Citat:
Ursprungligen postat av
Lostinflashback
Vilka är egentligen det tryggare områdena vi har i Stockholm?
Täby, Danderyd absolut - men deras förbindelser är rätt dåliga.
Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?
Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.
Vart fan ska man bo?
Är det lägenhet som gäller? Bergshamra och Liljeholmen är helt okej. Har inte hört något annat. Men sen beror det ju på om man uppskattar stadsstressen eller vill ha en mer lugn miljö.
Det finns flera fina lugna vidsträckta villaområden i Huddinge, det är lantligt och mycket grönska (det finns för övrigt många vidsträckta villaområden i kranskommunerna) . Medelklass och uppåt ( stor kommun över 100 000 totalt) . Det finns sjöar att bada i som Gömmaren, Gladö Kvarn. Långsjön badar en del i ( dock ej den renaste sjön). Pendeltågen tar 10 min till Södermalm. Annars är det ju bussar och bil som gäller.
På andra sidan Långsjön ligger Älvsjö. Fina stora villaområden som också är lugna.
Björkhagen och Hammarbyhöjden är också trevligt och därifrån åker man T-bana. Men det är inte så många villor där. Däremot finns det ju några större lägenheter eventuellt.
Det är också fint runt Drevviken. Vendelsö exempelvis. Du kan hyra kanoter vid Gudö. Mysigt. Sköndal, Älta är också fint. Det finns även fina villa områden i Tyresö. Men det är bussar som gäller där in till Gullmarsplan.
Enskede har också många fina hus - men prisklassen lär landa på mer än 7 M