Citat:
Ursprungligen postat av
azonto
Om man ser inte ser problemet med det här så lär man trivas i en diktatur.
Ja precis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Vad jag menade var att de kanske hade en misstanke om att personen var en rysk spion. Då är det väl inte så märkligt om de vill kolla upp det hela. Jag kan tycka att det verkar rimligt att de kollar upp alla som hissar utländska flaggor, det är ett ovanligt och lite misstänkt beteende. Även att hissa svensk flagga när det inte är flaggdag är suspekt. Vem gör det om inte nazister?
Finns du på riktigt? Jag menar, om man är paranoid schizofren så kan man se något suspekt i allt, även misstänka sin egen skugga för att vara en spion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse Gandhi
I många lägenhetsfönster hänger palestinaflaggor. Många anhängare av Palestina anses ju vara tänkbara våldsverkare och då borde svensk militär och polis få göra kontroller i dessa lägenheter och fråga de boende vad de har för åsikter. Men detta sker inte vad jag vet.
Sverige rent generellt är hyfsat korkat skulle jag säga, och makthavarna korrumperade. Här gäller dubbla måttstockar för vilka flaggor som man hissar. Det är ändå bara en tygbit med lite färg på,
big deal, lämna folk ifred istället. Frihet åt alla.
Det finns fortfarande för många som hoppat på bandvagnen ner i helvetet (totalitarism), och än så länge för få med fasta principer, såsom yttrandefrihet, även för åsikter man inte delar.