2024-08-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast det drabbar ju folk när en främling bryter sig in i deras hus. Samma sak med bilar, låt bli dem.

Om du har en tom sommarstuga eller fängelse som val, vafan?
Jag hade inte haft nåt emot att ts lånade mot hus ett tag, istället för att behöva va hemlös.

Har tyvärr ingen bostad över.

Edit: Ska spela Eurojackpot imorgon, om jag träffar nåt över en mille så hjälper jag till.
Får jag 750+ mille så köper jag en bostadsrätt till ts, den dyraste jäveln han vill ha.

Vad kan oddset på det va?
Inte så bra, men men 😀
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-08-22 kl. 15:19.
Citera
2024-08-22, 15:17
Avslutad
Har du alltså noll kronors inkomst?
Citera
2024-08-22, 15:17
Medlem
Säg att kriminella har hotat dig pga (tjafs) tex och att du behöver ett skyddat boende, du får anmäla ett falskt brott några dagar innan där du ringer polisen och säger att någon precis försökt knivhugga dig, något liknande.
Citera
2024-08-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaberdigbatyst
Säg att kriminella har hotat dig pga (tjafs) tex och att du behöver ett skyddat boende, du får anmäla ett falskt brott några dagar innan där du ringer polisen och säger att någon precis försökt knivhugga dig, något liknande.

Man kan ju dra en knivspets i låret oxå, så ser det lite trovärdigt ut.
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-08-22 kl. 15:23.
Citera
2024-08-22, 15:28
Medlem
Säg att du heter abdolla bananhalkebabhu från långtbortistan så får man hjälp oavsett hur mkt det kostar landet tydligen.. är man svensk och hemlös, nej då finns det inte resurser. Då överväger vissa till och med efter en handfull avslag hos soc att begå brott bara för att få tak över huvudet och mat... Heja Sverige.
Citera
2024-08-22, 15:35
Bannlyst
Säkrast är att utföra något ideologiskt brott mot staten, som att klistra affischer på elskåp med budskap som "bortsprungen negerslav". Det ger garanterat fängelse utan möjlighet till fotboja, medan man har betydligt mer överseende med rån, våldtäkt och sådant.
Citera
2024-08-22, 15:36
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.

Bara här ljuger du ju, du får givetvis ett intyg av soc där det framgår att dom står för hyran till hyresvärden.

Hitta en lägenhet så får du ett intyg av dem att ge till hyresvärden, då vet dom att du får pengar att betala hyran för. Resten skiter dom i
Citera
2024-08-22, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.

Våldsbrott om du blir släppt från häkten är nog det enda om du vill va kvar i häktet fram till straff.
Känns som en dålig idé och svårt att få till ett lagom straff speciellt om du inte är dömd tidigare.
Det kommer bli svårt med vilket brott som helst om du är ostraffad och vill ha 1-2 år.
Det enda är nog några st olika som ger 1-2 år. Men även om du lyckas kan det ta 1 år eller med innan du får sitta av straffet.
Fängelserna och häktena är fulla så chansen att få stanna kvar och få fängelse för små brott som ostraffad är liten.

Kontakta soc och ring runt till vandrarhem, hotell, stugor mm som hyr ut månadsvis. Be om ett kostnadsförslag som du sen tar med till socialen. Socialen är skyldiga att hjälp dig med hyran om du kommer in med ett kontrakt.
Börja så i stället så är du i ett bättre utgångsläge att fixa till resten.
Citera
2024-08-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Skit i att du har snygga kläder nu gäller det ju att kunna överleva mannen.
Ibland måste man ärligt skita i saker för att hitta ljusglimten. Visst fattar du hur jag menar.
Ta en lasbilschaffis hanka med honom upp till Norrland leta efter några bönder.

När jag körde tankbil i sverige för typ 8 år sedan sa merparten av alla bönder att det är helvete att få folk att slita som bönder.
Varför såklart tråkigt med massa skog inget disco långt till stan.

Men i detta läge kanske du kan hitta en bonnafaan som kan ge dig arbete på gården tak över huvet lite skitpengar typ svarta cash funkar i detta läge.
Även att du kanske får en lön på 5000 i fickan så har du troligen boende tak över huvudet duntäcke och en bonnakatt som kompis.

Spara lite av cashen 6 månader då kanske du kan hitta en annan lösning. Nu har du bären fönsterputs klippa gräset plocka bär jaga kossor eller föda grisar att rikta in dig på.

Har du ingen släkt alls eller polare hur kan det vara möjligt har du tappat alla polare sedan skolan etc.
Kom igen grabben skit i buren det låter så sorgligt sedan är det trots allt knasigt folk som sitter inne.

Har släkt men ingen kontakt med någon. Vänner fanns men de flesta är döda/sitter/helt knarkiga. Hade typ intem vanlig vän kvar nu när jag radera alla och vänder kapitel i mitt liv.

Är ren och behöver sömn/mat och sen ska jag ordna jobb vart som helst.
Citera
2024-08-22, 15:39
Medlem
Om du inte vill skada någon person så sikta på att torska för ett förberedelsebrott. Förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse borde ge några år och du förpassas till häktet för att du är en fara för samhället. Tipsa polisen själv att du ska elda upp socialkontoret och bli påkommen med bensindunk och tändare. Grattis du kan nu slappna av i kurran.

Finns många förberedelser du kan göra så ta den som passar dig i stunden!
Citera
2024-08-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Om du har en tom sommarstuga eller fängelse som val, vafan?
Jag hade inte haft nåt emot att ts lånade mot hus ett tag, istället för att behöva va hemlös.

Har tyvärr ingen bostad över.

Edit: Ska spela Eurojackpot imorgon, om jag träffar nåt över en mille så hjälper jag till.
Får jag 750+ mille så köper jag en bostadsrätt till ts, den dyraste jäveln han vill ha.

Vad kan oddset på det va?
Inte så bra, men men 😀

Haha jag har svårt för att göra inbrott eller gå in i andras stugor. Kan inte det. Men är det ett företag så då jäklar.

Lycka till med spelet. Glöm mig inte
Citera
2024-08-22, 15:42
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Mordbrand i garanterat tom byggnad blir väl perfekt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/fangelse-for-mordbrand-pa-forskola

Får man haka på?

Varför inte en kyrka, att vara en dömd kyrkbrännare vore nästan lite småsexigt imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in