2024-08-23, 09:38
Medlem
trazkeis avatar
Mitt förakt, min avsky, min avsmak, mitt hat för Paco börjar nå Alm-nivåer. Dom måste sparka fanskapet så fort det bara går. Denna säsongen kan vi vaska nu, sparka honom direkt och ta resten av året att hitta en riktig tränare. Rasmus Lindgren och gänget kan styra skutan året ut.
Citera
2024-08-23, 09:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Keita Kosugi.

Nyss fyllda 18 och märkbart bättre än 21-åriga Samuel Dahl. Rätt sick.

Han blir inte kvar hos oss länge så bara att passa på och njuta här och nu. Dessvärre lär vi heller inte tjäna några monstersummor på honom, vänsterback som han är. Köpande klubb, särskilt om det blir PL, kommer dock öka sin merch med tusentals procent i Japan.

Inget EU-pass heller, väl?
Citera
2024-08-23, 09:42
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Inget EU-pass heller, väl?

Nej, men det har inte Son i Tottenham heller. Detta kommer bli en guldklimp för nästa klubb, helt säker. Vilken jävla grabb.
Citera
2024-08-23, 09:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nej, men det har inte Son i Tottenham heller. Detta kommer bli en guldklimp för nästa klubb, helt säker. Vilken jävla grabb.

Brukar ju sänka försäljningsvärdet, marknaden är ju lite mer begränsad.
Citera
2024-08-23, 09:52
Medlem
Londons avatar
Citat:

Jag fattar vad du menar men här är det lite strunt samma. Vad vi än får för honom så kommer det vara en bråkdel av vad han egentligen är värd (och en del av det värdet är just att han inte har ett EU-pass).
Citera
2024-08-23, 10:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Stämmer. Jag kan ha helt fel men jag har fått för mig att det är lite som skolan, vissa moment är obligatoriska men hur man genomför dessa moment kan skilja sig åt och då kan man stöpa lite hur man vill så länge man håller sig inom ramarna.

Ingen koll ifall han påbörjat den, därav frågan.

Man ska inte jäklas med genier. #freethern

Nej, jag håller med dig, finns reglerna där så är det bara att förhålla sig till dem. Men samtidigt känns som att det hade varit slöseri på Thern, han har väl uttalat sig att han egentligen hellre sitter på sin traktor än att ägna sig åt fotboll.
Det roliga är ju att han varit aktiv i Värnamos akademi och fotbollsgymnasie från och till i typ sådär 2 decennier. Rimligen borde det krävas mer akademiska meriter för att få jobba med barn än vuxna, men av någon anledning är det precis tvärtom. Om jag skulle gissa handlar det helt och hållet om kontroll från UEFAs sida.

I övrigt är det svårt att inte respektera människor som håller fast vid sina principer och löper hela linan ut även fast det kanske begränsar deras framtidsmöjligheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men hur jobbigt kan det vara att sätta sig i skolbänken i några veckor.

Klent av Thern. Han nämndes som det stora tränarhoppet på 90-talet ...

Sure, det är som att försöka visa Zidane hur man slår en bredsida korrekt. "Jaha, det visste jag inte!"

Men diplomet måste ramas in, sådana är reglerna
Tycker inte det är klent alls. Det är snarare både svårt och starkt att stå upp för vad som är rätt och inte finna sig i trams som hittats på av ett fotbollsetablissemang fyllt med byråkrater som inte kan ett skit om fotboll. Att utbildningen är kort är helt ointressant i sammanhanget.
Citera
2024-08-23, 10:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Äsch, det där löser någon difender genom skenäktenskap ska du se
Citera
2024-08-23, 10:43
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Äsch, det där löser någon difender genom skenäktenskap ska du se

Skenäktenskap? Jag funderar redan nu på hur jag ska skriva mitt uppriktiga frieri

Min poäng är att vi gissningsvis skulle få lite drygt Dahl-pengar för honom om vi sålde här och nu och att medborgarskapet varken gör till eller från för det värdet.

Varför vi aldrig kommer få i närheten av hans potentiella värde, utöver det faktum att spelaren genast är värd 100 mkr mer så fort han kliver av planet, är att vi (gissningsvis iaf) inte kommer kunna sälja en miljon matchtröjor till Japan för 1 200 kr stycket (1,2 miljarder brutto).

Det kan däremot en klubb som Spurs göra. Han är bra på riktigt denna fina Keita.
Citera
2024-08-23, 11:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Min poäng är att vi gissningsvis skulle få lite drygt Dahl-pengar för honom om vi sålde här och nu och att medborgarskapet varken gör till eller från för det värdet.
Detta baserar du på 1 allsvensk match från start och gårdagens insats mot ett uselt Maribor?

Åsikter är ifs fria att ha...
Citera
2024-08-23, 12:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Skenäktenskap? Jag funderar redan nu på hur jag ska skriva mitt uppriktiga frieri

Varför vi aldrig kommer få i närheten av hans potentiella värde, utöver det faktum att spelaren genast är värd 100 mkr mer så fort han kliver av planet, är att vi (gissningsvis iaf) inte kommer kunna sälja en miljon matchtröjor till Japan för 1 200 kr stycket (1,2 miljarder brutto).

Det kan däremot en klubb som Spurs göra. Han är bra på riktigt denna fina Keita.
Tror den tiden är dessvärre passerad, för Japan iaf, givet hur många stora spelare de har i Europa redan. Son är speciell eftersom det är, eller iaf. var en av världens bästa fotbollsspelare ett tag under 2022(?) och blev ungefär lika stor i Asien som Salah var i Mellanöstern. Du tänker på tiden med Honda i Serie A, typ. Med detta sagt kan du säkert hitta en hygglig kines, indones, indier, bangladeshi, vietnames m.m. och få ett ordentligt lyft i merch sale då dessa länder är extremt patriotiska, och ännu inte riktigt haft någon ordentlig representant i europeisk fotboll.
Citera
2024-08-23, 12:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det roliga är ju att han varit aktiv i Värnamos akademi och fotbollsgymnasie från och till i typ sådär 2 decennier. Rimligen borde det krävas mer akademiska meriter för att få jobba med barn än vuxna, men av någon anledning är det precis tvärtom. Om jag skulle gissa handlar det helt och hållet om kontroll från UEFAs sida.

I övrigt är det svårt att inte respektera människor som håller fast vid sina principer och löper hela linan ut även fast det kanske begränsar deras framtidsmöjligheter.

Tycker inte det är klent alls. Det är snarare både svårt och starkt att stå upp för vad som är rätt och inte finna sig i trams som hittats på av ett fotbollsetablissemang fyllt med byråkrater som inte kan ett skit om fotboll. Att utbildningen är kort är helt ointressant i sammanhanget.

Nej, det är bara dumt. Det hindrar honom från att utöva sin kompetens och svensk fotboll att ta del av den. Men många av de där 94-lirarna är lite speciella, med ett psyke som är en aning uppblåst?

Trams får man alltid ta sig igenom i yrkeslivet. Drivor av trams. Allt är inte kul på ett jobb.

Men världen ska visst forma sig efter Thern, Henke och de andra 94-lirarna ...
Citera
2024-08-23, 13:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, det är bara dumt. Det hindrar honom från att utöva sin kompetens och svensk fotboll att ta del av den. Men många av de där 94-lirarna är lite speciella, med ett psyke som är en aning uppblåst?

Trams får man alltid ta sig igenom i yrkeslivet. Drivor av trams. Allt är inte kul på ett jobb.

Men världen ska visst forma sig efter Thern, Henke och de andra 94-lirarna ...
Varför ska världen formas efter UEFA när det tar 5 minuters diskussion för att nå konsensus om att en utbildning som krav för att få arbeta som fotbollstränare är ren och skär trams? Hade majoriteten istället haft samma pungkulor som Thern har här hade vi kanske inte behövt svälja att våra myndigheter kastar ut våra pengar på HBTQ certifieringar och liknande trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in