2024-08-20, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Jag kör Integrity / bahnhof och tycker det hjälper. Använder du Wireguard protokollet så får du så hög bandbredd du kan få i och med det är den mest effektiva.

Alltså det är ju betydligt enklare att hålla allt inom ett och samma konto istället för att ha massa olika tjänster. Till skillnad från piratevpn så behöver du inte binda upp dig över ett år för att få samma månadskostnader och du kan ju avsluta när du vill. Sedan är det ju en svensk tjänst och håller hög stabilitet, aldrig varit nere över 2 år för min del. Ifall ens internetleverantör erbjuder integrity vpn så kör man naturligtvis på det.
Ok.
Tack så mkt för tipset
Citera
2024-08-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Tänkte fixa IPTV för första gången. Jag som har en Samsung TV, vilken app rekommenderar ni till den? Ser att några är gratis i några dagar bara, är det värt att betala för någon viss app till min tv så jag slipper köpa en box?

Box brukar generellt vara bättre än app.

Appar i TVs varierar beroende på fabrikat på TV, årsmodell mm.
Så gör en sökning på IPTV under appar.

Är lite osäker på vilka appar som finns i Samsungs TVs, men hittar du en som heter Smarters så brukar den både vara gratis och bra.

PMa mig för fler tips.
Citera
2024-08-20, 22:14
Medlem
Poddes avatar
Kör tiivimate direkt på min android tv men hela tvn börjar kännas lite seg.. vilken box är bäst nu? Fortsätter gärna med android/tiivimate ifall det inte finns något bättre?
Citera
2024-08-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenturionLife
Box brukar generellt vara bättre än app.

Appar i TVs varierar beroende på fabrikat på TV, årsmodell mm.
Så gör en sökning på IPTV under appar.

Är lite osäker på vilka appar som finns i Samsungs TVs, men hittar du en som heter Smarters så brukar den både vara gratis och bra.

PMa mig för fler tips.

Kunde inte PM:a dig. De appar som finns på min Samsung TV är:
IPTV 4k, Air player iptv, 4k iptv player, iptv star, m3u iptv, fit iptv, iptv smarters player, smart iptv, set iptv, hot iptv, bay iptv, iptv play, iptv plus, iptv ott player, flex iptv player.

Jag har den här TVn så inte den nyaste direkt: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbehor/tv/samsung-50-q67t-4k-uhd-qled-smart-tv-qe50q67tau/149414
Citera
2024-08-21, 00:10
Medlem
3meters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Kör tiivimate direkt på min android tv men hela tvn börjar kännas lite seg.. vilken box är bäst nu? Fortsätter gärna med android/tiivimate ifall det inte finns något bättre?
Kört med min Nvidia Shield i 4år nu och fungerar felfritt.
Så där har du mitt förslag.
Citera
2024-08-21, 06:13
Avslutad
Är det något skillnad på url? Jag menar denna nya mot den "gamla"

Eller allt samma bara ett annat namn?

Nu skrattar säkert folk åt mig men jag är inte alls duktig på det här med iptv.
Citera
2024-08-21, 11:43
Medlem
En fråga , någon som har en aning om varför mitt 10 dagars test abonnemang bara funkar på mytvonline+ i surfplatta men i min google tv med tivimate så får jag fram spelistan men ingen bild , ringen står bara och snurrar.
Samma fel med chromecasten 4k med tivimate.
Iptv xtreme funkar inte länken heller på.
Kundtjänst (N1) påstår felet ligger hos mej
Citera
2024-08-21, 14:20
Medlem
1procentares avatar
Finns det ip tv som endast körs via mobil?
Vilken i så fall?
Citera
2024-08-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Vilken i så fall?

Nej det finns det inte. Protokollet tillåter att man tar del av i innehållet på PC, Mac, telefoner, boxar, stickor osv. Det finns många val hur man vill titta
Citera
2024-08-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Tänkte fixa IPTV för första gången. Jag som har en Samsung TV, vilken app rekommenderar ni till den? Ser att några är gratis i några dagar bara, är det värt att betala för någon viss app till min tv så jag slipper köpa en box?
Kör på SDMC Telia Play Hub för 799:- just nu. Enda som är "bättre" är isåfall Nvidia Shield Pro men är dyrare. Räcker med att skapa en Telia användare för att start upp boxen krävs inget bredband från Telia.

Wifi-6, AV1 support, 3GB RAM, 4K/UHD, Stark processor, Android 12, Inbyggd Chromecast, Netflix/Disney+ certified, Gigabit Ethernet 1000/1000 m.m.

Tivimate Premium är generellt erkänt att vara den bästa appen för IPTV, speciellt då det kommer till att zappa mellan kanaler snabbt. Använder du VLC som extern player kan du enkelt ladda ned undertexter till VOD. Tillsammans med boxen är det "best bang for the buck".
Senast redigerad av dvx1234 2024-08-21 kl. 20:40.
Citera
2024-08-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Vilken i så fall?

Du kan köra IPTV smarters pro appen på mobilen och se Chrome casta till tv.n om har en sån eller titta direkt i mobilen.
Citera
2024-08-21, 21:46
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko654
Du kan köra IPTV smarters pro appen på mobilen och se Chrome casta till tv.n om har en sån eller titta direkt i mobilen.

Måste man ha chromecast? Går det inte bara via vanligt hederligt wifi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in