Citat:
Ah nej det är inte socialtjänsten som lärt mig stava, det lärde jag mig i låg och mellanstadiet, om det är svårt för dig kan jag rekommendera dig att använda rättstavningsfunktionen i din mobil/dator, mycket händigt och skulle spara både på min och din tid så man slipper tolka vad det är du faktiskt menar hela tiden.
Jag har läst domen, jag bad dig citera, men det ignorerade du bara, jag försöker vara källkritisk.
Detta är vad som står i en av domarna, och det jag hänvisat till, vi kan inte veta vem av föräldrarna som talar sanning då de anklagar varandra, att det är en olämplig miljö för barnen håller jag med om, det tycker jag är självklart, barn ska inte behöva bli utsatta för sexuella övergrepp av någon.
Citat:
Ursprungligen postat av T 11296-20
Under aktuell utredning kan socialtjänsten varken avvisa eller bekräfta någon av föräldrarnas anklagelser om sexuella övergrepp eller påtryckningar. Föräldrarnas konfliktfyllda relation påverkar barnen negativt. Det framkommer att de inte får tillräckligt känslomässigt stöd och vägledning i relation till modern och att hon eventuell direkt eller indirekt uppmuntrar dem till sexuellt avvikande beteende. Det framkommer att barnen tillsynes har en god relation till fadern som de inte får tillgång till och som därför inte är att se som en skyddsfaktor. Det framkommer också att fadern eventuellt utsätter E och L för sexuella övergrepp. Socialtjänsten bedömer att det oavsett vad sanningen är inte är en miljö som är lämplig för barnen och som har bidragit till ett sexuellt avvikande samt introvert beteende. Det finns en hög oro för att dessa beteenden ska befästas och förvärras om inte barnen får en trygg hemmiljö samt vård utifrån sina behov.