Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 10:19
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vilka är egentligen det tryggare områdena vi har i Stockholm?

Täby, Danderyd absolut - men deras förbindelser är rätt dåliga.

Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?

Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.

Vart fan ska man bo?
Lidingö, bästa skolorna i Sverige.
Villa blir dyrare än 7 M men lgh kan hittas.
Ytterst trivsam ö.
Citera
2024-08-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
En tumregel är att ju bättre förbindelser desto stökigare blir det

Därför vill inte Täby ha tunnelbana.
Så nu där de bygger tbana till nacka kommer nacka gå ifrån nice till bara massa invandrargäng?
Citera
2024-08-23, 10:28
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Liljeholmen går fetbort - mycket knarkande barnsoldater - men Åsen och Aspis funkar. Säger som andra: Solna och Sundbyberg.

Du menar Hägerstensåsen och Aspudden antar jag.

Mälarhöjden är riktigt bra, men höga priser.
Saltsjö Boo med Björknäs är riktigt bra.
Ävenså Gamla Enskede (med undantag för Enskededalen).
Tallkrogen.
Gröndal.
Området kring Sickla (Finntorp, Järla Sjö).
Citera
2024-08-23, 10:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Lidingö, bästa skolorna i Sverige.
Villa blir dyrare än 7 M men lgh kan hittas.
Ytterst trivsam ö.

Enig.
Lidingö är bra.
Citera
2024-08-23, 10:30
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:

Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?

Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.

Vart fan ska man bo?

Bergshamra är helt ok, 10 min till stan, nära till natur och vatten, och väldigt lugnt.
Citera
2024-08-23, 10:34
Medlem
polarn är mäklare. han brukar säga att det idag är mer en efterfrågan om att det inte ska finnas någon tunnelbana. han brukar kalla det för drogexpressen eller turktrucken.
Citera
2024-08-23, 10:37
Medlem
Enskede och söderut på farstalinjen. Tallkrogen, Gubbis, Hökarängen. Där kan 7 millar räcka också.
Citera
2024-08-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Enig.
Lidingö är bra.
Verkligen!
Citera
2024-08-23, 10:40
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:

Vart fan ska man bo?

Sköndal, Högdalen, Björkhagen, Liljeholmen, Årsta, Danderyd, Nacka, Solna, Gröndal, Enskede, Hökarängen.

Allt ok områden. Det är väldigt få specifika orter i Sthlm som kryllar av invandrare på ett obehagligt sätt, typ klassiska blåa linjen Kista-Rinkeby-Tensta, sen Vårberg och i närheten, Skärholmen, Rågsved, Farsta, Sollentuna/Märsta osv. Det troliga är att du var du än bor så kommer det vara hellugnt.
Citera
2024-08-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Sköndal, Högdalen, Björkhagen, Liljeholmen, Årsta, Danderyd, Nacka, Solna, Gröndal, Enskede, Hökarängen.

Allt ok områden. Det är väldigt få specifika orter i Sthlm som kryllar av invandrare på ett obehagligt sätt, typ klassiska blåa linjen Kista-Rinkeby-Tensta, sen Vårberg och i närheten, Skärholmen, Rågsved, Farsta, Sollentuna/Märsta osv. Det troliga är att du var du än bor så kommer det vara hellugnt.
SKöndal nu, kanske lite dåliga kommunikationer. Sköndal sen med t-bana kan vara en bra investering.
Citera
2024-08-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejeli7
SKöndal nu, kanske lite dåliga kommunikationer. Sköndal sen med t-bana kan vara en bra investering.
Årsta är guld om man gillar att åka buss. Annars toppen!
Citera
2024-08-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du någon aktuell och uppseendeväckande statistik över skjutvapenvåld i Hallonbergen?

Sedan är Sundbyberg extrem segregerat tyvärr. Så bara för att vissa områden är socioekonomiskt utsatta går det inte att säga att hela kommunen är det.

Sant.

Det finns gräddhylla i Sollentuna med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in