Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 13:31
Medlem
Jag bor i södra Sollentuna, områdena Silverdal och Tegelhagen har mkt bra förbindelser med City, både buss och pendel, och kan rekommendera en titt på dessa. Bra skolor, gott om dagis och en av Stockholms bästa kommunikationsområden: du tar dig åt alla håll, på ett bra sätt ( när förbifarten är klar, slipper man Essingeleden oxå.....).

Du får ett schysst boende för en 6-7 mill.
Citera
2024-08-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Du har kanske en poäng vad gäller priserna. Jag gillar att det är mycket parker och grönområden samt när till city från Midsommarkransen. Hundar bekommer mig inte då jag inte har någon.

Ja, du har helt rätt om att det är trevligt med parker och grönområden. Stämmer också att det är nära till city!
Citera
2024-08-23, 13:34
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag bodde i villaområdet i Mälarhöjden. Bara några T-stationer från city, totalt lugnt och utan skräpområden, fantastisk skola med barn som har höga betyg. Detta gäller dock 20 år sedan, därefter flyttade jag med familjen.

Jag har bott 30 år i Danderyd, västra sidan. Om man har bil och bosätter sig i östra sidan vid vattnet så kommer man så långt från riffraff man kan. Men tråkig väg att pendla. Samma med norra eller östra Lidingö.

Jag hade villa med sjötomt på Järla Sjöväg i Nacka. 9 minuter med bil till slussen! Om det inte var några köer... Det var som att bo på landet, nära Slussen.

Finns kluster med hus även i centrala Stockholm t.ex på Söder som är totalt lugna. Där kommer jag att köpa lgh.

REIMERSHOLME!
T.ex.
En dyr oas nära allt.
Och även jag har nämnt Mälarhöjden och Järla Sjö.
Sedan har vi Stora Essingen.
Citera
2024-08-23, 13:39
Medlem
IceEyess avatar
Välj en annan stad istället.
Citera
2024-08-23, 13:44
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
REIMERSHOLME!
T.ex.
En dyr oas nära allt.
Och även jag har nämnt Mälarhöjden och Järla Sjö.
Sedan har vi Stora Essingen.
Dock lite pensionärsvarning på Reimers? Om man är under 60 vill man inte ha såå luugnt?

Jag har inte bott där men jag spekulerar i att Gröndal på andra sidan vattnet till Reimers också är lite pensionärs-lugnt?

Båda sidor om Järla Sjö är som att bo på landet, 9-12 minuter bil från slussen. Om man orkar köra 15 minuter (utan bilkö) kommer man till Storängen, Ekängen, Fannydal, Saltsjö Duvnäs som alla var extremt stillsamma när jag bodde i närheten för 20 år sedan. Har svårt att tro att de raserats, Nacka kommun är extremt konservativ och tillåter knappast bebyggelse där.
Citera
2024-08-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
2 mil är väl inte så långt?

Vad ska du göra i city? känner jag
Pendeln tar 10 min till Stockholm södra
( Södermalm) och några minuter ytterligare till city.

Det går inte fortare från Lidingö. Det beror på var du bor.

Ska man till Östermalm så ligger Lidingö bra till.

Räkna annars alltid med en resväg på 45 min. Såvida du inte bor precis bredvid jobbet.

Jag skrev ju i TS att det var Östermalmstorg
2 mil tar lång tid att åka dit. Enligt sl tar det 1 timme
Citera
2024-08-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det finns inget som slår Hägersten om man vill bo bra. Åtminstone inte i Europa.

Haha okej .

Vad är det som är så bra tycker du?
Citera
2024-08-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Torsvik/Lidingö Centrum/Aga bör du ha råd med en lägenhet.
Danderyd centrum har jag dålig koll på men där bör du ha råd med något även där.

Ja, verkar som det går att få i baggeby och larsberg också.

Larsberg ska väll vara stökigare än resterande Lidingö, men hört att det är mindre stökigt än över allt annat i Stockholm ändå
Citera
2024-08-23, 14:07
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Så du väljer hellre att dina barn knarkar än att de umgås med bortskämda skitungar?

Upplever att det är tvärt om att föräldrarna har mer tid för barnen i bättre områden
Det knarkas hej vilt ute på Lidingö!
Grattis, du är säkerligen en av alla dessa naiva föräldrar.
Citera
2024-08-23, 14:07
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Haha okej .

Vad är det som är så bra tycker du?

Som jag skrev tidigare i tråden; "Jag gillar att det är mycket parker och grönområden samt nära till city från Midsommarkransen. "
Citera
2024-08-23, 14:08
Medlem
Citat:
Vilka är egentligen det tryggare områdena vi har i Stockholm?

Täby, Danderyd absolut - men deras förbindelser är rätt dåliga.

Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?

Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.

Vart fan ska man bo?
Liljeholmskajen passar bra in på dina krav, även aspudden och midsommarkransen.
Citera
2024-08-23, 14:19
Medlem
Sthlm C- Barkarbystaden (Barkarby stn) 17 min. Barkarbystaden lugnt område, blandat bostadsrätter och hyresrätter. Ung, yrkesaktiv befolkning, nära till allt.
Bott här i snart fem år och tänker bo kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in