2024-08-25, 13:45
Medlem
ManicToos avatar
Otroligt obehagligt att inte komma nära sina barn. Jag är lite liknande situation, äldre barn, men mina problem beror på avstånd 40 mil.

Jag tänker mig att TS som kvinna tvärtom har en stor fördel? Allt som nämns i TS är ganska vanligt när man bråkar efter skilsmässa, men med ombytta roller kvinnan får alla barnen och skyller på "våld" hos mannen, och barnen brukar ha bättre kontakt med sin mamma, så de är på hennes sida. Jag undrar varför det inte är så i detta fall, kanske fattas en del info.
Citera
2024-08-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Tack!
Han har inte bara lämnat in stämning om ensam vårdad. Han har även lämnat in, en vecka senare, att han yrkar fullt umgänget och att jag inte ska ha umgänge

Har du pratat med din advokat om det hela? Vad säger i så fall din advokat? Låter som en horribel situation du befinner dig i. Och även en svår situation för dina barn som inte har någon kontakt med dig.
Citera
2024-08-25, 13:57
Medlem
Jag är lite fundersam.
Borde man inte kunna ringa polisen i en sådan här situation.

Han har väll mer eller mindre frihetsberövat barnen eller?
Citera
2024-08-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jag är lite fundersam.
Borde man inte kunna ringa polisen i en sådan här situation.

Han har väll mer eller mindre frihetsberövat barnen eller?

Exakt! TS är väldigt oklar! Man har alltid ungängesrätt men misstänker att pappan redan har ensamvårdnad utan umgängesrätt kanske.
Citera
2024-08-25, 18:49
Avstängd
buhbyes avatar
Är det som du säger, så borde det här vara det lättaste jävla fallet som har gått till domstol typ i världshistorien?

Han har alltså kidnappat ditt barn i över sex månader tillsammans med en kvinna som inte ska vara närheten av några barn alls?

Antingen har du världens mest lättlösta problem framför dig, eller så säger du enbart en massa skit som inte stämmer.
Citera
2024-08-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Är det som du säger, så borde det här vara det lättaste jävla fallet som har gått till domstol typ i världshistorien?

Han har alltså kidnappat ditt barn i över sex månader tillsammans med en kvinna som inte ska vara närheten av några barn alls?

Antingen har du världens mest lättlösta problem framför dig, eller så säger du enbart en massa skit som inte stämmer.

Tack. Jag säger sanningen
Citera
2024-08-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Vill inte låta som en sadist men sååååå många manliga vänner med barn har råkat ut för samma från sina toxiska fruar så det finns nog skäl till detta. Du är psykopat och det är rätt åt dig.

Men tack. Och tack för att du vet hur jag är. Ganska gränslöst att uttala sig så här. Har du ett eget öiv med barn?
Citera
2024-08-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Exakt! TS är väldigt oklar! Man har alltid ungängesrätt men misstänker att pappan redan har ensamvårdnad utan umgängesrätt kanske.

Nej, vi har gemensam vårdnad och domslut från 2021 med 35 punkter som exakt beskriver hur det ska vara. Förutom varannan vecka. Men han påstår att vi inte är övverens så därför gäller den inte fast den är fastslagen i tingsrätten
Citera
2024-08-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Otroligt obehagligt att inte komma nära sina barn. Jag är lite liknande situation, äldre barn, men mina problem beror på avstånd 40 mil.

Jag tänker mig att TS som kvinna tvärtom har en stor fördel? Allt som nämns i TS är ganska vanligt när man bråkar efter skilsmässa, men med ombytta roller kvinnan får alla barnen och skyller på "våld" hos mannen, och barnen brukar ha bättre kontakt med sin mamma, så de är på hennes sida. Jag undrar varför det inte är så i detta fall, kanske fattas en del info.

Fattas inget mer än att han hållit på med eftervåld i snart 8 år och försökt trycka ned mig totalt. Hävdat att jag borde dö för det hade varit det enklaste för alla. Samt att han bestämmer hur jag förtjänas att bli behandlad
Citera
2024-08-25, 19:28
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Fattas inget mer än att han hållit på med eftervåld i snart 8 år och försökt trycka ned mig totalt. Hävdat att jag borde dö för det hade varit det enklaste för alla. Samt att han bestämmer hur jag förtjänas att bli behandlad
Låter förskräckligt. Man kan tycka att barnen borde se och förstå det, och hoppas på det. Vet inte hur gamla barnen är men jag talar gärna med mina barn 15-25 år, 40 mil bort, varje vecka för att visa att jag bryr mig och höra om eventuella problem.
Citera
2024-08-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du pratat med din advokat om det hela? Vad säger i så fall din advokat? Låter som en horribel situation du befinner dig i. Och även en svår situation för dina barn som inte har någon kontakt med dig.

Ja överjävlig. Jag går sönder. Jag är en karriärskvinna som sitter i x-antal styrelser. Bra jobb, bra liv, bra hus. Har lärt barnen allt, från krypa, gå, prata till cykla som simma.
Citera
2024-08-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Låter förskräckligt. Man kan tycka att barnen borde se och förstå det, och hoppas på det. Vet inte hur gamla barnen är men jag talar gärna med mina barn 15-25 år, 40 mil bort, varje vecka för att visa att jag bryr mig och höra om eventuella problem.

Tack, jag är helt avskuren från barnen. Har lagt alla deras kläder till klädinsamling för de lär inte passa dem längre. Likadant med skor som mässor. Har två spökrum hemma i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in