2024-08-23, 08:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det står väl var o en fritt att börja konkurrera med Flashback med liknande koncept o starta nått nytt? Om jag inte minns fel har Flashback t.o.m. "Copyleft". Men frågan är om det finns någon som har lika mycket engagemang, tålamod och ihärdighet som admin för att lyckas?

Jag skulle gissa på att admins önskan är att någon sådan person tar över när han själv går i pension, och inte att servrarna ska "brännas upp". Om admin blir senildement får väl nån gode man styra upp det?
Om man blir senildement kan det vara svårt att komma ihåg sina login uppgifter
Citera
2024-08-23, 08:17
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om man blir senildement kan det vara svårt att komma ihåg sina login uppgifter
Jo, det är klart, men det ordnas nog via det du nämnde ovan, att det finns flera admins. En annan admin kan nog nollställa t.o.m. über-admins konto.
Citera
2024-08-23, 09:12
Medlem
Flashback har kommit till den nivån att det är som ett självspelande piano. Det räcker med någon annans kråka på papperet också rullar allt på som vanligt, så länge vi inte har att göra med någon idiot som får för sig att sälja för att tjäna en hacka på det och det hela går samma öde tillmötes som Twitter.
Citera
2024-08-23, 09:43
Medlem
Giant Squids avatar
Kanske det vore bäst att bara nollställa allt och börja om från början? (Arkivera i en tidskapsel)
Det blir ju väldigt många ämnen som redan dryftas till förbannelse. Finns säkert 50 trådar om Potatismos. Och då blir det väl tråkigt för nya generationer användare att diskutera annat än nyhetshändelser. De kommer ju få svårare att starta nya ämnen, då allt redan har gåtts igenom.
Citera
2024-08-23, 09:47
Medlem
Hur gammal är karln? 🤔
Citera
2024-08-23, 11:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Efter att ha läst massa inlägg om att Admin håller på att åldras som en vanlig människa, så undrar jag vad backup planen är?
Hur ska Flashback leva vidare vid orginalAdmins frånträde eller vad det heter.
Om den blir senil och galen, finns det mekanismer för att stoppa sånt?
Alla servrar borde väl självantända tycker jag i ett sådant fall

Upplysta despotiers livslängd är samma som den upplyste despotens. Successioner fungerar oftast inte. Flashback lever på lånad tid.

Men det är ju självklart att underbart är kort och tråkigt varar länge. Inget att hetsa upp sig över, bara att glädjas över att blixten ibland slår ner på rätt ställe.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-08-23 kl. 12:08.
Citera
2024-08-23, 12:22
Medlem
santos_devilles avatar
Det kommer en Flashback 2.0 där forumet är helt fritt att skriva vad man vill. Det kommer fungera i några månader sedan kommer folk sluta använda forumet för att alla trådar fylls på att troll från höger och vänster vare sig det handlar om teknik eller recept på mat.
Citera
2024-08-23, 12:52
Medlem
Olduvais avatar
Husvagnssvensson borde efterträda så att vi kan bli mer PK. Det är så mycket åsikter här. Jag känner mig kränkt
Citera
2024-08-23, 13:23
Medlem
Är inte Flashback något av Admins skötebarn? Jag menar, finns det ens någon som är lika driven på att hålla forumet igång?
Jag vet inte hur gammal Admin är men det är ju upp till honom att avgöra vad som händer med Flashback och ingen annan. Tar ett förtag över kan jag lova att forumet kommer bli ett nytt familjeliv där användare blir avstängdfa av de mest efterblivna orsakerna precis som på familjeliv.

Personligen tror jag att forumet dör med Admin.
Citera
2024-08-23, 16:16
Avslutad
Har ju kommit långt med Ai, möjligtvis så man kan göra en "odödlig" Ai admin som får all data från den riktiga Admin något år innan Admin trillar av pin i en överdos av heroin black jack horor och fulsprit.
Citera
2024-08-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Upplysta despotiers livslängd är samma som den upplyste despotens. Successioner fungerar oftast inte. Flashback lever på lånad tid.

Men det är ju självklart att underbart är kort och tråkigt varar länge. Inget att hetsa upp sig över, bara att glädjas över att blixten ibland slår ner på rätt ställe.

Jag hoppas verkligen att du tror på det du skriver på allvar. Annars känns det som rent trams och sånt hoppas jag verkligen inte du ägnar dig åt. För jag har fått uppfattningen att du är rätt vettig.

Det finns i dag tre admins.
Femman tillkom 20110 och sjuan 2020.
Det finns 4 inaktiva (en lämnade tydligen denna månaden).
Det går alltså att tillsätta nya.
Varför skulle inte "Admin" kunna lämna över sin makt till någon annan om hen vill gå i pension?
Det är ju inte direkt så att någon sitter med koder till kärnvapen direkt.
Citera
2024-08-23, 17:30
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur gammal är karln? 🤔
Det är inte säkert det är en och samma person. Kontot kan delas av flera och gå i arv. Den von Flashbackska successionsordningen har rötter i det mörka 90-talets esoteriska internet-katakomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in