2024-08-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowm00se
Polisen hade kunnat göra allt här om hennes historia hade varit sann....
Hon säger ju att det inte finns någon ansökan om egen vårdnad.
Då är det kidnappning av barnet och polisen hade åkt dit och hämtat med socialtjänsten.
Fungerar inte så med barn, polisen kan inget gör utan verkställande av beslut.

Hade likande med min bror, mamman vägra släppa barnen, hon förlora i domstol, men släppte inte barnen, polis kunde inget göra utan verkställande, men ge ett verkställande med polis är inte förenat med barnets bästa, det kan lika väl vända domen.

Rådet advokat gav åk och hämta barnen från skolan, så riskerar vi inget, sagt o gjort vi åkte till staden hon flyttat till, vänta utanför skolan, mamman lämnade, min bror gick till rektor, hämtade sedan barnen, man försökte ringa polis, men fick svaret advokat redan berättat, polis kan inget göra.
Citera
2024-08-25, 21:28
Medlem
Fruktansvärt, lider med dig! Vet andra kvinnor som råkat ut för liknande eftervåld. Det krävs en förändring och kunskap hos rättsväsendet kring eftervåld mot kvinnor som idag inte ens verkar existera hos dem som jobbar med det.
Citera
2024-08-25, 21:29
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Ja överjävlig. Jag går sönder. Jag är en karriärskvinna som sitter i x-antal styrelser. Bra jobb, bra liv, bra hus. Har lärt barnen allt, från krypa, gå, prata till cykla som simma.
Dina egna styrelser för städ- och influencerbolag och numera försörjer du dig genom att visa fittan på OnlyFans. Eller hur?
Citera
2024-08-25, 21:38
Medlem
Som många sagt känns det som att historien har lite för många luckor för att man ska förstå det. Beslut om annat än gemensam vårdnad och umgängesrätt tas inte utan rejält på fötterna.

Min uppfattning är att TS har sin bild av den här konflikten väldigt klar. Hon bli och har blivit utsatt för en psykiskt våldsam ex-partner som nu dessutom har manipulerat barnen att vända sig emot henne. Socialtjänsten har svalt allt med hull och hår och fattat ett förödande beslut på felaktiga grunder.

Mitt tips till TS kommer troligtvis för sent, men oavsett vad som har hänt ber jag dig att nästa gång du träffar dina barn, försöka att lägga bort din färdiga bild om vad som har hänt, och fråga hur det är med dem och lyssna på dem utan att försöka förklara hur "deras pappa har lurat dem att vända sig emot dig". Oavsett vad de säger, acceptera deras upplevelser som deras sanningar och håll dig från att försöka rätta dem. Berätta att du är ledsen för att det har blivit som det blivit och att du nu önskar finnas till för dem på det sätt de vill och behöver från dig. Önskar de verkligen ingen kontakt, respektera det och berätta att de alltid för höra av sig ifall de skulle önska kontakt i framtiden.

Jag utesluter inte att TS verkligen har blivit utsatt för de hemska saker hon beskriver. Jag utesluter inte heller att hon missuppfattat hela eller delar av händelseförloppet. Låt myndigheterna jobba och sök stöd hos exempelvis kvinnojourer, men låt inte det som ha varit bli något dina barn behöver ta ställning till. Det är emellan dig och ditt ex.
Citera
2024-08-25, 21:47
Avslutad
Socialen och domstolarna gör inget bara för att jävlas för det skulle kosta för mycket.

Men du verkar ju ha erfarenhet av liknande.

Kontakta relevanta myndigheter osv.

Vi på Flashback kan knappast göra något.
Citera
2024-08-25, 22:06
Medlem
Citat:
Hjälp! Jag går sönder totalt.
Mina barns pappa har tagit barnen ifrån mig och haft dem i över 6 månader. Det finns en dom sedan 3 år tillbaka där vi ska ha varannan vecka. På över 6 månader har jag inte haft någon kontakt alls med barnen. Han har blockerat och tagit bort mitt nummer på deras telefoner. Han har inte kontaktat mig överhuvudtaget. Min advokat har skickat in en verkställan men det är en trög domstol. I förra veckan kom det information från hans jurist att han ämnar stämma mig på ensam vårdnad. Den här veckan kom ännu mer information från juristen. Nu vill han inte bara ha ensam vårdnad utan att jag inte ska ha någon umgängesrätt med barnen. Jag vet att han pratar väldigt illa om mig inför barnen. Så de får ju en helt skev bild av mig. Hans flickvän är av samma personlighet som pappan. Hon har sms:at mig strax efter han tog barnen att hon och han blankt struntar i några domslut. Hon är för övrigt portad att träffa sina två barnbarn av hennes son och svärdotter på livstid. Enl dem ska hon inte vara i närheten av barn.

Min rädsla är att om det nu ska bli ännu en VBU-utredning att barnen pratar illa om mig. Så som pappan har sagt till dem. Så var det i förra vårdnadstvisten. Då sa de att jag tog strypgrepp på dem, misshandlade dem och var elak. Det är ju precis motsatsen till vad jag är. Och vi vet ju att domstolen går till 80 % på VBU-utredningen.
Det finns absolut ingen oro i mitt hem eller mig som mamma säger socialen. Dock gör de noll i att försöka hjälpa mig att få hem barnen. De bara säger att deras uppdrag är barnens bästa. Är det barnens bästa att skiljas från sin mamma?
Jag missar en del av deras barndom och uppväxt. Något inga pengar i världen kan ersätta. Vad tusan ska jag göra?!? Jag försöker ta mig igenom dag för dag, timme för timme.
Tyvärr skadas barnen oerhört pga dessa vårdnadstvister. De hamnar i kläm mellan två föräldrar som inte sällan talar illa om varandra. Barnen upplever ofta en stark stress att behöva ta ställning för någon av föräldrarna. De är lojala och vill kunna tycka om båda föräldrarna på sitt sätt. Inte sällan börjar barnen visa olika symptom, som daghem och skola uppmärksammar. Till slut kan det leda till en orosanmälan till Socialtjänsten och därmed är karusellen igång. Hoppas innerligt att ni slipper den karusellen också till råga på allt.
Citera
2024-08-25, 22:25
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Polisen kan inget göra, man behöver först få verkställande av beslut, där rätten gör en ny bedömning med bedömning av nya inträffade omständigheter.
.kan väl bli en polisutredning om våld påstås använts?
Citera
2024-08-25, 22:48
Medlem
Menar TS att pappan kidnappat barnen? Då bör hon rimligtvis göra en polisanmälan.

Vad är omständigheterna egentligen - ju ärligare och mer detaljerad du är, desto bättre råd kan du få.
Citera
2024-08-25, 22:52
Avslutad
Citat:
De bara säger att deras uppdrag är barnens bästa. Är det barnens bästa att skiljas från sin mamma?

Det kan det absolut vara om utredning visat detta.
Citera
2024-08-25, 22:58
Medlem
-Andreas-s avatar
Också varit med om liknande fast i flera år i sträck innan 'det löste sig' med hjälp av myndigheternas beslut över huvudet på motparten.
Det är kort sagt att stålsätta dig, förvänta dig att bli ledsen många gånger o låta tiden ha sin gång medan du gör rätt för dig själv o främst såklart för barnen, det är barnens väl det handlar om o att rusa deras uppfattningar om än det ena eller än det andra, ska undvikas till det yttersta - samtidigt - som du heller inte får låta deras sinnen förlora sina integriteter eller oskuldigheter, som att gå balans på en knivsegg men värt varenda sekunds lidande i slutändan. Beklagar o önskar lycka till, tänk på att barnen inte haft eller får det allt för lätt heller i sådana här tvister o att du ska vara den de vill komma till för egna viljor helst än tvång.
Aldrig ge dem dåligt samvete, för de råder inte över de vuxnas vansinnen o föreställningar om hur saker 'minsann ska vara'.
Citera
2024-08-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowm00se
Polisen hade kunnat göra allt här om hennes historia hade varit sann....
Hon säger ju att det inte finns någon ansökan om egen vårdnad.
Då är det kidnappning av barnet och polisen hade åkt dit och hämtat med socialtjänsten.
Fast stopp
Ta skriver ju att mannen nu ansökt om enskild vårdnad och att ta inte ska ha umgänge med barnen
Vilket är en omöjlighet då till och med dömda profiler får umgänge med sina barn
Citera
2024-08-25, 23:03
Medlem
Sen en viktig sak Ang tingsrätt
Se tingsrätten som en tom tunna
Den som kan fylla den med mest innehåll som lutar åt sanning
Bevisad sanning
Vinner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto