Citat:
Ursprungligen postat av
Used2use
Asså ja det är väldigt bra tips. Men jag har väldigt svårt att tigga. Jag ser inte direkt ut som en uteliggare. Håller de kläder jag har i bra skick, ingen som möter mig skulle gissa att jag satt i denna sits.
Men ja, när man väl sitter på anstalt hade man säkert tänkt; "vafan jag kunde vart ute och tältat i friheten nu"
Aa jag försöker bolla dom här idéerna med någon. Så alla de här svaren uppskattas.
Varför jag är på Gotland vet jag inte. Jag trodde jag skulle få mer hjälp av soc. Och det känns som att man kommer ifrån allt det destruktiva jag har från min ort. Ville bara "iväg" och börja om.
Skit i att du har snygga kläder nu gäller det ju att kunna överleva mannen.
Ibland måste man ärligt skita i saker för att hitta ljusglimten. Visst fattar du hur jag menar.
Ta en lasbilschaffis hanka med honom upp till Norrland leta efter några bönder.
När jag körde tankbil i sverige för typ 8 år sedan sa merparten av alla bönder att det är helvete att få folk att slita som bönder.
Varför såklart tråkigt med massa skog inget disco långt till stan.
Men i detta läge kanske du kan hitta en bonnafaan som kan ge dig arbete på gården tak över huvet lite skitpengar typ svarta cash funkar i detta läge.
Även att du kanske får en lön på 5000 i fickan så har du troligen boende tak över huvudet duntäcke och en bonnakatt som kompis.
Spara lite av cashen 6 månader då kanske du kan hitta en annan lösning. Nu har du bären fönsterputs klippa gräset plocka bär jaga kossor eller föda grisar att rikta in dig på.
Har du ingen släkt alls eller polare hur kan det vara möjligt har du tappat alla polare sedan skolan etc.
Kom igen grabben skit i buren det låter så sorgligt sedan är det trots allt knasigt folk som sitter inne.