2024-08-22, 21:49
Medlem
Giant Squids avatar
Efter att ha läst massa inlägg om att Admin håller på att åldras som en vanlig människa, så undrar jag vad backup planen är?
Hur ska Flashback leva vidare vid orginalAdmins frånträde eller vad det heter.
Om den blir senil och galen, finns det mekanismer för att stoppa sånt?
Alla servrar borde väl självantända tycker jag i ett sådant fall
Citera
2024-08-22, 21:52
Medlem
AndersPersson99s avatar
Flashback fyller en oersättlig funktion i en allt snävare svensk yttrandefrihet. Jag tror flashback på allvar påverkar det svenska samhället. Därför är det ett ansvar gentemot nationen att se till att allt fungerar även vid olyckligare omständigheter.
Citera
2024-08-22, 22:17
Medlem
Giant Squids avatar
Är det en genetisk dynasti som kommer ta över eller vad är tanken.....

En EMP bomb på servrarna och starta om på nytt skulle vara fräscht.

Edit. Vad skulle hända om Admin, förolyckas, blir mördad i morgon. Vad händer sen?
Senast redigerad av Giant Squid 2024-08-22 kl. 22:20.
Citera
2024-08-22, 22:43
Medlem
Giant Squids avatar
Är det så, att alla våras åsikter ligger i en persons hamn?
Citera
2024-08-22, 22:50
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är det så, att alla våras åsikter ligger i en persons hamn?
Admin har programmerat en AI efter sig själv så hans åsikter kommer att leva kvar längre än oss alla.
Citera
2024-08-22, 22:56
Medlem
Giant Squids avatar
Får jag gissa så kommer svaret bli att det är hemligt och redan tänkt igenom, bla bla bla .
Allt är lugnt och säkrat för all framtid. Yada yada.
Citera
2024-08-22, 23:16
Medlem
anomaligns avatar
Att Flashback fungerar så bra, jämfört med andra forum/sociala medier, och har stått stadigt genom åren tror jag helt och hållet beror på att det har styrts av en "välvillig diktator for life". Om det hade varit motiverat av vinstintressen, styrts demokratiskt av kommitté eller liknande så tror jag att det hade lagt ner eller blivit helt eller delvis korrumperat vid det här laget. (Se hur det gick med Reddit som lanserades nästan samtidigt som Flashback Forum, och som i början hade en liknande tonvikt på yttrandefrihet, men som numera är hårdcensurerat, korrupt och är mer som en oändlig, efterbliven karusell av reposts från bottar och PR-folk som spammar reklam och politisk propaganda förtäckt som memes.)

Jag hoppas verkligen att Admin äter nyttigt och motionerar, och att hen har tränat upp någon efterträdare, så forumet kan leva länge.
Citera
2024-08-22, 23:18
Avslutad
En intressant fråga i sammanhanget blir då vad är sajten värd och vad är det högsta bud som lags på den?

Varumärket är ett av Sveriges största oavsett vad man anser om produkten.
Citera
2024-08-22, 23:22
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Får jag gissa så kommer svaret bli att det är hemligt och redan tänkt igenom, bla bla bla .
Allt är lugnt och säkrat för all framtid. Yada yada.

Forum/communitys/sidor varar sällan för allltid, det sker allt som oftast förändringar där det antingen läggs ner (vilket sker i merparten av fallen när det kommer till forum och communitys). Så det tråkiga svaret är väl att FB likt alla sidor troligen inte kommer finnas för evigt. Men när det blir är väl svårare att sia om, allt beror väl på hur mycket ork ägarna har att driva vidare detta.
Citera
2024-08-22, 23:58
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harsett
Historiskt har han rätt dock. FB har påverkat samhället.
Det har o-ironiskt varit lite av en intellektuell högborg där folk kan läsa välformulerade och väl genomtänkta tankar som är helt utanför den etablerade ramen om vad man bör tycka och hur man bör tänka. Något som sipprar och sprider sig, även om upphovsmannen till tanken eller tankarna inte kommer få reda på att denne är upphovsmannen när denne senare läser eller hör liknande tankar någon annanstans.

Idag är väl din emoji mer korrekt dock.
Citera
2024-08-23, 08:12
Medlem
Giant Squids avatar
Det finns ju iofs, flera Admins. Eller gör de det fortfarande?
Ingen får åka i samma flygplan som kungafamiljen typ.
Citera
2024-08-23, 08:12
Medlem
Muppetys avatar
Det står väl var o en fritt att börja konkurrera med Flashback med liknande koncept o starta nått nytt? Om jag inte minns fel har Flashback t.o.m. "Copyleft". Men frågan är om det finns någon som har lika mycket engagemang, tålamod och ihärdighet som admin för att lyckas?

Jag skulle gissa på att admins önskan är att någon sådan person tar över när han själv går i pension, och inte att servrarna ska "brännas upp". Om admin blir senildement får väl nån gode man styra upp det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in