Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Är inte Lidingö fullt med bortskämda skitungar? Låter så på mina kollegor som bor där ute.

Satsa inte på de finaste områden är mitt tips. Där jobbar föräldrarna så jävla mycket att de glömmer bort att uppfostra sina barn.

Så du väljer hellre att dina barn knarkar än att de umgås med bortskämda skitungar?

Upplever att det är tvärt om att föräldrarna har mer tid för barnen i bättre områden
Citera
Medlem
Embas avatar
Alvik, utan tvekan.
Citera
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du någon aktuell och uppseendeväckande statistik över skjutvapenvåld i Hallonbergen?

Sedan är Sundbyberg extrem segregerat tyvärr. Så bara för att vissa områden är socioekonomiskt utsatta går det inte att säga att hela kommunen är det.
Har du över huvud taget besökt Hallonbergen och Rissne? Det låter inte så, men du kanske har skygglappar stora som LP-skivor.
Jag har inte kolla på ALLA mord som inträffat i Hallonbergen, men att det är kraftigt belastat är ingen överdrift.
Förutom flera gängors kan väl nämnas ett dubbelmord där ett vittne blev avrättat och hans sambo fick halsen avskuren framför ögonen på barnen.
För den som inte kan sin geografi kan tilläggas att Hallonbergen och Rissne är beläget 10 sekunders bilfärd från Rinkeby.
Citera
2024-08-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Eller kolla exemprlvis Hörningsnäs i Huddinge.

Är ju jättelångt till city
Citera
2024-08-23, 12:48
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Är inte Lidingö fullt med bortskämda skitungar? Låter så på mina kollegor som bor där ute.

Satsa inte på de finaste områden är mitt tips. Där jobbar föräldrarna så jävla mycket att de glömmer bort att uppfostra sina barn.
Lidingö låter ju kanske bra, och det var det ju för 40 år sedan. Nuförtiden är det väl kanske inte lika bra
Citera
2024-08-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Är ju jättelångt till city

2 mil är väl inte så långt?

Vad ska du göra i city? känner jag
Pendeln tar 10 min till Stockholm södra
( Södermalm) och några minuter ytterligare till city.

Det går inte fortare från Lidingö. Det beror på var du bor.

Ska man till Östermalm så ligger Lidingö bra till.

Räkna annars alltid med en resväg på 45 min. Såvida du inte bor precis bredvid jobbet.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-08-23 kl. 12:58.
Citera
2024-08-23, 13:06
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vilka är egentligen det tryggare områdena vi har i Stockholm?

Täby, Danderyd absolut - men deras förbindelser är rätt dåliga.

Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?

Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.

Vart fan ska man bo?

Det finns inget som slår Hägersten om man vill bo bra. Åtminstone inte i Europa.
Citera
2024-08-23, 13:06
Medlem
Jeff.Becks avatar
Torsvik/Lidingö Centrum/Aga bör du ha råd med en lägenhet.
Danderyd centrum har jag dålig koll på men där bör du ha råd med något även där.
Citera
2024-08-23, 13:10
Medlem
Sumpan alla dagar i veckan. Har bott där och skulle bo där igen om jag kunde
Citera
2024-08-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Alvik, utan tvekan.

Det är också bra!
Citera
2024-08-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det finns inget som slår Hägersten om man vill bo bra. Åtminstone inte i Europa.

Kan vara trevligt i Hägersten. Fast tramsigt höga priser ändå för vad man får för lägenhet. Är det verkligen värt?

Hörde att det var mycket kamphundar i Aspudden nuförtiden men det kanske bara är i hyresområdena.
Citera
2024-08-23, 13:22
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Kan vara trevligt i Hägersten. Fast tramsigt höga priser ändå för vad man får för lägenhet. Är det verkligen värt?

Hörde att det var mycket kamphundar i Aspudden nuförtiden men det kanske bara är i hyresområdena.

Du har kanske en poäng vad gäller priserna. Jag gillar att det är mycket parker och grönområden samt när till city från Midsommarkransen. Hundar bekommer mig inte då jag inte har någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in