2024-08-22, 19:24
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Försvarsmakten kan, bör och skall samla information som har betydelse för rikets säkerhet ur militär synvinkel, varför Dan flaggar med en trasig ukrainsk flagga bevisar ingenting åt något håll och säger ingenting om huruvida Dan utgör en risk för rikets säkerhet.

Svar på din första rad: ..och hur vet du och herr träd att så inte var fallet?
Nu var det inte bara en flagga det gällde som ni låter påskina.
Det var också därför jag anser att ni dumförklarar situationen vilket i sig är väldigt intressant.

Därutöver har FM säkerligen sett hans intresse för att bla fota fartyg/båtar, kameraövervakning som omfattar mer än tillåtet, med mera (!) -läs tråden.

Mina frågor till dig förblev i övrigt, av dig, obesvarade.
Citera
2024-08-22, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tycker dom är otäcka.. dom har inget att göra med vad man har för flagga eller inte.
Vad hade hänt om han sagt Ryssland? Ja stalkers är riktigt otäcka. Vi har yttrandefrihet i Sverige och dom ville helt klart tysta ner honom om det visade sig att han var pro-ryss.
Nu förstår man också varför svensk media inte heller får skriva något dåligt om Ukraina det kontrolleras även dom.

Bra att de kollar efter hot mot svenska intressen. Proryssar i Sverige anses som säkerhetsrisker av naturliga skäl och journalister får självklart skriva om allt som sker. Tyvärr är ju Ryssland så dåliga på att göra saker som normala människor tycker är rätt och bra, mer än att det råder censur..

Jag tror flagghissaren lever på som vanligt hur som helst. Han får knappast 20 års fängelse eller novitjok i sina kalsonger.
Senast redigerad av Neltet 2024-08-22 kl. 19:29.
Citera
2024-08-22, 19:25
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
"Vi har varit naiva"

Det lyckades politrukerna tillslut erkänna om invandringen, för ett par år sedan.

Vi får se om dom även kommer underfund med att yttrandefrihet ej existerar längre, så länge du inte är hbtq aktivist eller en "förtryck" brun människa.

Troligtvis kommer man fortsätta hävda att Sverige är ett "demokratiskt" och "öppet samhälle" med yttrandefrihet i cirka 20-30år till som man gjorde med massinvandringen, innan man erkänner att man varit naiva igen.

Alla som ifrågasätter globalistmaffians agenda är fiender enligt Sveriges makthavare.
Citera
2024-08-22, 19:26
Medlem
Vet man om dom var i tjänst när dom knackade på hos Dan?
Om detta var på deras fritid blir det hela än mer beklämmande.

För jag tror inte deras befäl tycker att två anställda ska lägga tid på att förhöra sig om en flagga på en tomt? Försvarsmakten gnäller om resurser och manskap, så det finns säkert bättre saker att lägga tid på.

Var är närmaste "försvarsmaktsbyggnad"? Hur lång tid tog det för dom att köra till trelleborg?
Citera
2024-08-22, 19:28
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Vet man om dom var i tjänst när dom knackade på hos Dan?
Om detta var på deras fritid blir det hela än mer beklämmande.

För jag tror inte deras befäl tycker att två anställda ska lägga tid på att förhöra sig om en flagga på en tomt? Försvarsmakten gnäller om resurser och manskap, så det finns säkert bättre saker att lägga tid på.

Var är närmaste "försvarsmaktsbyggnad"? Hur lång tid tog det för dom att köra till trelleborg?

Emellanåt är det mycket militär närvaro i Skåne. De kanske hade en operation i närheten som de sa.
Citera
2024-08-22, 19:31
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Exakt så. Vad i helvete har försvaret för befogenhet att göra hembesök med anledning av vilken flagga man hissar?
Själv hissar jag enbart den svenska, men om jag mot förmodan valt att hissa en annan och de kommit på besök så hade jag inte släppt in dem.
Därför att det är krig i Europa, därför att det pågår ryska påverkansoperationer även i Sverige, därför att vi är geopolitiskt intressanta för Putin och hans anhang, därför att vi har myndigheter som ansvarar för landets säkerhet. Att man kollar upp - ställer frågor - när en man hissar en ”blodig” och trasig Ukrainsk flagga visar bara att man är på tå. Fullkomligt rätt agerat, och jag är övertygad om att man utreder om det är en enskild knäppgök eller om det är en del av något större.

Vad är då något större? Ja som jag nämnt tidigare så har denna lilla aktion ju uppenbarligen lett till att så split i samhället, och spridit misstroende mot myndigheter så som försvarsmakten. Vem vinner på det, tror du?
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Svar på din första rad: ..och hur vet du och herr träd att så inte var fallet?
Nu var det inte bara en flagga det gällde som ni låter påskina.
Det var också därför jag anser att ni dumförklarar situationen vilket i sig är väldigt intressant.

Därutöver har FM säkerligen sett hans intresse för att bla fota fartyg/båtar, kameraövervakning som omfattar mer än tillåtet, med mera (!) -läs tråden.

Mina frågor till dig förblev i övrigt, av dig, obesvarade.
Du kan gott citera mig om du vill bemöta något jag skriver.
Jag hade missat att Dan har annat än hissande av skändad flagga som föranledde det lilla förhöret, men är detta något vi vet att han gjort?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Alla som ifrågasätter globalistmaffians agenda är fiender enligt Sveriges makthavare.

Globalistmaffian som hotar vår säkerhet idag är Ryssland, Iran och Nordkorea.
Citera
2024-08-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Globalistmaffian som hotar vår säkerhet består idag av Ryssland, Iran och Nordkorea.
Ryssjävlarna står på andra läktarhalvan, motsatt Svenskarna.
Citera
2024-08-22, 19:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Därför att det är krig i Europa, därför att det pågår ryska påverkansoperationer även i Sverige, därför att vi är geopolitiskt intressanta för Putin och hans anhang, därför att vi har myndigheter som ansvarar för landets säkerhet. Att man kollar upp - ställer frågor - när en man hissar en ”blodig” och trasig Ukrainsk flagga visar bara att man är på tå. Fullkomligt rätt agerat, och jag är övertygad om att man utreder om det är en enskild knäppgök eller om det är en del av något större.

Vad är då något större? Ja som jag nämnt tidigare så har denna lilla aktion ju uppenbarligen lett till att så split i samhället, och spridit misstroende mot myndigheter så som försvarsmakten. Vem vinner på det, tror du?
Blablablabla..., krig i Europa. Det är krig i gamla Sovjet. Släpp det.
Citera
2024-08-22, 19:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
En lite udda handling av flagghissaren kan tyckas, men jag tycker försvarsmakten skall skita i sånt här.

Även OM han hade varit ”ryssvän” är det väl hans ensak.

Ifrågasätter de de hundratals (tusentals?) som viftar med palestinafanan i Sverige? Nä, jag kunde väl tro det?

Det är säkert någon vänstertomte i området som anmält honom. Dom anmäler allt och alla, inte minst i sociala medier. Att det skulle handla om en säkerhetsoperation i området tror jag inte det dugg på. Dessutom förefaller dom civilklädda männen från Försvarsmakten synnerligen dåligt förberedda.
Citera
2024-08-22, 19:35
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det ens sannolikt att ryssar med onda eller dolda avsikter flaggar uppseendeväckande i närheten av där Försvarsmakten har intressen och dessutom svarar på MUST:s frågor med en blandning av ryska och svenska?
Om målet är att undergräva förtroendet för Försvarsmakten och svenska myndigheter så har man väl gjort ett utmärkt jobb, utifrån hur många i denna tråd resonerar.

En jättefin indikator är hur kända rysstroll och Putin-apologeter försöker trissa upp stämningen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in