2024-08-20, 16:06
Medlem
DraconianTimess avatar
Jag har en nykomling här.
Kom nyss hem från Rhodos, Grekland. Det mesta av maten var faktiskt riktigt bra. Fläsksouvlaki med tzatziki och grillad fisk är ju inget att klaga på.
Jag och tjejen brukade äta gott och sedan bege oss till en pub med uteservering i närheten av vårt hotell där jag brukade beställa whisky, röka cigarr och hon tog en av sina konstiga färgglada drinkar. Ägaren var en riktigt glad och skön lirare.
Allt var frid och fröjd tills vi en kväll fick för oss att beställa pizza på det där stället. Jävlar, det var som att tugga på en frisbee tillverkad av sovjetisk plast.
Jag kunde inte i hela min vilda fantasi föreställa mig att det går och fucka upp en pizza så hårt. Hård och smaklös sörja som torkade ut halsen.
Hur gör man? Torrbakar pizzan och sedan lagrar den 5 veckor under sängen, eller bakom TV bänken?

Pizzan var som tur rätt billig så det var ingen större förlust.
Citera
2024-08-20, 19:09
Medlem
eat2grows avatar
Över 3000 inlägg i denna tråd och vad jag kan se har ingen nämnt det självklara - Burger King i Grums!

Ett vanligt ställe att stanna på för resenären som ska vidare upp till Sälenfjällen, och det ser alltid ut som hela havet stormar. Det spelar nästan ingen roll om du är där under sommaren eller vintern, oavsett vad så är det skitiga sittplatser, mat på golven, enorma köer, överfulla soptunnor och fullständig misär. Maten är väl som på vilken BK som helst, det vill säga inte speciellt likt det som är på bilderna, men atmosfären är katastrof.

Finns inte så mycket alternativ längs med vägen vilket förmodligen är anledningen till att de kan behålla detta klimat och usla service. Ingenting jag rekommenderar helt enkelt.
Citera
2024-08-20, 19:55
Medlem
Finns en pizzeria i Göteborg fullkomligt oätbara. Visst har man ätit sämre pizzor men äckligt är det aldrig. Men denna pizzeria är verkligen ett skämt, tog 40 min för en pizza och ingen annan beställning under min vistelse, bara där anande man oråd. Fick dessutom hårstrån i
Citera
2024-08-20, 20:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myskolog
Finns en pizzeria i Göteborg fullkomligt oätbara. Visst har man ätit sämre pizzor men äckligt är det aldrig. Men denna pizzeria är verkligen ett skämt, tog 40 min för en pizza och ingen annan beställning under min vistelse, bara där anande man oråd. Fick dessutom hårstrån i
Om du vill varna för ställen så vore det bra om du skriver vilken pizzeria det är. Finns nog många pizzerior i Göteborg.
Citera
2024-08-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om du vill varna för ställen så vore det bra om du skriver vilken pizzeria det är. Finns nog många pizzerior i Göteborg.

Ursäkta, stället heter Alberts.
Citera
2024-08-20, 20:58
Medlem
Chablisnoirs avatar
Pizzeria i Filipstad. Minns inte namnet på stället
Min partner och jag bara tittade på varandra efter första tuggan.
Vi gick därifrån utan att äta.
Det var nog en överlevnadsinstinkt som kickade in.
Citera
2024-08-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Skriv gärna på vilket sätt det är dåligt.

Jag beställde en Tunnbrödsrulle med allting på. Jag fick en gammal grillad korv med dåligt flottigt mos. Inget annat i den.
Gubben som serverade var aggresiv. Han skällde på gäster som kom in.
En riktigt dålig upplevelse
Citera
2024-08-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Sämsta stället jag har ätit på är Pizzeria Charlie i Värnamo fet drypande pizza där det gick att hälla bort fettet!
Efter en diskussion som blev hetsig krävde ägaren en utländsk gubbjävel med utländskt påbrå att jag skulle betala och lämna stället. Det slutade med att han ringde polisen och polisanmälde mig för att jag inte tyckte om pizzan.
Ägaren talade om att han var europamästare i att baka Pizza!
Jag vill poängtera att historien är absurd men helt sann.
Alla verkar inte hålla med dej, mest bra betyg vad jag kan se.
https://www.tripadvisor.se/Restauran...ng_County.html
Citera
2024-08-27, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Åk dit och prova själv...om du tycker om en flottdrypande pizza, med hot om polisanmälan om du inte tycker om pizzan!
Senast redigerad av Anywhan 2024-08-27 kl. 07:48. Anledning: Stavfel
Citera
2024-08-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Jag har en nykomling här.
Kom nyss hem från Rhodos, Grekland. Det mesta av maten var faktiskt riktigt bra. Fläsksouvlaki med tzatziki och grillad fisk är ju inget att klaga på.
Jag och tjejen brukade äta gott och sedan bege oss till en pub med uteservering i närheten av vårt hotell där jag brukade beställa whisky, röka cigarr och hon tog en av sina konstiga färgglada drinkar. Ägaren var en riktigt glad och skön lirare.
Allt var frid och fröjd tills vi en kväll fick för oss att beställa pizza på det där stället. Jävlar, det var som att tugga på en frisbee tillverkad av sovjetisk plast.
Jag kunde inte i hela min vilda fantasi föreställa mig att det går och fucka upp en pizza så hårt. Hård och smaklös sörja som torkade ut halsen.
Hur gör man? Torrbakar pizzan och sedan lagrar den 5 veckor under sängen, eller bakom TV bänken?

Pizzan var som tur rätt billig så det var ingen större förlust.

Känner igen mig lite i det där. Har käkat pizza några gånger på Kreta och det var inte heller någon höjdare. Smaken var det egentligen inget större fel på, men konsistensen var vidrigt flottig och geggig. Nä, i Grekland ska man hålla sig till souvlaki, fisk och gyros.
Citera
2024-08-27, 10:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA

Men är du dum i huvudet? Det är ägaren och hans släkt som sitter och rejtar sig själva, samma på google.
Citera
2024-08-27, 13:56
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Känner igen mig lite i det där. Har käkat pizza några gånger på Kreta och det var inte heller någon höjdare. Smaken var det egentligen inget större fel på, men konsistensen var vidrigt flottig och geggig. Nä, i Grekland ska man hålla sig till souvlaki, fisk och gyros.

Precis! Pizza är inte grekernas paradgren.
Egentligen helt sjukt, för drinkarna på stället var i världsklass och inget att klaga på. En kväll beställde tjejen en BLT sandwich och den var också helt OK. Men pizzan, shit vad han lyckades fucka upp den. I Italien hade du fått löpa gatlopp efter att ha serverat en sådan pizza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in