Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har skrivit det 2ggr i tråden redan.. Jag ser han rätt bra i 00.27
Tack. Hade fått för mig att han höll i kameran, men han håller i benen.
Citera
2024-08-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte helt lätt att se vad det är. Men här finns bilder:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-misshandel

Såret i pannan är på samma plats och i samma storlek som sträcket man ser i filmen. Så i så fall skulle han använt en skalpell eller liknande och skurit precis i rynkan, och sedan fotat. Så förslagen tror jag inte han är. På andra bilder på honom ser jag inte heller det där sträcket.

Fast det är ju från när han är hemma långt efteråt. Vid 00.27 så visar filmen tydligt hans ansikte efter bråket när Lundberg håller fast Lamottes barn så ser man hans ansikte. Det finns också flera bilder.
Citera
2024-08-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Såret i pannan är på samma plats och i samma storlek som sträcket man ser i filmen.

Ge en exakt tidsstämpel på när du ser såret i filmen. Du vet ju att du ljuger. Det syns inget sår på filmen. Jag har kollat igenom den flera gånger noggrant och det syns ingenting.
Citera
2024-08-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Hahaha, är det han som sitter och håller fast "journalistens" ben. Trådens stora fiende. Humor på riktigt ju.

Nej, såg inget jack.

Denna filmen väntar jag verkligen på.
Det är svårt att uttyda. Vad som ser ut som ett veck i pannan kan mycket väl vara jacket, eller att jacket råkar sammanfalla med vecket. Omöjligt att se. Hur som helst är det en väldigt ringa skada.
Citera
2024-08-26, 23:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej man kan inte det.

Vänsterpartisten förbereder ett demonstration.

Journalisten är mitt uppe i en stor journalistisk gärning.

Va? Förstår du inte sammanhang? Är du någon guldfisk som omstartar din verksamhet var tredje minut?
Citera
2024-08-26, 23:17
Citat:
Det finns väl ingenting i den filmen som motbevisar vänsterkillens story.

Berätta vad du kommit fram till.

Självklart finns det ingenting i det filmklippet som talar emot Kristofer Lundberg, för det är Kristofer själv som publicerat klippet.

Tycker ändå att det är rätt talande att Kristofer Lundberg är den som blir först ut med att publicera en film på händelsen, trots att han på filmklippet har fullt upp med att hålla fast Joakim Lamotte. Det här klippet hade aldrig publicerats om det på något sätt varit graverande för Kristofer.
Citera
2024-08-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Det är svårt att uttyda. Vad som ser ut som ett veck i pannan kan mycket väl vara jacket, eller att jacket råkar sammanfalla med vecket. Omöjligt att se. Hur som helst är det en väldigt ringa skada.

Var är såret?
https://pbs.twimg.com/media/GV7N0pbX...g&name=900x900

Det finns inget sådant. Såret finns först efteråt när pajasen kommit hem.
Citera
2024-08-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men han menar att det var ett envarsgripande pga att Lamotte varit aggressiv.

Visar mig en enda video där Lamotte har attackerat folk som han har intervjuat ? Borde inte det kommit fram i så fall om Lamotte har en aggressiv approach som Robert Aschberg har.
Jag har ju också styrkt med videofilmer hur aggressiv Lundberg är när han möter journalister som han inte gillar. Han går direkt på attack nu är det minst 3 gången på en månad som han gör det. Samma sak som hans kompis Hamas kille nr 7 https://streamable.com/tvgvme som både skrattar och applådera. Både dessa har tydligt attackerat med våld inför kameror.
Citera
2024-08-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Var är såret?
https://pbs.twimg.com/media/GV7N0pbX...g&name=900x900

Det finns inget sådant. Såret finns först efteråt när pajasen kommit hem.
I det nedersta pannvecket, möjligen.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ge en exakt tidsstämpel på när du ser såret i filmen. Du vet ju att du ljuger. Det syns inget sår på filmen. Jag har kollat igenom den flera gånger noggrant och det syns ingenting.

Kolla exempelvis 00:58 (även 00:52 och 00:56). Där finns flera frames där han inte rynkar pannan, men just det sträcket ungefär två centimeter ovanför området mellan ögonbrynen syns. Övriga sträck/rynkor syns alltså inte.

Tycker det talar för att det är ett sår, men jag vet inte säkert.
Senast redigerad av Troian 2024-08-26 kl. 23:25.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Va? Förstår du inte sammanhang? Är du någon guldfisk som omstartar din verksamhet var tredje minut?

Vad händer?

Lamotte är på väg för att göra journalistik. Borde vara livesändning, live backup och dubbla mobiler på rec redo.

Vänsterpartisten håller på och förbereder en demonstration. Och du tänker att han borde filmat händelsen?

Nu måste du förklara hur du tänker.
Citera
2024-08-26, 23:22
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Självklart finns det ingenting i det filmklippet som talar emot Kristofer Lundberg, för det är Kristofer själv som publicerat klippet.

Tycker ändå att det är rätt talande att Kristofer Lundberg är den som blir först ut med att publicera en film på händelsen, trots att han på filmklippet har fullt upp med att hålla fast Joakim Lamotte. Det här klippet hade aldrig publicerats om det på något sätt varit graverande för Kristofer.

Nu svarade jag en kille som tyckte att filmen bevisade en massa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in