2024-08-22, 14:05
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Detta är exakt vad jag menar.

Har tidigare varit häktad på restriktionshäkte i Skänninge i 5månader 23/h inlåst per dygn. Detta var ett bra tag sen dock.

Det suger, men det suger mer att gå hungrig och inte ha en säng.

Nu vet jag inte om du ansåg din timmes utevistelse som frihet, antar att det är den du syftar på. Men jag kan ju säga att om jag saknade mat och bostad och var desperat hade jag skramlat ihop de få slantar som krävs för en enkel flygbiljett till varmare breddgrader.

Hade hellre sovit i en egenbyggd koja eller en buske och tiggt pengar till mat än att stå ut med att sitta ensam 24h/dygn, serveras två tvivelaktiga mål mat varje dag och 8 skivor formbröd eller skogaholmslimpa. Visst man får ju ett litet fat fil och kaffe på morgonen också men ändå... Ibland får man visserligen en frukt också.

Öppen anstalt eller till och med sluten anstalt skulle väl däremot fungera hyfsat, men fan för häkte... Är hellre hungrig på utsidan än hungrig på insidan.
Senast redigerad av KlasLund 2024-08-22 kl. 14:08.
Citera
2024-08-22, 14:17
Avslutad
Bli rysk spion och se till så du åker fast i något militärt skyddsområde.
Citera
2024-08-22, 14:18
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Bli rysk spion och se till så du åker fast i något militärt skyddsområde.
Kommer han ju bli torterad.
Citera
2024-08-22, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Kommer han ju bli torterad.
Ingår tortyr i straffskalan?
Citera
2024-08-22, 14:20
Medlem
Tror kyrkan kan hjälpa bättre, en stämpel hos polisen sitter där länge, jobb och boende kommer drabbas
Citera
2024-08-22, 14:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Råna bank Ja ack ja dessa flashbackjönsar.

A) TS har sagt att han inte vill skada någon. Att få pistol riktad mot sig är ett kraftigt övergrepp som kan orsaka livslång PTSD.

B) Banker hanterar inte kontanter.

C) När polisen kommer kan han lätt bli skjuten i både huvud och mage.
Det räcker väl med att bara gå till en 7-11 och sträcka fram en lapp där det står att de ska lägga alla pengar i en påse, och sen be om att få en kaffe och gå och sätta sig utanför och vänta på polisen.
Citera
2024-08-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Nu vet jag inte om du ansåg din timmes utevistelse som frihet, antar att det är den du syftar på. Men jag kan ju säga att om jag saknade mat och bostad och var desperat hade jag skramlat ihop de få slantar som krävs för en enkel flygbiljett till varmare breddgrader.

Hade hellre sovit i en egenbyggd koja eller en buske och tiggt pengar till mat än att stå ut med att sitta ensam 24h/dygn, serveras två tvivelaktiga mål mat varje dag och 8 skivor formbröd eller skogaholmslimpa. Visst man får ju ett litet fat fil och kaffe på morgonen också men ändå... Ibland får man visserligen en frukt också.

Öppen anstalt eller till och med sluten anstalt skulle väl däremot fungera hyfsat, men fan för häkte... Är hellre hungrig på utsidan än hungrig på insidan.

Aa du beskrev häktet på Skänninge väldigt väl.

Jag menade att man är i sitt rum inlåst 23h och ja 1h rast i en träbur på just Skänninge.

Men jag är i ett län som har Sveriges bästa häkte, restaurang mat och GEM. Enligt typ alla jag pratat med ska detta häkte va bäst. Men få blir tagna på Gotland så inte många som upplevt det 😁
Citera
2024-08-22, 14:25
Medlem
Läste att någon skrev att om du begår ett inbrott lär du få vänta ca 1 år på besked om du ens blir kallad till rättegång.

Men man undrar i teorin vad som skulle hända om du under dessa 12 månader begår samma brott flera gånger. Då kanske processen skyndas på..
Citera
2024-08-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Om du begår brott mot soc så har du ett bra utgångsläge den dagen det är dags att mucka från ditt fängelsestraff. Dom kommer inte ta emot dig med silkesvantar men du kommer få stora resurser från början, flera personer på speciellt utvalda platser på soc, så länge du inte fortsätter aggra har du bara fördelar då ingen kan lova något som sedan tas tillbaka. Dom kommer även att vara angelägna att ha så lite som möjligt med dig att göra, har du inga övriga problem kommer dom sätta dig i en soclägenhet snarast möjligt som om du sköter dig kommer bli din till slut, dom kommer även underlätta vid månadsansökningar för att slippa hela cirkusen att ta emot dig med ökad säkerhet för personelan.

Förstår. Och när man ändå verkligen försöker stadga sig lagligt och få hjälp med boende så är det nej till allt förutom att de kan hjälpa betala kontrakt, thats it.

Citat:
Ursprungligen postat av Amorita666
Känner för dig!! Vänd dig till kyrkan, dem brukar kunna hjälpa med både det ena och det andra! Var i Sverige bor du?

Är på Gotland. Men är ej härifrån.
Citera
2024-08-22, 14:40
Medlem
sebastian66s avatar
Kompis taskig situation du sitter i. Vad gör att du sitter på en sketen ö som Gotland när du inte ens bor där.
Jag reagerar på en del saker.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Behöver verkligen någon att bolla dessa idéer med så fyll på om du kommer på något smart.
Berätta hur dina ideer ska bli bättre och dina förutsättningar soft?
När du kommer ut har du absolut INGET skydd från samhället.

Du säger ingen bostad inget arbete ingen släkt. Skulder på kronis.Hur tänkte du bolla och bygga upp med något du inte har.
Det du tjänar på kåken är bara erafrenheter. Det du får i betalt täcker mest bara skithuspapper Fantomen godis kanske cigg snus.

Varför sätter du inte röven utanför affären som rumänerna tigg ihop till ett tält liggunderlag.
Augusti- September är säsong för blåbär hallon lingon svamp. Plocka som satan sälj på macken eller till folk privat.

Då kanske du kan dra in 30,000 ganska snabbt. Svenskar plockar sällan för man får ont i ryggen efter 3 hekto

När du kommer ut har du absolut inget mer än vad du har idag. Du lär inte få arbete pga registret. Lägenhet kanske dela med en lebba eller gay max.

Det finns alltid möjligheter men det gäller till att se möjligheterna.
Man kanske inte ska tänka på drastiska saker.
Klipp gräset till folk Putsa fönster det kan alla reda ut. Dvs det finns möjligheter att hjälpa sig själv.
Citera
2024-08-22, 14:40
Avslutad
Pedofili bästa
Citera
2024-08-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.
Må så vara att dom inte själva tillhandahåller bostäder själva, men soc brukar väl kunna bistå med förtur i den kommunala bostadskön?

Sök i till någon kurs på högskola eller komvux, ta CSN (bidragsdelen behöver inte betalas tillbaka) och sök bostadsbidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in