2024-08-25, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Jag raggar inte jag blir raggad på men det är ansträngande nog att ha en kvinna. Det är roligare att ha en tvåsam mongohet. Man blir egen med varandra, går tillbaka till dadda språket, känner varandra utan o innan,

Du borde prova, det är rätt kul

Hur mycket jag än försöker blir jag inte det mongo jag är ämnad att vara. Enligt laidback behövs det ett kok stryk för att allt ska bli perfekt.
Citera
2024-08-25, 11:54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppaida
Ok.

Vad har du för råd då till en som är helt hopplöst utan sex då?

Lyssna och ställ frågor? Som alla andra råder mig till.

Trådstarten bestod av ett antal påståenden om hur tjejer är, och det var det jag bemötte.

Men jag kan berätta för dig, att en kille som i första hand tänker på sig själv som "helt hopplöst utan sex" är ganska körd ändå.
Citera
2024-08-25, 11:55
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Är nog en åldersfråga. Eller kanske generations fråga. Osäker där. Men som pragmatiker måste man se saker över tid. Människor ter sig olika i olika länder över tid.
Rätt säkert en generationsfråga. Unga kvinnor tror som sagt att världen är gratis, rättvis med lika förutsättningar för alla och att influencers som är mångmiljonärer representerar ett tvärsnitt av folket.
Citera
2024-08-25, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Rätt säkert en generationsfråga. Unga kvinnor tror som sagt att världen är gratis, rättvis med lika förutsättningar för alla och att influencers som är mångmiljonärer representerar ett tvärsnitt av folket.

Bortskämda vita unga kvinnor tror det, inte alla andra. När de inte längre är unga låtsas de bara att andra vita kvinnor har lika förutsättningar om de är vänster, och är de höger är de så rika att de inte längre ids hålla på med politiska ställningstaganden.
Citera
2024-08-25, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Trådstarten bestod av ett antal påståenden om hur tjejer är, och det var det jag bemötte.

Men jag kan berätta för dig, att en kille som i första hand tänker på sig själv som "helt hopplöst utan sex" är ganska körd ändå.

Just nu känns det iallafall som att jag är det. Jag är man nog att erkänna att jag har det så.

Är väl ett steg på vägen att vända på det?

Folk säger att tjejer märker direkt om man vill ha sex. Nästan som att de kan läsa tankar.

Men det är klart, folk snackar mycket.
Citera
2024-08-25, 12:06
Avslutad
Citat:
Just nu känns det iallafall som att jag är det. Jag är man nog att erkänna att jag har det så.

Är väl ett steg på vägen att vända på det?

Folk säger att tjejer märker direkt om man vill ha sex. Nästan som att de kan läsa tankar.

Men det är klart, folk snackar mycket.

Tjejer som folk oftast vill ha sex med lär sig såklart att känna igen signalerna. De som inte är med om det lika ofta fattar inte så snabbt.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-25 kl. 12:16.
Citera
2024-08-25, 12:09
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ungdomar idag överger feminism och skrattar åt Greta Thunberg.

Nyss var det tvärtom.

De är flyktigare idag, information samhället har tagit över
Citera
2024-08-25, 12:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Det kommer märka på dig att du vill ha sex, men att du tycker att tjejer är dumma i huvet (det framgår rätt bra av din trådstart). Respekt och genuint intresse är två saker som är ganska svåra att fejka.
Citera
2024-08-25, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det kommer märka på dig att du vill ha sex, men att du tycker att tjejer är dumma i huvet (det framgår rätt bra av din trådstart). Respekt och genuint intresse är två saker som är ganska svåra att fejka.

Tjejer är inte dumma, men tänker med hjärtat. Allt är känslor för de.
I motsats till killar.

Hur märker de om man är bara ute efter det?

Var inte avsikten att få de att låta dumma.
Senast redigerad av Hoppaida 2024-08-25 kl. 12:25.
Citera
2024-08-25, 12:36
Medlem
Citat:
Tjejer är inte dumma, men tänker med hjärtat. Allt är känslor för de.
I motsats till killar.

Hur märker de om man är bara ute efter det?

Var inte avsikten att få de att låta dumma.

1. Ragga på kvinnor i ditt eget åldersspann.
2. Sluta se kvinnor som "dumma", för det gör du. Och det märker de, de märker att du ser dem som lätt efterblivna, men att du ändå vill ha sex med dem = extremt avtändande kombination för en tjej/kvinna.
3. Visa genuin nyfikenhet och intresse och var ditt charmigaste jag när du dejtar kvinnor i ditt eget åldersspann.

Så ska du se att det förr eller senare blir åka av.

I övrigt dagdrömmer väl människor lite till mans. Själv dagdrömde jag om en fotbollskarriär som yngre. Eller att bli känd musiker. Sedan växer man upp och är inte lika intresserad av det längre. Men fortsätter dagdrömma om annat. Numera om mer realistiska saker, som kommande semesterresa med min partner och våra barn osv. Man växer upp.
Citera
2024-08-25, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Ragga på kvinnor i ditt eget åldersspann.
2. Sluta se kvinnor som "dumma", för det gör du.
3. Visa genuin nyfikenhet och intresse och var ditt charmigaste jag när du dejtar kvinnor i ditt eget åldersspann.

Så ska du se att det förr eller senare blir åka av.

I övrigt dagdrömmer väl människor lite till mans. Själv dagdrömde jag om en fotbollskarriär som yngre. Eller att bli känd musiker. Sedan växer man upp och är inte lika intresserad av det längre. Men fortsätter dagdrömma om annat. Numera om mer realistiska saker, som kommande semesterresa med min partner och våra barn osv. Man växer upp.

Det var inte avsikten dock.

Men de tänker med hjärtat, allt är känslor för de. Det är inte alltid det smartaste.

Eller är det helt fel att de fungerar så?
Citera
2024-08-25, 12:46
Medlem
Citat:
Det var inte avsikten dock.

Men de tänker med hjärtat, allt är känslor för de.

Eller är det helt fel?

Ingen människa tänker med hjärtat. Alla människor tänker med hjärnan.
Och jo: om du tror att tjejer/kvinnor bara är känslostyrda (och att inte män är det), är faktiskt att se ner på tjejerna/kvinnorna och upphöja männen. Det i kombination med att du vill ha sex med dem = extremt avtändande för tjejer/kvinnor.

Båda könen är givetvis till vissa delar känslostyrda. Det är inte enbart kvinnor som är det. Könen är det bara på olika sätt. Och båda könen besitter även rationellt och logiskt tänkande.

Men låt oss säga såhär: skulle du vilja gifta dig med en kvinna som ser ner på dig och som bara vill komma åt din plånbok? Och som dessutom tror att hon aldrig kommer få gifta sig? Jag tror inte det va, att du skulle vilja gifta dig med henne?

En kvinna vill inte ha sex med en man som ser ner på henne och bara vill komma åt sex med henne och som dessutom har lågt självförtroende och tror att han inte kommer kunna få sex.

Så:
1. Se kvinnor som dina intressanta jämlikar. Var intresserad och genuint nyfiken på dem. Se inte ner på dem.
2. Var ditt charmigaste jag vid dejter med kvinnor (som givetvis ska vara i ditt eget åldersspann) och visa ditt genuina intresse för dem.
3. Ryck upp dig och tänk att du liksom vilken random människa som helst, har förmågan att genom charm och humor göra en kvinna attraherad av dig och genom genuin nyfikenhet på henne och göra henne sexsugen på dig.

Inga spel. Inga krumbukter. Utan Ändra ditt synsätt på kvinnor. och på dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in