2024-08-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusofaDown
Ja vpn sa dom är det enda som hjälper. Ska ställa dom mot väggen imorgon och se vad dom säger. Hojta gärna om du kommer på någon lösning.

Ja, samma visa på Discord..
Men jag ska testa bahnoff VPN på månad och buffrar det ändå lägger jag ner. Har testat allt nu med kabeln..
Återkommer med hur det går, du får gärna göra detsamma. Skicka ett pm om du vill, intressant att veta vilken IP-TV du kör
Senast redigerad av tjindarn 2024-08-23 kl. 22:00.
Citera
2024-08-24, 08:06
Medlem
Hej!

Jag behöver tips på bra app, använder googletv och hade iptvsmarters men råkade logga ut och nu kan jag inte logga in. Jag har appen iptv på telefon som jag tycker om för gränsnittet är snyggt. Jag lyckas inte logga in trots att jag skriver in rätt m3u länk.

Någon som kan tipsa mig någon app?

Samt hur jag kan få länken kopierad eller på något sätt skapa konto på någon app där jag bara behöver logga in så att allt är klart.

Mvh
Citera
2024-08-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaloNR1
Hej!

Jag behöver tips på bra app, använder googletv och hade iptvsmarters men råkade logga ut och nu kan jag inte logga in. Jag har appen iptv på telefon som jag tycker om för gränsnittet är snyggt. Jag lyckas inte logga in trots att jag skriver in rätt m3u länk.

Någon som kan tipsa mig någon app?

Samt hur jag kan få länken kopierad eller på något sätt skapa konto på någon app där jag bara behöver logga in så att allt är klart.

Mvh

m3u länk brukar krångla för mig med. Testa logga in som XTREAM code istället.

Server: http://Server.org:8080 (bara ett exempel)
User: ditt användarnamn
Password: ditt lösenord
Citera
2024-08-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Kör på SDMC Telia Play Hub för 799:- just nu. Enda som är "bättre" är isåfall Nvidia Shield Pro men är dyrare. Räcker med att skapa en Telia användare för att start upp boxen krävs inget bredband från Telia.

Wifi-6, AV1 support, 3GB RAM, 4K/UHD, Stark processor, Android 12, Inbyggd Chromecast, Netflix/Disney+ certified, Gigabit Ethernet 1000/1000 m.m.

Tivimate Premium är generellt erkänt att vara den bästa appen för IPTV, speciellt då det kommer till att zappa mellan kanaler snabbt. Använder du VLC som extern player kan du enkelt ladda ned undertexter till VOD. Tillsammans med boxen är det "best bang for the buck".

Bra svar men frågar var mer för appar specifikt för Samsung TV
Citera
2024-08-24, 11:38
Medlem
Hunden007s avatar
Hur läggs Disney plus/Amazon prime i boxen för jag hatar ej matcherna som går där.
Citera
2024-08-24, 15:55
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Uppgradera routern och utrustning till wifi-6 istället kommer du se ökning täckning och hastighet. Satsa även på en wifi-6 router med starkare antenner. Ännu ett skäl till att välja SDMC Telia Play Hub om du absolut inte kan köra kabel.

Kanske man ska kika på då!

En box från Telia känns sisådär iomed att de går främst i korståget mot iptv-användarna 😂
Citera
2024-08-24, 16:01
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjindarn
Ja, samma visa på Discord..
Men jag ska testa bahnoff VPN på månad och buffrar det ändå lägger jag ner. Har testat allt nu med kabeln..
Återkommer med hur det går, du får gärna göra detsamma. Skicka ett pm om du vill, intressant att veta vilken IP-TV du kör
Verkar jävligt korkat att köra med Bahnhofs vpn om det är så att Bahnhof stryper linan till din iptv. Skaffa i så fall en annan vpn-tjänst.
Citera
2024-08-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Hur läggs Disney plus/Amazon prime i boxen för jag hatar ej matcherna som går där.

Den frågan skulle jag också vilja ha svar på. Jag har letat igenom i princip hela listan men inte hittat den Amazon Prime streamen som visar den tidiga matchen.
Citera
2024-08-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
m3u länk brukar krångla för mig med. Testa logga in som XTREAM code istället.

Server: http://Server.org:8080 (bara ett exempel)
User: ditt användarnamn
Password: ditt lösenord

Tack! Det hjälpte.
Citera
2024-08-24, 23:37
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko654
Den frågan skulle jag också vilja ha svar på. Jag har letat igenom i princip hela listan men inte hittat den Amazon Prime streamen som visar den tidiga matchen.

den dök upp idag på viaplay dock på engelska bara.

antar vi kommer få samma problem med Europa league matcherna.
Citera
2024-08-25, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Kanske man ska kika på då!

En box från Telia känns sisådär iomed att de går främst i korståget mot iptv-användarna 😂
Boxen är kinesisk i grunden finns samma modeller att köpa via Alibaba/Aliexpress det enda Telia gör är att lägga in egen mjukvara för att stödja/aktivera Telia TV. Tivimate är en separat app du kollar ju inte iptv genom telia x) Var skeptisk till en början men på den fronten är det ingen fara då man talat med experter, otroligt kraftig box för väldigt litet pris.
Senast redigerad av dvx1234 2024-08-25 kl. 03:20.
Citera
2024-08-25, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Bra svar men frågar var mer för appar specifikt för Samsung TV
Svaret är skippa helst Samsung TV appar. Men om du absolut vill krångla till det så är enda alternativet isåfall IPTV Smarters Pro. Men du kommer ångra dig så småningom, din TV kommer aldrig ha lika bra stöd för codecs/filformater, undertexter, wifi/lan hastighet eller bäst av allt möjligheten till att ordna om mina kanallistor som en dedikerad box kan vilket påverkar iptv upplevelsen.

Sedan så är zapp-tiden avsevärt långsammare med IPTV Smarters. Så kör på telia box + Tivimate om du inte vill spendera mer på en Nvidia Shield pro.
Senast redigerad av dvx1234 2024-08-25 kl. 03:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in