Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-26, 20:12
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Brottsdom borde vara irrelevant. Hans beteende rent generellt räcker för att diskvalificera honom. Om inte för att han verkar genomgå någon form av psykos som resulterar i våldsyttringar nästan dagligen, så för att han uppvisar illojalitet mot partiet och partiledningen. Men Dagostar verkar mest vara en galjonsfigur för V (i den mån V har någon fungerande partiledning alls), så det kanske inte är så troligt att han avsätts.

Men det är Vänsterpartiet vi har att göra med här. De kommer inte utesluta någon bara för att de slåss och stjäl.
Citera
2024-08-26, 20:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Min poäng är att det Lamotte sagt om att polisen påstått att hans version stämmer, eventuellt inte är sant.

Om det finns filmer eller ej vet jag inte.

Vem har mest att förlora?

Jag gissar på att om KLs historia inte stämmer... folk kommer göra ursäkter. Om JLs historia inte stämmer till punkt och pricka vad tror du händer då?
Citera
2024-08-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Men det är Vänsterpartiet vi har att göra med här. De kommer inte utesluta någon bara för att de slåss och stjäl.
Det finns i nuläget inga bevis att vänsterpartisten har varken stulit eller slagits.
Citera
2024-08-26, 20:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vem har mest att förlora?

Jag gissar på att om KLs historia inte stämmer... folk kommer göra ursäkter. Om JLs historia inte stämmer till punkt och pricka vad tror du händer då?

Tja, KL blir väl sannolikt utesluten ur V och förlorar väl därmed sin plattform. Lamotte tror jag skulle fortsätta även om han hittat på allt. Att någon enskild detalj i Lamottes version kan vara felaktig tror jag inte skulle påverka stödet hos hans många gånger lågbegåvade publik.

Jag tror ingen version är helt sann, men att Lamottes version ligger närmare verkligheten.
Citera
2024-08-26, 20:23
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Det finns i nuläget inga bevis att vänsterpartisten har varken stulit eller slagits.

Det finns inga bevis för att Joakim skulle ha slagits, men det var inte lika viktigt att påpeka från en som ska framstå lägga fram "neutral fakta". Du är allt annat än neutral och det förstår alla.
Citera
2024-08-26, 20:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Hur vet du vilka bevis som finns och inte? Varför sprider du dessa lögner?
Citera
2024-08-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Det finns inga bevis för att Joakim skulle ha slagits, men det var inte lika viktigt att påpeka från en som ska framstå lägga fram "neutral fakta". Du är allt annat än neutral och det förstår alla.
Jag har inte påstått att Lamotte misshandlat KL, det hade varit direkt lögnaktigt, precis som att det är lögnaktigt att anklaga KL för misshandel och rån.

Vad jag däremot har fog att säga, i och med att det är sant, är att Lamotte är sjufaldigt dömd i hovrätten för grovt förtal. Han är, enligt mig, en patetisk självupptagen sensationsreporter som satt i system att tumma på sanningen. Han är dessutom helt självupptagen då de flesta av hans "reportage" handlar om honom själv och folk som kritiserar honom. Hans högst tvivelaktiga "journalistiska" förehavanden applåderas och äts med hull och hår av den ständigt ljugande och hetsande alternativhögern med vilken han har ett symbiotiskt förhållande.
Citera
2024-08-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur vet du vilka bevis som finns och inte? Varför sprider du dessa lögner?
Sluta trolla. Det har inte framkommit i tråden eller annorstädes, att KL misshandlar och rånar. Jag ljuger inte, jag pekar ut lögnarna.
Citera
2024-08-26, 20:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag har inte påstått att Lamotte misshandlat KL, det hade varit direkt lögnaktigt, precis som att det är lögnaktigt att anklaga KL för misshandel och rån.

Vad jag däremot har fog att säga, i och med att det är sant, är att Lamotte är sjufaldigt dömd i hovrätten för grovt förtal. Han är, enligt mig, en patetisk självupptagen sensationsreporter som satt i system att tumma på sanningen. Han är dessutom helt självupptagen då de flesta av hans "reportage" handlar om honom själv och folk som kritiserar honom. Hans högst tvivelaktiga "journalistiska" förehavanden applåderas och äts med hull och hår av den ständigt ljugande och hetsande alternativhögern med vilken han har ett symbiotiskt förhållande.

Aha, det är så det är. Lamotte har berättat sanningen om folk även om det innebär att han begår förtal. Och det är därför du är så kränkt. Du tål inte sanningen!

Om inte Lamotte har misshandlat våldsmannen Kristofer Lundberg, så har Kristofer Lundberg och hans anhang misshandlat Lamotte, och det har vi sett bildbevis på. Det har vad jag förstår våldsmannen Kristofer Lundberg också erkänt.

Nu är det bara att invänta den videobevisning som finns, så kommer det helt säkert att visa sig att Lamotte har berättat sanningen ännu en gång, och att våldsmannen Kristofer Lundberg som vanligt ljuger, uppviglar, misshandlar och stjäl.
Citera
2024-08-26, 20:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Sluta trolla. Det har inte framkommit i tråden eller annorstädes, att KL misshandlar och rånar. Jag ljuger inte, jag pekar ut lögnarna.

Så när du påstår att det inte finns några bevis så ljuger du!? För enligt dig själv så vet du inte. Och vi andra har redan sett såväl bevis som våldsmannen Kristofer Lundbergs erkännande om att han och hans anhang har brottat ner Lamotte och hållit fast honom, vilket bara det är misshandel.
Citera
2024-08-26, 20:49
Citat:

På vilket sätt är det relevant i sammanhanget att han är dömd för grovt förtal? Det vore en sak om Joakim Lamotte hade en historik av att missköta sig i samband med sina intervjuer? Är någon av dessa grova förtal gjorde i samband med sina intervjuer, annars anser jag inte det relevant i det här sammanhanget.

Kristofer Lundberg har en historik av att missköta sig i samband med demonstrationer, utöver klippet som florerar har han varit med och avbrutit ett möte som Kristdemokraterna anordnat i Göteborg med Ebba Busch. Rätt anmärkningsvärt att en som representerar V går in för att förstöra ett möte som KD anordnar.
Citera
2024-08-26, 20:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
På vilket sätt är det relevant i sammanhanget att han är dömd för grovt förtal? Det vore en sak om Joakim Lamotte hade en historik av att missköta sig i samband med sina intervjuer? Är någon av dessa grova förtal gjorde i samband med sina intervjuer, annars anser jag inte det relevant i det här sammanhanget.

Kristofer Lundberg har en historik av att missköta sig i samband med demonstrationer, utöver klippet som florerar har han varit med och avbrutit ett möte som Kristdemokraterna anordnat i Göteborg med Ebba Busch. Rätt anmärkningsvärt att en som representerar V går in för att förstöra ett möte som KD anordnar.

Ja en har ett förflutet av att ordningsstöra och attackera folk. Den andra har det inte. Inte direkt svårt att förstå skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in