2024-08-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Är på Gotland. Men är ej härifrån.
Ring socialjouren. Dom har öppet mellan 16-03 tydligen.
https://gotland.se/region-och-politi...oss/journummer

Nu vet jag inte alls hur det fungerar i Gotland, men i Stockholm fick jag hjälp vid något tillfälle när jag var helt pank i väntan på försörjningsstöd som hade dragit ut på tiden.

Fick några Ica-kort laddade med 75kr per dag.
Värt ett försök iaf om du är pank? 🤷
Citera
2024-08-22, 14:55
Medlem
Denoms avatar
Skriv på en lapp "det här är ett rån ge mig alla pengar" och räck fram den på banken till en anställd där.
Citera
2024-08-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kompis taskig situation du sitter i. Vad gör att du sitter på en sketen ö som Gotland när du inte ens bor där.
Jag reagerar på en del saker.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Behöver verkligen någon att bolla dessa idéer med så fyll på om du kommer på något smart.
Berätta hur dina ideer ska bli bättre och dina förutsättningar soft?
När du kommer ut har du absolut INGET skydd från samhället.

Du säger ingen bostad inget arbete ingen släkt. Skulder på kronis.Hur tänkte du bolla och bygga upp med något du inte har.
Det du tjänar på kåken är bara erafrenheter. Det du får i betalt täcker mest bara skithuspapper Fantomen godis kanske cigg snus.

Varför sätter du inte röven utanför affären som rumänerna tigg ihop till ett tält liggunderlag.
Augusti- September är säsong för blåbär hallon lingon svamp. Plocka som satan sälj på macken eller till folk privat.

Då kanske du kan dra in 30,000 ganska snabbt. Svenskar plockar sällan för man får ont i ryggen efter 3 hekto

När du kommer ut har du absolut inget mer än vad du har idag. Du lär inte få arbete pga registret. Lägenhet kanske dela med en lebba eller gay max.

Det finns alltid möjligheter men det gäller till att se möjligheterna.
Man kanske inte ska tänka på drastiska saker.
Klipp gräset till folk Putsa fönster det kan alla reda ut. Dvs det finns möjligheter att hjälpa sig själv.

Asså ja det är väldigt bra tips. Men jag har väldigt svårt att tigga. Jag ser inte direkt ut som en uteliggare. Håller de kläder jag har i bra skick, ingen som möter mig skulle gissa att jag satt i denna sits.

Men ja, när man väl sitter på anstalt hade man säkert tänkt; "vafan jag kunde vart ute och tältat i friheten nu"

Aa jag försöker bolla dom här idéerna med någon. Så alla de här svaren uppskattas.

Varför jag är på Gotland vet jag inte. Jag trodde jag skulle få mer hjälp av soc. Och det känns som att man kommer ifrån allt det destruktiva jag har från min ort. Ville bara "iväg" och börja om.
Citera
2024-08-22, 14:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sui29
Transportera rätt mängd av kokain, ca 60 gram så får du ett års fängelse.
Annars kan du slå en polis (filma det gärna) och bli tagen på det sätter, lär hamnda runt 1 års fängelse

Det där var faktiskt kul.

Jag kan se videon på YT..
-" Hej polis, nu tänker jag slå dig ordentligt.. så ordentligt så att min önskan om ett år på kåken faller in"...haha.
Citera
2024-08-22, 15:01
Medlem
Citat:
Detta är exakt vad jag menar.

Har tidigare varit häktad på restriktionshäkte i Skänninge i 5månader 23/h inlåst per dygn. Detta var ett bra tag sen dock.

Det suger, men det suger mer att gå hungrig och inte ha en säng.

Du har inte funderat på att dra ifrån Gotland till Stockholm, så att du kan sova ut på härbärge? 🤔

Du är ju helt rubbad om du vill utföra detta för att få en sovplats, blir väldigt mycket jobb med själva brottet och sedan timmar i rätten.

Annars är väl inbrott bra. Bryt dig in i en stängd butik, slå sönder inredningen, invänta polis, gör våldsamt motstånd för säkerhetsskull
Citera
2024-08-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du har inte funderat på att dra ifrån Gotland till Stockholm, så att du kan sova ut på härbärge? 🤔

Du är ju helt rubbad om du vill utföra detta för att få en sovplats, blir väldigt mycket jobb med själva brottet och sedan timmar i rätten.

Annars är väl inbrott bra. Bryt dig in i en stängd butik, slå sönder inredningen, invänta polis, gör våldsamt motstånd för säkerhetsskull

Går båtar från visby till Nynäshamn men det kostar c.a 300kr. Har inte ens det
Citera
2024-08-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

På Gotland kan man väl nu välja och vraka bland sommarstugorna för att hitta en bostad?
Citera
2024-08-22, 15:05
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Aa du beskrev häktet på Skänninge väldigt väl.

Jag menade att man är i sitt rum inlåst 23h och ja 1h rast i en träbur på just Skänninge.

Men jag är i ett län som har Sveriges bästa häkte, restaurang mat och GEM. Enligt typ alla jag pratat med ska detta häkte va bäst. Men få blir tagna på Gotland så inte många som upplevt det 😁

Okej, så du menar alltså att det skiljer sig från häkte till häkte? Själv har jag tillräckligt med erfarenhet för att veta att Sveriges häkten arbetar efter samma budget så någon resaurangmat så som den man serveras om man själv går ut och betalar för sig är det inte tal om. Gemensam sittning med andra "klienter" har du rätt till på samtliga häkten om det inte finns restriktioner som säger annat vilket är utgångspunkten. Tror inte det finns någon som inte åker på standardrestriktioner vid första eller andra häktesförhandlingen.
Citera
2024-08-22, 15:06
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Asså ja det är väldigt bra tips. Men jag har väldigt svårt att tigga. Jag ser inte direkt ut som en uteliggare. Håller de kläder jag har i bra skick, ingen som möter mig skulle gissa att jag satt i denna sits.

Men ja, när man väl sitter på anstalt hade man säkert tänkt; "vafan jag kunde vart ute och tältat i friheten nu"

Aa jag försöker bolla dom här idéerna med någon. Så alla de här svaren uppskattas.

Varför jag är på Gotland vet jag inte. Jag trodde jag skulle få mer hjälp av soc. Och det känns som att man kommer ifrån allt det destruktiva jag har från min ort. Ville bara "iväg" och börja om.
Skit i att du har snygga kläder nu gäller det ju att kunna överleva mannen.
Ibland måste man ärligt skita i saker för att hitta ljusglimten. Visst fattar du hur jag menar.
Ta en lasbilschaffis hanka med honom upp till Norrland leta efter några bönder.

När jag körde tankbil i sverige för typ 8 år sedan sa merparten av alla bönder att det är helvete att få folk att slita som bönder.
Varför såklart tråkigt med massa skog inget disco långt till stan.

Men i detta läge kanske du kan hitta en bonnafaan som kan ge dig arbete på gården tak över huvet lite skitpengar typ svarta cash funkar i detta läge.
Även att du kanske får en lön på 5000 i fickan så har du troligen boende tak över huvudet duntäcke och en bonnakatt som kompis.

Spara lite av cashen 6 månader då kanske du kan hitta en annan lösning. Nu har du bären fönsterputs klippa gräset plocka bär jaga kossor eller föda grisar att rikta in dig på.

Har du ingen släkt alls eller polare hur kan det vara möjligt har du tappat alla polare sedan skolan etc.
Kom igen grabben skit i buren det låter så sorgligt sedan är det trots allt knasigt folk som sitter inne.
Citera
2024-08-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nja kniv blir bara brott mot knivlagen och böter. Har du en pistol hemma däremot och dessutom utan licens så räknas det som grovt vapenbrott och där ligger nog minimistraffet på 6 månader även om du är ren i registret för övrigt.
Ah på så vis. Det var för va för vara sant.
Citera
2024-08-22, 15:07
Avslutad
Bränn lite bilar, du behöver bara lite tändvätska och en tändare, kostar ca 50kr.

Tråkigt för dom det drabbar men det går ju på försäkringen.
Citera
2024-08-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
På Gotland kan man väl nu välja och vraka bland sommarstugorna för att hitta en bostad?

Fast det drabbar ju folk när en främling bryter sig in i deras hus. Samma sak med bilar, låt bli dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in