Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-08-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag har skrivit det tidigare, jag tror på att Trump ställer upp först när han faktiskt dyker upp.

I övrigt verkar Trump gång på gång slungas flera år tillbaka i tiden dvs bluddrar konstant om händelser, personer och inbillade oförätter som inte på något sätt är relevanta i dag.

Ja det gör ju hela bubbelsekten. De torgför fortfarande sina fantasier om att valet stals 2020. Nu senast såg jag Runkrudy sitta och gaffla om försvunna valsedlar i Georgia.
Citera
2024-08-26, 13:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja. Hon kommer klara sig bra i en debatt. Trumpeternas tjat om att hon kan uttrycka sig eller svara på frågor tycks överdrivet - kanske även ogrundat.
Ja, det är överdrivet men jag tycker nog att Trumpeternas tjat har ett korn av sanning. Harris har ibland varit fladdrig, vag och inte kunnat svara ordentligt i intervjusituationer. Jag hoppas att hon lärt sig en del med åren och också fått mer pondus. Med det sagt kommer Harris att klara en debatt mot Trump alldeles utmärkt.

Just nu tjafsas det om formerna för debatten. Ska mikrofon för den ene vara av eller på när den den andre talar? Ska de sitta ned eller stå upp? Hålla ett färdigskrivet inledningsanförande. Och så vidare. Allt det där som åtminstone jag trodde var bestämt diskuteras tydligen igen. Här har den som vill den perfekta ursäkten att dra sig ur debatten 😔
https://www.politico.com/news/2024/08/26/kamala-harris-donald-trump-debate-abc-microphones-00176294
Citera
2024-08-26, 17:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappie
Donald Trump kommer att dra sig ur debatten

Ni hörde det först här!
https://x.com/harris_wins/status/1828088506645934145
Japp det kommer han göra....
Citera
2024-08-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappie
Donald Trump kommer att dra sig ur debatten

Ni hörde det först här!
Nja du är en aning sen då det pratades om detta redan på trådens första sida, för en o en halv månad sen?
Citat:
Trump är rädd för den avtalade debatten på ABC och vill flytta till Fox?
Men absolut, inte en chans att den där sorgliga fetisen kommer våga ställa upp så som det gått för honom med hans offentliga framträdanden och opinion nu under den senaste tiden, lol...
https://www.msnbc.com/rachel-maddow-show/maddowblog/trump-suffers-unintentionally-funny-meltdown-dncs-final-night-rcna167928
Trump suffers unintentionally funny meltdown on DNC’s final night
When Fox News finds it necessary to cut off Donald Trump mid-rant, you know his reaction to Kamala Harris and the Democratic convention went off the rails.
Citera
2024-08-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://x.com/harris_wins/status/1828088506645934145
Japp det kommer han göra....
Trump kommer framstå som en looser om han fegar ur . Fast det om något skulle ju öka Harris popularitet och möjlighet att bli nästa president. Vill Trump kanske förlora ?
Citera
2024-08-26, 21:20
Bannlyst
Här är faktiskt debatten redan nu.
Fantastiskt bra imitationer och har man sett denna så behöver man inte kolla i september.
https://m.youtube.com/watch?v=2mlmreTsaVY
Citera
2024-08-27, 00:11
Medlem
Enterprises avatar
Djungeltrumman går om att Trump kommer att hoppa av debatten 10/9. Jag hoppas inte det och tror inte det.
Men om så sker så är jag övertygad om att MAGA kommer försvara draget med hull och hår och sen angripa Harris för att hon inte vågar ta debatten, ren projicering. Om Trump hoppar av tycker jag Harris ska köra en ”meet the press” istället.
Citera
2024-08-27, 00:21
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Här är faktiskt debatten redan nu.
Fantastiskt bra imitationer och har man sett denna så behöver man inte kolla i september.
https://m.youtube.com/watch?v=2mlmreTsaVY
Det var en ganska kul imitation på Trump, men merparten av oss övriga föredrar nog en riktig debatt, istället för någon slags MAGA-roliga-timmen.
Citera
2024-08-27, 00:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Djungeltrumman går om att Trump kommer att hoppa av debatten 10/9. Jag hoppas inte det och tror inte det.
Men om så sker så är jag övertygad om att MAGA kommer försvara draget med hull och hår och sen angripa Harris för att hon inte vågar ta debatten, ren projicering. Om Trump hoppar av tycker jag Harris ska köra en ”meet the press” istället.
Det verkar som att Trumps linje på Truth Social just nu är att det är Kamala Harris fel om han hoppar av debatten. Han verkar onekligen förbereda sig på att hoppa av. Den stora frågan är väl vilken betydelse debatten egentligen har för valutgången. Spelar den någon större roll egentligen?

Citat:
When is Comrade Kamala Harris going to start answering questions? She’s a Radical Left, No Fracking Marxist, and the Public needs to know what she stands for, which is POVERTY AND FAILURE FOR AMERICA! Kamala refuses to do Interviews, because she has NO CONFIDENCE in her own level of “Intelligence,” and now wants to change the Rules of the Debate on ABC Fake News!

Citat:
I watched ABC FAKE NEWS this morning, both lightweight reporter Jonathan Carl’s(K?) ridiculous and biased interview of Tom Cotton (who was fantastic!), and their so-called Panel of Trump Haters, and I ask, why would I do the Debate against Kamala Harris on that network? Will panelist Donna Brazil give the questions to the Marxist Candidate like she did for Crooked Hillary Clinton? Will Kamala’s best friend, who heads up ABC, do likewise. Where is Liddle’ George Slopadopolus hanging out now? Will he be involved. They’ve got a lot of questions to answer!!! Why did Harris turn down Fox, NBC, CBS, and even CNN? Stay tuned!!!
Citera
2024-08-27, 04:37
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ja. Hon kommer klara sig bra i en debatt. Trumpeternas tjat om att hon kan uttrycka sig eller svara på frågor tycks överdrivet - kanske även ogrundat.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kallas panic mode inget annat då Trumpeten inser den han möter är vassare än han och korsförhören kommer han inte klarar av, Då kväser han sig ur detta rant logiskt jo för en som är ologisk som Trumpeten som inte har ett konsekvenstänk då är det som det är!
Han förlorade debatten innan den ens gått av!
Nätet är fyllt av klipp där kamala hysteriskt kacklar, är allmänt cringe och förvirrar sig i obegripliga ordsallader. Hon gjorde uruselt ifrån sig i primärvalsdebatterna 2019 och tvingades till sist lämna efter att hon stått svarslös mot Tulsi Gabbards anklagelser om hennes bedrifter som åklagare. T o m hennes eget team begriper att hon inte är salongsfähig. Hade de tyckt att hon är en duktig kommunikatör som klarar debatter och intervjuer alldeles utmärkt så skulle de med glädje ha låtit henne ta del i ett stort antal sådana. Istället gömmer de undan henne eftersom de vet att hon skulle skämma ut sig.

Att under dessa förhållanden gå runt och inbilla sig DJT, som låtit sig intervjuas av fientliga medier dussintals gånger och vars senaste debatt resulterade i att Kamalas boss tvingades dra tillbaka sin presidentkandidatur, skulle vara rädd för att debattera henne är ett mycket märkligt beteende. Trump har allt att vinna på att hon exponeras så mycket som möjligt. Det enda han behöver tänka på är att dra ner på personangreppen och fokusera på policy när han möter henne.
Citera
2024-08-27, 07:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Nätet är fyllt av klipp där kamala hysteriskt kacklar, är allmänt cringe och förvirrar sig i obegripliga ordsallader. Hon gjorde uruselt ifrån sig i primärvalsdebatterna 2019 och tvingades till sist lämna efter att hon stått svarslös mot Tulsi Gabbards anklagelser om hennes bedrifter som åklagare. T o m hennes eget team begriper att hon inte är salongsfähig. Hade de tyckt att hon är en duktig kommunikatör som klarar debatter och intervjuer alldeles utmärkt så skulle de med glädje ha låtit henne ta del i ett stort antal sådana. Istället gömmer de undan henne eftersom de vet att hon skulle skämma ut sig.

Att under dessa förhållanden gå runt och inbilla sig DJT, som låtit sig intervjuas av fientliga medier dussintals gånger och vars senaste debatt resulterade i att Kamalas boss tvingades dra tillbaka sin presidentkandidatur, skulle vara rädd för att debattera henne är ett mycket märkligt beteende. Trump har allt att vinna på att hon exponeras så mycket som möjligt. Det enda han behöver tänka på är att dra ner på personangreppen och fokusera på policy när han möter henne.
Vi får väl se om han ställer in. Han verkar kratta för det som sagt. Som jag också skrev hoppas jag och tror jag att debatten hålls.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-27 kl. 07:34.
Citera
2024-08-27, 07:45
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det är överdrivet men jag tycker nog att Trumpeternas tjat har ett korn av sanning. Harris har ibland varit fladdrig, vag och inte kunnat svara ordentligt i intervjusituationer. Jag hoppas att hon lärt sig en del med åren och också fått mer pondus. Med det sagt kommer Harris att klara en debatt mot Trump alldeles utmärkt.

Just nu tjafsas det om formerna för debatten. Ska mikrofon för den ene vara av eller på när den den andre talar? Ska de sitta ned eller stå upp? Hålla ett färdigskrivet inledningsanförande. Och så vidare. Allt det där som åtminstone jag trodde var bestämt diskuteras tydligen igen. Här har den som vill den perfekta ursäkten att dra sig ur debatten 😔
https://www.politico.com/news/2024/08/26/kamala-harris-donald-trump-debate-abc-microphones-00176294
Trump borde ställa upp på den överenskomna ABC-debatten, självklart. Men Harris kan väl ställa upp på en Fox-debatt!?

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd

De där korta klippen ger jag inte mycket för.

Som sagt - jag tyckte hon gjorde det bra i VP-debatten mot Pence. Men bra idé - jag kan titta till primärvalsdebatterna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in