Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppaida
Inget fel med tjejer som lyckas.
Sen om det är hennes dröm att bo i en stadsdel som är grön och drivs på 100% förnybar energi, så ska ingen ta ifrån henne den.
Om ett sånt projekt är genomförbart däremot, det är en annan fråga.
De flesta inser att en sån sak är inte möjlig. Om hon vill tro det får hon göra det.
Man kan väl vilja ha okomplicerat sex bara?
Att få till det däremot, kan vara en utmaning.
Det är väl ingen som tror det. Du låter bara som en person som har misslyckats med att nå dina egna mål. Eller saknar motivationen att ha egna mål. Det har jag också men kan ju inte hata på andra för att de har lyckats bättre än mig.
Däremot är kvinnors vurmande för flyktingar från länder med grisig kvinnosyn inte förenligt med t ex deras vurmande för jämställdhetstänk mellan män och kvinnor, eller vurmandet för HBTQ och sådant. Det säger sig självt.
Sedan är det faktiskt så att män tror att de är värda mer än vad de är också. När det kommer till sex och relationer. Man måste anstränga sig lite om man vill ha sådant. Och våga prova göra på andra sätt när det man har provat inte leder till något.
Citat:
Ursprungligen postat av
GalenGeneral
Han har rätt i sina observationer. Tjejer är väldigt mycket , ja vad ska man säga på svenska.,,, på italienska kallas dom för" Capricciosa". Dom tror dom är små prinsessor och förväntas att bli behandlade som sådana, samtidigt som de även börjat bete sig som män de senaste 30 åren vilket är högst irriterande för en man. Very vad, vi släpper det här, börjar tro att du ljuger helt och hållet och sitter i en håla någonstans.
Är det inte så att män också är väldigt känslostyrda, men skillnaden mellan män och kvinnor är vilken typ av känslor som uttrycks.
Testosteron gör män mer aggressiva, vilket ger lätt ger upphov till ilska t ex.
Ni verkar dessutom ha lite svårare med perspektivtagning, så för er kan något framstå som något annat och alla vet att ilska är svårt att reglera, och när man är det har man ännu svårare att tänka rätt. Även det jag har skrivit här har provocerat fram en obefogad ilska (hos män) märker jag.
Mognaden är ett annat problem hos män. Hos många män tycks den bli ofullständig, för hur gamla de än är har de inte mognat än helt klart. Titta på alla troll och deras inlägg här inne t ex. (Medelåldern på FB är hög. Inga ungdomar sitter väl och häckar här.) Jävligt moget beteende...

Erkänner att jag har drivit ibland för att jag vet att någon ändå sitter och läser. Men har inte dedikerat mer energi än så på påhittade personer, situationer eller reaktioner. Varför gör män det? Uppmärksamhetsbehov?
ska jag komma med exempel eller räcker det med att du tittar på ditt egna inlägg för att avgöra den saken? 🙃