Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Enligt hans Facebook antagligen pro Ukraina, pro Navalny, f.d. sjöman, möjligen homo.
Är det den perfekta täckmanteln för en rysk underrättelseagent eller illegalist, eller varför frågar Försvarsmakten varför han flaggar med ukrainsk flagga 3 kilometer från Trelleborgs hamn?
Precis, en väldans massa, nästan överdriven pro-Ukraina-bild över Flaggkamera-Dan.
Det är väl då kanske en inledande indikation, beroende på betraktelsevinkel?
Sen då någon segelbåtsmast. Tja ja, jag vet ju vad det teoretiskt kan innebära.
Men vi får nog lägga till ett antal okända faktorer som vi tyvärr aldrig kommer få reda på, utan bara gissa att dom existerar.
Expressen skriver att han får besök pga denna flaggan, men det behöver ju inte betyda att det enbart är flaggan som framkallat besök.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Andreas-
Jag kallar det inte får åsiktskontroll, jag vet inte vad jag ska kalla det, eftersom jag aldrig tidigare har hört talas om att en människa i Sverige fått besök av militär underrättelsepersonal pga en tämligen oskyldig, men uppenbarligen korkad, idé om att uttrycka sig.
SÄPO/Polisbesök hos tanter som skrivit 'negerboll' på Facebook, åsido, kan du erinra dig om någon liknande insats?
Jag vet faktiskt inte heller vad jag ska kalla det, mer än ett besök med lite frågor och en koll liksom och det är iget nytt eller ens förvånande egentligen - jag fattar faktiskt inte varför det blivit hysteriskt med just denne här.
En rätt lös koll utåt sett, men som ibland klargör vissa grejer och ibland försvårar vissa grejer internt.
Jodå, det har ofta hänt att tex mer bitna MÖPar dragit på sig besök av försvarsmakten och det har gjorts ända sedan kalla kriget.
Samlare av gammalt krigsmateriel har genom tiderna också regelbundet fått besök av försvarsmakten.
Personer som bor eller vistas nära vissa typer av civila skyddsobjekt, då tex högmaster och deras utspridda slavsändare får ibland besök av försvarsmakten.
Men det blir inga rubriker av det - oftast rätt trevliga besök i enkel form, och klart civilt uppträdande såklart, rätt likt hur det utspelar sig i Flaggkamera-Dan´s video.
Lite synd för must-grabbarna nu när dom är så här röjda - det blir garanterat inre tjänst i upp några år tills detta är bortglömt. Dom är rökta där ute nu, stenhård policy där.