2024-08-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jaaa.. det har verkligen varit en riktigt jobbig sommar för Hanna Heroin. Kebab Offerson har varit hemma mest hela tiden och Lars har kollat på YT.
Där mellan har mamma Heroin stått beredd att ta Larsa varje gång Kebab måste jobba så Hanna "kan vila ut".

Och så bilen på allting..400 000 som kunde varit en bra investering till det efterlängtade huset satsades istället på en skitbil som alla varnade för- men Hanna är för smart och insatt i allt tips vill hon verkligen inte ha.

Pust och stön- undrar hur hösten kommer bli nu när Larsa kommer lära sig gå!!
Hanna höll på att tråka mig till döds men bara vetskapen om att snart "smäller det" med en riktig realitycheck får mig att stanna kvar för att se den totala bilolyckan!

Förstår inte det där heller. Var det något fel på gamla bilen? Och när hon säger att de lagt 400 000 på bilen tolkar jag det som att de inte har något lån på den, då hade de ju lätt haft kontantinsats till ett hus där de bor...
Citera
2024-08-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Någon som vill se när jag hänger tvätt? Kan slänga med en bild på soppåsarna också om sambon inte har hunnit gå ut med dom.
Mjukisbyxor, mjölkfläckar och dålig hållning pga kejsarsnitt utlovas.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannisen90
Hanna ska åka och köpa blöjor, de måste ha glömt att ta med det eller så har de "glömt" för att få en anledning till att åka och shoppa
H måste vara otroligt dålig på att planera sina inköp. Hon borde väl insett redan när hon packade inför resan att dom hade för lite blöjor hemma, då hade hon kunnat gå över gatan där dom bor och köpa ett paket. Kan undra vad som var så akut att skaffa från apoteket? Kanske någon dundermedicin mot morgonhåll?!! Har aldrig hört talas om.att man kan få det men om någon kan så är det väl H. Vid en snabb googling ser man att håll är något som utlöses vid fysisk aktivitet, så man kan ju verkligen undra vad hon gör när hon sover??
Ska bli spännande dagar detta, vart går nästa utflykt måntro? 😆
Senast redigerad av MissDolphin 2024-08-24 kl. 09:57.
Citera
2024-08-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
H måste vara otroligt dålig på att planera sina inköp. Hon borde väl insett redan när hon packade inför resan att dom hade för lite blöjor hemma, då hade hon kunnat gå över gatan där dom bor och köpa ett paket. Kan undra vad som var så akut att skaffa från apoteket? Kanske någon dundermedicin mot morgonhåll?!! Har aldrig hört talas om.att man kan få det men om någon kan så är det väl H. Vid en snabb googling ser man att håll är något som utlöses vid fysisk aktivitet, så man kan ju verkligen undra vad hon gör när hon sover??
Först lekparken för att visa oss att hon faktiskt går dit.
Passa på att åka förbi eko.
Någon mysig secondhand där hon kan köpa ett par gulliga skor till Lars (Lars har visst skor och hennes följare behöver inte ifrågasätta varför hon köper så mycket nytt).
Och så klart lunch med efterrätt
Citera
2024-08-24, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banansemla
Hanna kan alltid hitta en orsak för att åka till någon slags affär…

Jo så är det ju
Citera
2024-08-24, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Antar att Lars måste med för att hon vill välja själv vilka Blöjor hon vill ha. Det är ju dessutom hela 12 timmar sen hon satt i bilen senast så det är väl dags att trycka ner den där stackars kroppen i stolen igen.
Såklart, Måste ske inom ett dygn
Citera
2024-08-24, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin

Har märkt det, ska man ut och handla kollar mam väl sig för vad som måste inhandlas, men hon kanske delar upp det för att kunna åka och handla varje dag
Citera
2024-08-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannisen90
Har märkt det, ska man ut och handla kollar mam väl sig för vad som måste inhandlas, men hon kanske delar upp det för att kunna åka och handla varje dag
Var det inte i måndags dom var och hämtade en stor beställning på Willys??Köpte hon då inte blöjor för mer än 4 dagar?? Nej men det måste vara så att hon glömt packa dom annars är hon helt inkompetent på att planera vad som behöver handlas! Men handla....DET kan hon! 🤣
Citera
2024-08-24, 11:32
Medlem
Nu har jag fått andas i fyrkant (för att citera Hanna) länge och kan inte vara tyst.

Det ni håller på med här inne är inget annat än ren och skär mobbning. Att bli sÅ pRoVoCeRaD (för att citera er) av nästan allt Hanna gör visar mest hur patetiska ni är. Hannas content må vara vad det är men hon är fruktansvärt harmlös. Och jag fattar att det inte handlar om Hanna egentligen. Ni har hittat ett utlopp för negativitet och frustration och dessutom lyckats bygga upp en gemenskap runt det. Tyvärr är människan så enkel att vi frodas av en gemensam fiende.

Att konstant kalla någon för en rad olika öknamn, hitta och leta fel i allt hon gör (och aldrig vara nöjd), kommentera kropp och utseende, är inte att ”konstruktivt diskutera hennes influerande och föräldraskap” som ni brukar gömma er bakom, det är mobbning.

Jag fattar att det inte kommer ta slut och jag hoppas Hanna slutar läsa här inne, men jag skulle önska att ni åtminstone kunde erkänna att det inte handlar om Hanna. Det handlar om er. Kanske gör denna tråd att er familj besparas utbrott och frustration, synd bara att det blir på en annan människas bekostnad.

Och innan ni ens tänker tanken:
• nej, jag är inte Hanna och känner inte Hanna (man kan säga ifrån mot mobbning ändå)
• ja, jag har läst och sett hennes inlägg (men följer inte)
• nej, jag är inget troll bara för att jag säger ifrån
• ja, jag fortsätter att läsa denna tråden och kan inte sluta (ni pratar om Hanna som en långsam bilkrasch, ni och denna tråden är bilkraschen för mig)
• nej, jag behöver inte sluta läsa. Hade ni faktiskt hållt er till trådens ämne hade det kunnat vara intressant (Hanna gör val som jag inte hade gjort med mitt barn, och som hade kunnat diskuterats, men att trycka ner för sakens skull som ni gör gång på gång ser jag ingen poäng med)
• nej, jag tycker inte att en bebis ska åka bil i timmar eller aldrig vara ute. Men vi vet ingenting om hennes liv i helhet plus jag ser inget som gör mig orolig för barnet liv eller hälsa, bara val som inte alltid är med barnets bästa i fokus.
• nej, bara för att man är en influenser behöver man inte tåla och ta emot vad som helst. Gränsen går vid mobbning och den gränsen passerade ni för länge sen.
Citera
2024-08-24, 12:12
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Nu har jag fått andas i fyrkant (för att citera Hanna) länge och kan inte vara tyst.

Det ni håller på med här inne är inget annat än ren och skär mobbning. Att bli sÅ pRoVoCeRaD (för att citera er) av nästan allt Hanna gör visar mest hur patetiska ni är. Hannas content må vara vad det är men hon är fruktansvärt harmlös. Och jag fattar att det inte handlar om Hanna egentligen. Ni har hittat ett utlopp för negativitet och frustration och dessutom lyckats bygga upp en gemenskap runt det. Tyvärr är människan så enkel att vi frodas av en gemensam fiende.

Att konstant kalla någon för en rad olika öknamn, hitta och leta fel i allt hon gör (och aldrig vara nöjd), kommentera kropp och utseende, är inte att ”konstruktivt diskutera hennes influerande och föräldraskap” som ni brukar gömma er bakom, det är mobbning.

Jag fattar att det inte kommer ta slut och jag hoppas Hanna slutar läsa här inne, men jag skulle önska att ni åtminstone kunde erkänna att det inte handlar om Hanna. Det handlar om er. Kanske gör denna tråd att er familj besparas utbrott och frustration, synd bara att det blir på en annan människas bekostnad.

Och innan ni ens tänker tanken:
• nej, jag är inte Hanna och känner inte Hanna (man kan säga ifrån mot mobbning ändå)
• ja, jag har läst och sett hennes inlägg (men följer inte)
• nej, jag är inget troll bara för att jag säger ifrån
• ja, jag fortsätter att läsa denna tråden och kan inte sluta (ni pratar om Hanna som en långsam bilkrasch, ni och denna tråden är bilkraschen för mig)
• nej, jag behöver inte sluta läsa. Hade ni faktiskt hållt er till trådens ämne hade det kunnat vara intressant (Hanna gör val som jag inte hade gjort med mitt barn, och som hade kunnat diskuterats, men att trycka ner för sakens skull som ni gör gång på gång ser jag ingen poäng med)
• nej, jag tycker inte att en bebis ska åka bil i timmar eller aldrig vara ute. Men vi vet ingenting om hennes liv i helhet plus jag ser inget som gör mig orolig för barnet liv eller hälsa, bara val som inte alltid är med barnets bästa i fokus.
• nej, bara för att man är en influenser behöver man inte tåla och ta emot vad som helst. Gränsen går vid mobbning och den gränsen passerade ni för länge sen.

Jag tittar hellre på Hanna miljoner gånger om jämfört med det andra paret som har glömt bort att det finns ett barn. Hanna är enormt harmlös i jämförelse. Det finns inget ont i henne alls men det gör det ju i de andra två.
Citera
2024-08-24, 13:32
Medlem
Hoppas Lars kan få 5 minuters uppmärksamhet nu när de är iväg på sin semester eller vad det nu är. Kanske till och med få bada en sväng som hon älskar enligt HT. Annars kan man ju hoppas att Kebaben steppar upp och gör något med sin dotter istället för att serva princessan tandborste.
Citera
2024-08-24, 13:55
Medlem
Så mysigt för L att vara hos farmor i helgen. Jag tror det är bra för lilla familjen att vara där och ha det som det bör vara. Lilla L får gunga och vara i trädgården. Äta ordentlig mat och umgås med människor. De borde vara där ofta så H får lära sig hur en familj fungerar.

Det finns säkert potential om någon bara visar H och hon känner att hon mår bra av det. Men så fort hon kommer hem så är hon tillbaka i sin bunker igen. Svårt att bryta. Jag tror hon är olycklig i Smålandsstenar. De borde flytta och börja om.
Citera
2024-08-24, 14:15
Medlem
Vänta lite nu.... Latmasken borsta tänderna i sängen med en tandkräm som "inte löddrar". Trodde hon använde colgate som hon gjort reklam för. Mig veterligen löddrar den tandkrämen rätt friskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in