2024-08-25, 08:18
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Hade du läst domen?
Du har rätt det är felstavat. Bra jobbat, du är bra på att hitta fel. Socialtjänsten har lärt upp dig utmärkt.

Ah nej det är inte socialtjänsten som lärt mig stava, det lärde jag mig i låg och mellanstadiet, om det är svårt för dig kan jag rekommendera dig att använda rättstavningsfunktionen i din mobil/dator, mycket händigt och skulle spara både på min och din tid så man slipper tolka vad det är du faktiskt menar hela tiden.

Jag har läst domen, jag bad dig citera, men det ignorerade du bara, jag försöker vara källkritisk.
Detta är vad som står i en av domarna, och det jag hänvisat till, vi kan inte veta vem av föräldrarna som talar sanning då de anklagar varandra, att det är en olämplig miljö för barnen håller jag med om, det tycker jag är självklart, barn ska inte behöva bli utsatta för sexuella övergrepp av någon.

Citat:
Ursprungligen postat av T 11296-20
Under aktuell utredning kan socialtjänsten varken avvisa eller bekräfta någon av föräldrarnas anklagelser om sexuella övergrepp eller påtryckningar. Föräldrarnas konfliktfyllda relation påverkar barnen negativt. Det framkommer att de inte får tillräckligt känslomässigt stöd och vägledning i relation till modern och att hon eventuell direkt eller indirekt uppmuntrar dem till sexuellt avvikande beteende. Det framkommer att barnen tillsynes har en god relation till fadern som de inte får tillgång till och som därför inte är att se som en skyddsfaktor. Det framkommer också att fadern eventuellt utsätter E och L för sexuella övergrepp. Socialtjänsten bedömer att det oavsett vad sanningen är inte är en miljö som är lämplig för barnen och som har bidragit till ett sexuellt avvikande samt introvert beteende. Det finns en hög oro för att dessa beteenden ska befästas och förvärras om inte barnen får en trygg hemmiljö samt vård utifrån sina behov.
2024-08-25, 08:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Typiskt sockärring. Du skyddar de pedofiler som mammorna kämpar för att skydda sina barn från.

Förstår du nu ordbajsande, barnhotande, pedofilskyddare sockärring.

Det börjar bli dyrt det här för små kommuner. Det kommer att börja där och sedan sprida sig till större. De skenande kostnaderna för LVU är inte hållbara för samhällsekonomin i längden. Förr eller senare kommer skattebetalarna att undra vad som pågår när inget blir bättre för nästan något barn och när ingen kvalitet på "vården" ens levereras.

Det här är så tragiskt att soc lägger sådana enorma summor på detta, när de finns så mycket bättre saker att lägga pengar på med avseende på hjälp och stöd till familjer. Bristande resurser som de klagar på?

Nope.. De är själva en del av problemet när de slösar bort enorma resurser på felaktiga och skadlig "vård". Dessa SOCIONOMER (=ej vård/psykologiutbildad personal), som tror att de kan vad som är bäst för barn är samhällets cancer, som bara förstör och skapar merjobb i form av problem och psykisk ohälsa hos befolkningen som de senare ska lösa och processa mot varandra.

Förfarandet går till ungefär på detta vis för dessa socionomer:

1.Leta efter problem genom att tillsätta godtyckliga utredningar (exempelvis en LVU-utredning).

2. Skapa onödigt merjobb genom resultatet av den godtyckliga utredningen (felaktigt placerade barn kräver administration och kontroll).

3. Orsaka psykisk ohälsa pga den felaktiga och godtyckliga bedömningen. (barn och föräldrar behöver extra hjälp och stöd pga den felaktiga bedömningen av en kurator)

4. Kuratorer (också socionomer) måste hjälpa utsatta medborgare mot andra socionomers fruktansvärda behandling och de processar mot sina klasskamrater på en annan myndighet.

5. Klaga på "bristande resurser".

6. Repetera.

https://www.dalslanningen.se/2024/01/07/rekordhoga-kostnader-13-miljoner-kronor-for-placering-av-barn-och-unga-276eb/

Det här är skrämmande läsning som kommuninnevånarna borde se som en varning och reagera på.
2024-08-25, 09:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Detta är vad som står i en av domarna, och det jag hänvisat till, vi kan inte veta vem av föräldrarna som talar sanning då de anklagar varandra, att det är en olämplig miljö för barnen håller jag med om, det tycker jag är självklart, barn ska inte behöva bli utsatta för sexuella övergrepp av någon.

Varför gör du då ett undantag gör familjehem och barn som blivit placerade? Varför ska det accepteras? De är ju under vård från samhället. Risken för att bli utsatt för sexuellt övergrepp finns precis överallt och inte bara i det egna hemmet och bostaden.

Soc är mästare på att hänvisa till godtyckliga risker i sina utredningar och det är klart att det alltid går att hitta risker om man har bra fantasi, vilket såklart socialsekreterare är mästare på att ha.

Det finns så många fall av barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp och det är ett speciellt släkte som söker sig till barn och vill vara familjehem. Kontrollerna är alldeles för dåliga av dessa som det är idag. Och kokar förstås ner till dessa värdelösa socionomer som inte gör ordentliga utredningar av familjehemmen.
2024-08-25, 09:49
Medlem
vajervevarens avatar
Tydligen iranska eller "irakianska" maffian som sitter i styrelsen i HVB-hem enligt LM. Iranier ska tydligen prata arabiska också, bra snurrigt idag.
2024-08-25, 09:58
Medlem
Citat:
Håller helt med, tappad är en bra beskrivning för dig. Att du inte ens förstår källkritik visar din nivå. Farlig person som antagligen jobbar utan utbildning med socialtjänsten.

Mycket farlig

Jobbar som brandman.
Vad jobbar du som?
2024-08-25, 10:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tydligen iranska eller "irakianska" maffian som sitter i styrelsen i HVB-hem enligt LM. Iranier ska tydligen prata arabiska också, bra snurrigt idag.

Det är värt att kolla upp i vart fall, vilka som äger dessa HVB och utredningshem och vilka som sitter i styrelsen och deras respektive kontakter gentemot cheferna på socialtjänsten. Det är enorma pengar i den branschen. För att tjäna maximalt med pengar behöver antalet ungar som kommer in i systemet maximeras. Det som är skrämmande är att i vissa kommuner är det privata företag med vinstintresse som gör utredningen av barnen på uppdrag av socialtjänsten.

Lösning: Full transparens ska råda, utredningar ska synas i sömmarna och granskas kritiskt. Linkedin-kontakter ska synas, och chefer som sitter på dubbla stolar inom socialtjänsten på olika sätt ska sättas där de hör hemma: i finkan.
2024-08-25, 10:05
Medlem
Citat:
Det där med iran har med utanoro att göra, nu kopplar hon det även till HBV hemmet där chefen inte var svensk
Senast redigerad av adina 2024-08-25 kl. 10:08.
2024-08-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är värt att kolla upp i vart fall, vilka som äger dessa HVB och utredningshem och vilka som sitter i styrelsen och deras respektive kontakter gentemot cheferna på socialtjänsten. Det är enorma pengar i den branschen. För att tjäna maximalt med pengar behöver antalet ungar som kommer in i systemet maximeras. Det som är skrämmande är att i vissa kommuner är det privata företag med vinstintresse som gör utredningen av barnen på uppdrag av socialtjänsten.

Lösning: Full transparens ska råda, utredningar ska synas i sömmarna och granskas kritiskt. Linkedin-kontakter ska synas, och chefer som sitter på dubbla stolar inom socialtjänsten på olika sätt ska sättas där de hör hemma: i finkan.
De missförhållanden som framkom i vanvårdsutredningen gällde från 1900-talet och fram till början av 2000-talet och visar hur det var när ungdomshem, barnhem osv drevs av staten , kyrkan osv , då fanns det knappt några privata aktörer förutom stiftelser , det var knappast bra när detta drevs utan vinst snarare var många bitar som dåligt med mat ett av de stora problemen
2024-08-25, 10:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De missförhållanden som framkom i vanvårdsutredningen gällde från 1900-talet och fram till början av 2000-talet och visar hur det var när ungdomshem, barnhem osv drevs av staten , kyrkan osv , då fanns det knappt några privata aktörer förutom stiftelser , det var knappast bra när detta drevs utan vinst snarare var många bitar som dåligt med mat ett av de stora problemen

Alla former av utredningar där det finns minsta ekonomiska incitament till att barn ska placeras borde omedelbart förbjudas. Hur är det ens möjligt att privata HVB och utredningshem med vinstintressen ens får göra egna utredningar och bedömningar, när de tjänar sådana enorma summor på att barnen placeras hos dem.

Man kan inte tro att det får gå till på detta sätt, förrän man börjar gräva i detta smuts som sker i Sveriges kommuner bakom sekretess och långt bortom den vanliga medborgarens vetskap.
2024-08-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det där med iran har med utanoro att göra, nu kopplar hon det även till HBV hemmet där chefen inte var svensk

Livar LM nu?
2024-08-25, 10:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Livar LM nu?

yes, på Lejonmamma2024, men hon ska byta till Lejonmamma7 snart säger hon. Antagligen soc som hackat hennes konton som vanligt haha
2024-08-25, 10:35
Medlem
Citat:
yes, på Lejonmamma2024, men hon ska byta till Lejonmamma7 snart säger hon. Antagligen soc som hackat hennes konton som vanligt haha

haha..jag förstår, är så när man har vesaler på breven

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in