2025-08-01, 21:19
Medlem
ollepolle90s avatar
Piri piri såsen från spanska veckan är riktigt bra och billig, 15 kr.

Handlar oftast på två olika Lidls, senaste två månaderna har jag inte sett en enda vara i köttkylen vara märkt med svinnpris, jag är där olika tider på dygnet, men nada.

Någon annan som märkt det också?
Citera
2025-08-01, 21:53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90

Handlar oftast på två olika Lidls, senaste två månaderna har jag inte sett en enda vara i köttkylen vara märkt med svinnpris, jag är där olika tider på dygnet, men nada.

Shoppade både lövbiff och flankstek nedsatt häromveckan, men man måste hänga på låset om man ska ha nån chans på dom lite finare grejerna (iaf om det inte är fläsk).
Citera
2025-08-02, 10:28
Medlem
ollepolle90s avatar
Okej tack för svar, då vet jag det, ska prova!
Citera
2025-08-04, 11:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Finns det något vis att se vad som kommer komma in till Lidl nästnästa vecka, veckan efter det osv? Jag har nåt minne av att någon hade hittat nåt trick, avslöjat rotationen av varor mellan länder eller nåt sånt, men jag kanske har drömt ihop det.

Kolla reklambladet online dom brukar ha för denna och nästkommande vecka oftast. Längre fram vet jag inte om det går dock
Citera
2025-08-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Shoppade både lövbiff och flankstek nedsatt häromveckan, men man måste hänga på låset om man ska ha nån chans på dom lite finare grejerna (iaf om det inte är fläsk).

Är väl där för sent då, för jag har aldrig sett nåt med kort datum som är nedsatt. Ingenting alls.
Citera
2025-08-07, 01:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Är väl där för sent då, för jag har aldrig sett nåt med kort datum som är nedsatt. Ingenting alls.

Mhm, man måste vara där direkt när dom öppnar annars är det borta, fläsk brukar bli kvar lite längre.
Citera
2025-08-09, 22:19
Medlem
Fan att man inte kan se förra veckans produkter på nätet. Ville tipsa om en låg och smal (litet djup) hylla jag chansade på. 249:- spänn. Jag har en kort vägg på sidan om köksfönstret. Överskåpet på den korsande väggen är skafferiet. Men dörren går över hyllan. Det smarta med hyllan är att den har ben på ena kortsidan och hjul och ett hantag upptill på andra. Jag behöver bara lyfta benen några mm så kan jag lätt rulla undan hyllan utan att grejerna trillar av, ifall jag vill öppna luckan till underskåpet helt eller ska dammsuga.

Den är riktigt stadig och gedigen. Fanns i helvitt också, men jag valde en mellangrå färg med ljust ekfaner på översta hyllan. Den är gjord i metall och nån slags folierade skivor. Inte spånskiva, nåt mer finkornigt. Folie är väl inte min favorit, men den är faktiskt snygg. Och slits folien går folie att att måla på.

Är supernöjd med den. Om ni har nåt prång där ni behöver en slimmad hylla kan jag rekommendera att ni håller utkik om den kommer igen.

Och IKEA har en del att lära av Lidl. Det trillade ut massor med prylar ur paketet och när jag såg monteringsskissen fick jag lätt ångest. Men det visade sig att varenda del, ink skruvar, var märkta, antingen på påsen eller med en liten klisterlapp. Skruv 3 skulle skuvas i skiva B o.s.v. Aldrig varit så lätt att få ihop nåt som kommer i ett platt paket förut!
Senast redigerad av filifjonken 2025-08-09 kl. 22:21.
Citera
2025-08-09, 23:22
Medlem
Elementarts avatar
De små körsbärs kvisttomaterna från Sverige var svingoda. Kan rekommendera ett köp om de fortfarande finns kvar i butik. Det är lite irriterande att så mycket av veckans erbjudanden försvinner så snabbt.
Citera
2025-08-10, 00:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90

Såsen är fin och en favorit sedan många år men billig är den inte. För fyra år sedan kostade den 7:90. Liter priset är lite i överkant.
Citera
2025-08-10, 00:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Finns det något vis att se vad som kommer komma in till Lidl nästnästa vecka, veckan efter det osv? Jag har nåt minne av att någon hade hittat nåt trick, avslöjat rotationen av varor mellan länder eller nåt sånt, men jag kanske har drömt ihop det.

Ja går du sent en söndag så kan de ibland ha hunnit ställa upp nästnästa veckans fysiska blad.
Citera
2025-08-10, 00:40
Medlem
EastClintfoods avatar
Det är ofta lidl inte ens har lockvaror i butikerna. Så nu är det bojkott som gäller!
Citera
2025-08-10, 11:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det är ofta lidl inte ens har lockvaror i butikerna. Så nu är det bojkott som gäller!

Det kan skilja rejält mellan olika lidl butiker, det är rätt dåligt faktiskt. Har man en bra och går dit samma dag så finns oftast det mesta i reklambladet men vissa saker kan ta slut rätt snabbt så kommer man efter jobbet samma dag har det många gånger varit slutsålt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in