara jag som saknar majsbiffarna från Caribbean veckan? Bara sett dom två gånger senaste två åren. Grymt goda! "Carribean style corn fritters" hette dom.
Citera
2024-08-27, 01:36
Avslutad
Kan tipsa om schnitzeln dom har som det är ost i. Det smälter i munnen!! Mums!
Citera
2024-08-27, 17:12
Medlem
Monster Mango Loco kopian var helt OK. Tyckte mig känna en (bi)smak av kokos. Någon mer som provat?
Citera
2024-08-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
Monster Mango Loco kopian var helt OK. Tyckte mig känna en (bi)smak av kokos. Någon mer som provat?

äcklig, för mycket fruktsmak. ja, förtjockningsmedel kokos och xantigummi känner man.
föredrar monster guld.
Citera
2024-09-03, 12:02
Medlem
PastorLULs avatar
Nötkebaben som finns med i reklambladet den här veckan är överlägsen all annan fryst kebab jag köpt förut. Riktigt tunn och fin. Har inte provat kycklingkebaben än, men hoppas den är lika god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in