Citat:
Ursprungligen postat av
Nygammalt
Klart det finns exempel.
Kan man använda internet så finner man. En minuts sökande och jag fann raskt två svenska exempel.
https://alltomnorrtalje.se/berusad-man-skot-sonder-teven-familjen-ringde-polisen/
https://sverigesradio.se/artikel/5899144
Skulle man lägga kraft på detta hade det så klart gått att vaska fram många fler. Det är knappast som att jag tömde nyhetsarkivet på teveskjutningar. Skulle man söka i hela världen hade det blivit en lång lista.
När man framställer ett skott mot en teve som väldigt märkligt, nästan mer märkligt än ett skott mot en människa eller t.o.m. ett djur så bör man nog stanna upp och reflektera lite över resonemanget.
Även om det nu är ovanligare att teveapparater blir skjutna än att människor blir det i dagens samhälle, så är inte det ovanliga agerandet något som bör vara mer belastande i sammanhanget än det ”vanliga”.
Man kan skjuta sönder värre saker än gamla teveapparater. Även om det så klart är rubbat att skjuta sönder saker i sitt egna hem.
Jag tackar för infon,och att du backat upp din tidigare uppgift.
Vi har helt enkelt snackat förbi varandra vad det verkar.
De fall som du pekar på har i stort sett ingenting gemensamt med CAs skott i TVn..frånsett ett skott i TVn..:-)
Omständigheterna och avsikterna synes vara helt olika.
De exempel du pekar på inbegriper alkohol,gräl och kontroverser med andra familjemedlemmar som utlösande faktor till att skott skjuts i TV.
Christer var mol allena i sin lägenhet,och någon yttre faktor som var aggressionstriggande via annan person fanns inte.
Något drogbruk har aldrig heller kunnat knytas till Christer.
Det är äpplen och päron dessa fall emellan.
Dock så är det naturligtvis intressant att än en gång kunna konstatera att ett skott i en TV synes avlossas närmast per definition i affekt.
I dina redovisade fall är det klart och tydligt att det är dispyter med andra familjemedlemmar som varit faktor bakom TV skott.
I Christers fall,om detta skall falla inom ramen för motivbild gällande i stort sett alla andra fall nationellt som internationellt,så har vi endast Ls uppgift att skottet i TVn berodde på att Christer var jävligt förbannad på Olof Palme.
Vad kan det annars ha varit resonemangsmässigt?Ett skott i en TV indikerar klart stark sinnesrörelse..det vet vi ju genom att titta på de tidigare fall där skott avlossats i dumburk.
I Christers fall så innebär då detta att han sett något i TVn som har triggat skottet.
Det var knappast Bosse Larsson som triggade reaktionen tror jag vi kan sluta oss till..:-)
Alldeles oavsett så måste Ls uppgift i materialet förhållas till.
Antingen så har han hittat på alltsammans,eller också inte.
Den som tror att L ljuger här..är också skyldig att presentera trovärdig grund för detta ögonbrynshöjande påstående.
Det håller du säkert med om?