Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Nja Åkersberga och österåker tänkte jag inte, lite långt bort. Mer Danderyd, Lidingö, Täby. Priset för hus blir ett problem, men ett radhus i Täby eller Lidingö skulle fungera.

Absolut, det är bra förslag. Bara man slipper bostadsrättsradhus för det kan bli hiskeligt dyrt med månadsavgiften som.också tillkommer.

Oavsett så är det väl bra om TS kollar att de får en bostad där föreningen äger marken så att det inte är tomträtt. Kan bli dyrt. Det tror jag en förening i Liljeholmen rätt nyligen fick erfara.

Det är också viktigt att kolla upp så att föreningen följt en underhållsplan så att det inte blir en ekonomisk chock sen när tak och rör måste bytas ut. En del säljare kanske vet om det och anpassar utgångspriset tänker jag.

Men sånt har säkert TS koll på.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-08-23 kl. 12:27.
Citera
2024-08-23, 11:58
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ja, hela Stockholms län är som en entrecoute. Fina feta områden är varvade med utsatta områden.

Nu är vi färdiga i tråden, ty ovanstående talare har beskrivit hur det ligger till.
Vartenda område som nämns som lugnt, ligger på några få gators avstånd från ett som inte är det. (Möjligen med undantag för Lidingö och Täby)

TS, du får helt enkelt kolla in några ställen du vill bo på, åka dit och se ifall vägen till och från jobb/skola, gator och torg där man kommer att göra inköp osv också ser rimliga ut för din del. När man bor någonstans, bor man ju inte bara i sitt hus utan i sitt närområde.
Exempelvis: man bor i Hässelby villastad, men ska man handla eller gå på bio utan att ta bilen, blir det Vällingby och där står ynglingar på rad och vill sälja varor i små, små förpackningar.
Citera
2024-08-23, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Lidingö, bästa skolorna i Sverige.
Villa blir dyrare än 7 M men lgh kan hittas.
Ytterst trivsam ö.

Efter ha läst tråden så lutar det mot Lindingö
Citera
2024-08-23, 12:08
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Du kan spana in ett litet radhusområde i Täby som heter Visinge, min son har flera klasskompisar som bor där. Lugnt litet område med egen station på Roslagsbanan.
Citera
2024-08-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Du kan spana in ett litet radhusområde i Täby som heter Visinge, min son har flera klasskompisar som bor där. Lugnt litet område med egen station på Roslagsbanan.

Tack, ska kolla!
Citera
2024-08-23, 12:10
Medlem
Som många säger i tråden så är fan många områden körda.

Men Solna som många tipsar om tycker jag verkligen inte är bra.

Hade fått en bra inställning av både Liljeholmen och Bergshamra men många som säger att Liljeholmen är riktigt dåligt. Kan man ju undra varför det är så dyrt
Citera
2024-08-23, 12:23
Medlem
Citat:
Som många säger i tråden så är fan många områden körda.

Men Solna som många tipsar om tycker jag verkligen inte är bra.

Hade fått en bra inställning av både Liljeholmen och Bergshamra men många som säger att Liljeholmen är riktigt dåligt. Kan man ju undra varför det är så dyrt

Jag gillar inte Solna heller. Det är för mycket motorväg för min smak.

Men ju närmare city och "tullarna" desto dyrare.
Citera
2024-08-23, 12:26
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejeli7
SKöndal nu, kanske lite dåliga kommunikationer. Sköndal sen med t-bana kan vara en bra investering.

5 min buss från Gullmars är ändå överkomligt. Samt tbana snart som du säger.
Citera
2024-08-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejeli7
Årsta är guld om man gillar att åka buss. Annars toppen!

Buss är ju mycket trevligare än tunnelbana oavsett var.
Citera
2024-08-23, 12:27
Medlem
KillenArCPs avatar
Fynden gör du på ställen som är kända som är stökiga. Allt skit händer i centrum. Så fort du kommer en bit bort från centrum så är det bara att leta efter villaområden eller mix (lägenheter/radhus/villor).

Sedan går du bara in på Eniro och kollar hur många invandrare det bor i snitt per lägenhetshus, ta några valfria. Överstiger det över 25% så vet man att det blir problem i området.
Citera
2024-08-23, 12:29
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Är inte Lidingö fullt med bortskämda skitungar? Låter så på mina kollegor som bor där ute.

Satsa inte på de finaste områden är mitt tips. Där jobbar föräldrarna så jävla mycket att de glömmer bort att uppfostra sina barn.
Citera
2024-08-23, 12:42
Medlem
Citat:

Eller kolla exemprlvis Hörningsnäs i Huddinge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in