Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Tror den tiden är dessvärre passerad, för Japan iaf, givet hur många stora spelare de har i Europa redan. Son är speciell eftersom det är, eller iaf. var en av världens bästa fotbollsspelare ett tag under 2022(?) och blev ungefär lika stor i Asien som Salah var i Mellanöstern. Du tänker på tiden med Honda i Serie A, typ. Med detta sagt kan du säkert hitta en hygglig kines, indones, indier, bangladeshi, vietnames m.m. och få ett ordentligt lyft i merch sale då dessa länder är extremt patriotiska, och ännu inte riktigt haft någon ordentlig representant i europeisk fotboll.
Näe, inte Honda. Bosse återberättade vid något tillfälle om hur vansinnigt många koreaner det var runt Hotspur Stadium bara för att se Son när de besökte klubben (samt hur ödmjuk han var). Det är senaste reflektionen i nutid.
Går vi bak i tiden är det Man U som poppar upp. När de sålde Beckham för helt orimligt mycket pengar för sin tid sett till status som fotbollspelare (vilket Madrid hämtade hem på att tv-sända läkarundersökningen samt intäkter från tröjförsäljningen inom ngn vecka om jag skjuter från höften) och runt samma tid plockade in en asiat helt i PR-syfte för den marknaden. Är det Park Ji-Sung jag tänker på då? Minnesfragment och googling eftersom jag endast fann det ekonomiskt intressant då så på hal is här.
Pratar vi Japan är Keita redan kapten i deras U-landslag. Vet inte hur han uppmärksammas i hemlandet men högsta prioritet för vår marknadsavdelning borde vara att bjuda in ett tv-team från Japan i syfte att göra ett inslag om deras nästa storstjärna och världsspelare. Den vars skor han skulle fylla, och redan växt ut, gick till Roma.
Medan dem gör det ringer jag prästen