Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 16:42
Bannlyst
Enskede, Bromma som är längs 12:an och södra och norra ängby. Men där kanske inte 7 miljoner räcker så långt. Centrala delar av Huddinge, Stuvsta, Segelstorp. Huddinge har sina no go zoner som är Flemingsberg, Masmo, Vårby gård och Skogås.

Gröndal och Aspudden.
Senast redigerad av Niggers 2024-08-23 kl. 16:46.
Citera
2024-08-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Som många säger i tråden så är fan många områden körda.

Men Solna som många tipsar om tycker jag verkligen inte är bra.

Hade fått en bra inställning av både Liljeholmen och Bergshamra men många som säger att Liljeholmen är riktigt dåligt. Kan man ju undra varför det är så dyrt
Definitivt överpris i Liljeholmen. Även i Bromma är det överpris på lägenheter tycker jag, men åtminstone betydligt trevligare än Liljeholmen.
Citera
2024-08-23, 17:36
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Som jag skrev tidigare i tråden; "Jag gillar att det är mycket parker och grönområden samt nära till city från Midsommarkransen. "
Midsommarkransen är några väldigt mysiga kvarter, inringade av motorväg. Det finns många bättre exempel inom samma distans från stan med parker och grönområden.
Citera
2024-08-23, 17:40
Medlem
Silverdal är ett guldkorn (om du kan åka bil in till stan). Väldigt lugnt och mysigt samt så nära fin natur. Bor inte där själv men skulle gärna. Ganska vettiga priser. Allt längs Edsviken är toppen typ men mycket en del områden klart över er budget.

Nacka ör väldigt fint en bit ut. Undvik kring Sickla, för rörigt område med motorvägskänsla. Ut till Saltsjöbaden eller Saltsjö Boo! Går att hitta okej priser i en del områden här.

Annars håller jag med många om Sumpan! Typ hela kommun förutom Rissne och Hallonbergen. Även dessa två är faktiskt okej men inte förstahandsval. I Solna finns även trevliga Frösunda, Råsunda och Järvastaden (låt dig inte luras av namnet). Men hör hittar du ingen villa/radhus för er budget. Däremot större lägenheter.
Citera
2024-08-23, 17:41
Medlem
tripprapporters avatar
För en budget på 7 mille inom en kvart från innerstan där du ska få plats med hela familjen blir Älvsjö mitt tips. Det finns många mysiga kvarter där. Lite trist med pendeltåg men om 5-6 år får Älvsjö en egen tunnelbanestation.

Här har du exempelvis ett litet radhus för 7 mille.
https://www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-liseberg-stockholms-kommun-lisebergsvagen-107-21385157

Lite över din budget men du kanske kan låna av pappa
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-alvsjo-orby-slott-stockholms-kommun-gotalandsvagen-192-21385267

Villa för 6,5
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-alvsjo-stockholms-kommun-troskverksvagen-28-21388489
Senast redigerad av tripprapporter 2024-08-23 kl. 17:47.
Citera
2024-08-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Västerut från stan Bromma men undvik Grimsta, Vällingby och Hässelby. Sumpan rätt bra med Duvbo villaområde bl.a.

Dock får du ingen villa i Duvbo för 7 miljoner...Sundbyberg har också få större bostadsrätter så de brukar gå dyrt när de väl säljs...
Citera
2024-08-23, 18:00
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Du har kanske en poäng vad gäller priserna. Jag gillar att det är mycket parker och grönområden samt när till city från Midsommarkransen. Hundar bekommer mig inte då jag inte har någon.
Kamphundar betyder invandrare eller riktigt skumma svenskar
Citera
2024-08-23, 18:50
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker Solna och Sundbyberg är rätt lugnt och har bra kommunikationer.

Skriver under på det där.
Citera
2024-08-23, 19:42
Medlem
Altiplanos avatar
Finns inte ett enda bra område kvar i Stockholm. Om det inte är ortenriddare är det näsor doppade i mjöl. Staden har totalt förstörts och det kommer ta lång tid innan den kan återhämta sig. I princip varenda Stockholmare knarkar eller känner någon som knarkar.

Folk använder knark för att de är deprimerade och för att de saknar självkontroll. Sluta knarka så kan staden kanske återhämta sig.

Utöver knarkare och gäng har staden fyllts med s.k. "woke" folk som klipper håret med en gräsklippare och som limmar sig fast på motorvägar.
Senast redigerad av Altiplano 2024-08-23 kl. 19:53.
Citera
2024-08-23, 19:53
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Sthlm C- Barkarbystaden (Barkarby stn) 17 min. Barkarbystaden lugnt område, blandat bostadsrätter och hyresrätter. Ung, yrkesaktiv befolkning, nära till allt.
Bott här i snart fem år och tänker bo kvar.
Ett babbe-shithole med själlös modernistisk arkitektur, nej tack.
Citera
2024-08-23, 19:57
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Röda söderut efter Lijeholmen så är väl linje 13 bra tom. Mälarhöjden och hela linje 14 är bra på en glidande skala där det blir "värre" ju längre ut du kommer.

Gröndal är också trevligt.
Citera
2024-08-23, 19:58
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Midsommarkransen är några väldigt mysiga kvarter, inringade av motorväg. Det finns många bättre exempel inom samma distans från stan med parker och grönområden.

Ja, jag har ju naturligtvis inte bott i hela Stockholm eller Europa. Men för mig så var det exakt vad jag söker om jag skulle bo i Stockholm igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in