2024-08-21, 22:50
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Vad kör du för setup? App? Box?
Jag kör en xiaomi box via wifi. Installerat Tivimate
Citera
2024-08-22, 06:25
Medlem
Någon som vet vad som skiljer leverantörerna Alien och NXT ?
Är NXT värt 400kr mer och isf varför?
Citera
2024-08-22, 20:06
Medlem
https://marcusoscarsson.se/telia-agerar-pekar-ut-over-2-miljoner-svenskar/?fbclid=IwY2xjawE0WslleHRuA2FlbQIxMQABHd3MI66Lr8Wc yW8rTgdXE7sgnPcPYATzWe51AIAAvPlp3woUh12uInayEg_aem _Wq1UOG8aC6pnIbjHkFAXnw&mibextid=xfxF2i
Citera
2024-08-22, 20:15
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Jag kör en xiaomi box via wifi. Installerat Tivimate

Hm okej. Jag har också b2 250/250 men får knappt ut 80mbits när jag kör min formuler z8 via wifi..
Citera
2024-08-22, 22:03
Medlem
Citat:
Hm okej. Jag har också b2 250/250 men får knappt ut 80mbits när jag kör min formuler z8 via wifi..

Kör på kabel istället, jag gnällde som fan till nordicone.org att det laggade.. provade att byta till kabel och alla "problem" jag hade försvann direkt
Citera
2024-08-22, 22:23
Medlem
Mitt abonnemang gick ut och förlängde det. Eftersom jag är sjukt oteknisk så hjälpte en kollega mig, efter att han fixat allt och uppdaterat kanaler sånkan jag inte hitta alla adult kanaler. Förut hade jag typ 400 Var ju liksom halv grejen tillsammans med sport. Nån som vet hur man hittar dom.
Citera
2024-08-22, 22:43
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akervall
Kör på kabel istället, jag gnällde som fan till nordicone.org att det laggade.. provade att byta till kabel och alla "problem" jag hade försvann direkt

Jo jag kör på kabel men pga många skarvar, som är gjort av installatören, tappar jag ner till typ 90mbits om jag inte har en kabel liggandes på golvet över hela lägenheten... DÅ får jag ut maximalt av min lina...
Citera
2024-08-22, 22:53
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulkas
Mitt abonnemang gick ut och förlängde det. Eftersom jag är sjukt oteknisk så hjälpte en kollega mig, efter att han fixat allt och uppdaterat kanaler sånkan jag inte hitta alla adult kanaler. Förut hade jag typ 400 Var ju liksom halv grejen tillsammans med sport. Nån som vet hur man hittar dom.

Haha. Vissa återförsäljare vet jag har alternativet att man kan välja bort porren. Kanske du råkade kryssa i nån ruta eller nåt i formuläret. Kontakta din "kran" och säg att du behöver porren.
Citera
2024-08-23, 03:12
Medlem
Citat:
Uppgradera routern och utrustning till wifi-6 istället kommer du se ökning täckning och hastighet. Satsa även på en wifi-6 router med starkare antenner. Ännu ett skäl till att välja SDMC Telia Play Hub om du absolut inte kan köra kabel.
Senast redigerad av dvx1234 2024-08-23 kl. 04:12.
Citera
2024-08-23, 20:48
Medlem
Är det någon som har Bahnhof och som upplever problem med iptv på kvällarna numera? Från halv åtta ungefär och framåt blir det nästan omöjligt att titta för oss, och supporten tror det handlar om att Bahnhof sänker hastigheterna mot utländska servrar på kvällen för att spara bandbredd.
Citera
2024-08-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusofaDown
Är det någon som har Bahnhof och som upplever problem med iptv på kvällarna numera? Från halv åtta ungefär och framåt blir det nästan omöjligt att titta för oss, och supporten tror det handlar om att Bahnhof sänker hastigheterna mot utländska servrar på kvällen för att spara bandbredd.

Jag har samma problem, riktigt irriterande. Testat alla knep, pratat med min säljare om tips. Kör nu med kabel men allt buffrar ändå..
sista åtgärden blir en VPN och se om det hjälper
Citera
2024-08-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjindarn
Jag har samma problem, riktigt irriterande. Testat alla knep, pratat med min säljare om tips. Kör nu med kabel men allt buffrar ändå..
sista åtgärden blir en VPN och se om det hjälper
Ja vpn sa dom är det enda som hjälper. Ska ställa dom mot väggen imorgon och se vad dom säger. Hojta gärna om du kommer på någon lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in