Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Ja, det sväller rejält. När man ser Morelius i nutid låter han ju så självsäker där han sitter och breder ut sig som en pösmunk i ”30 sekunder” och verkar njuta av uppmärksamheten. Men han verkar aldrig reflektera över hur enormt hans story förändrats.
I sin ursprungliga form finns det inget som hindrar att det är Tensonmannen som gått en bit före och blivit Dekorimamannen, som jag ser det.
Nej precis, det är en möjlighet det också. Att från typ Skandia-entrén går förbi och ställer sig vid hörnet. (Uppenbarligen väckte det i.s.f. inga misstankar hos paret Palme. De kanske inte såg detta heller.. o.s.v.)
I åklagarens gärningsbeskrivning gällande CP så går man på IM's vittnesmål om en väntande person, man går också på Fauzzis uppfattning i att Tensonmannen skulle vara Björkman.
CP skulle enligt åklagaren ha fortsatt på den västra sidan Sveavägen då paret Palme korsade över Sveavägen för att sedan själv korsa och ställa sig för att vänta.
Känns enligt mig lite långsökt. (Men är samtidigt där man får "minst problem" med vittnenas egna uppfattningar.)
Själv tänker jag en del på stoppet vid Sari. Vad gjorde en efterföljande GM då?
Om han bara fortsatte, så blir det kanske svårt för honom att "bli" Fauzzi efterföljande man?
Om mannen nu inte stoppade lite längre fram och sedan lät paret Palme passera på nytt för att på sätt stämma in på Fauzzis iakttagelse.
Ja, man spekulera.