Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppaida
Vad tror ni om min teori?
Tjejer vill gärna tro att allt man drömmer om i livet ska besannas.
Det hade ju varit något, men det är inte realistiskt.
Men de vill gärna tro det.
Utifrån det, om det så gäller att bo i ett grönt, förnybart, miljövänligt områdedär allt och alla får plats, eller om det så är att se alla hörn och kanter av världen. Som exempel.
Jag tror, att tricket att få de att vilja hoppa bock 😀, det är att helt enkelt låta de prata om sig själva, om sina drömmar, hur orealistiska de än må vara, och få det att låta som att det faktiskt är en bra och genomförbar idé. Lyssna och munnen gå på de.
Samtidigt som man visar att i slutändan är det man själv som är coolare än henne.
De vill ju känna sig speciella, och det kanske var det som var det speciella, att någon attraktiv lyssnade och "bekräftade" ?
Vad tror ni?
Det här är bara en teori jag har, inget annat.
Jag tror inte jag knäckte Da Vinci koden, men ändå.
Det är verkligen inte min erfarenhet av tjejer/kvinnor. Det kvinnor vill ha brukar nästan alltid vara "inom boxen"; hus, ungar och regelbunden semester på samma ställe. Inget fel i det, med det brukar killar/män som bär på orealistiska drömmar om att "slå igenom" med något band, öppna bar Grekland eller att försörja sig på att blogga om vintage-datorer.
Känner med det dussin tjejer som fick stå ut med att jag pladdrade om mina orealistiska drömmar, och låtsades som att de var genomförbara. De hade i allmänhet en mer realistisk, och framför allt mindre självupptagen bild av framtiden.