2024-08-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.
Bara gå in på närmsta bank och säga upp med händerna och rikta en leksakspistol mot personalen!
Citera
2024-08-22, 13:43
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsaWad
TS önskemål är alltså att få tak över huvudet så snart som möjligt.

Litet problem dock....
Brott begås. Blir tagen på bar gärning.
Förundersökning tar några månader eftersom allvarliga brott prioriteras framför småbrott.
Rättegång blir det när domstolen tycker att de har tid...
Dom utdelas. Exempelvis 1 år och 6 månader.

Förs man då raka vägen till anstalten? NEJ !
Man väntar på ett brev där man får besked om att inställa sig på nämnd anstalt.

Det kan alltså ta nästan 2 år från utfört brott till att man ska inställa sig för inlåsning.

Ts måste givetvis utföra ett brott som leder till häktning redan från start. Då blir det max 6veckor totalt innan huvudförhandling (om han nu inte begår ett allt för svårutrett brott) och sedan max 2veckor till dom. När domen väl fallit är det bara att knalla in på valfritt häkte eller anstalt och förklara att mn vill avtjäna sitt straff. Kriminalvården kan inte neka någon att påbörja sitt straff även om de inte hunnit med placeringen. Visst, ts kanske hamnar i isolering på anstalt innan placering, men eftersom han är villig att sitta i häkte bör det inte vara ett bekymmer.
Citera
2024-08-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Borde vara lättare att fejka sig in på psykiatrin och bli inlagd. Då slipper någon bli skadad. Dock kommer su ta upp en plats för någon annan.
Inte kul att ligga o sova med massa dårar som skriker på nätterna! Nä, råna en bank är mkt bättre!
Citera
2024-08-22, 13:45
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Inte kul att ligga o sova med massa dårar som skriker på nätterna! Nä, råna en bank är mkt bättre!
Råna bank Ja ack ja dessa flashbackjönsar.

A) TS har sagt att han inte vill skada någon. Att få pistol riktad mot sig är ett kraftigt övergrepp som kan orsaka livslång PTSD.

B) Banker hanterar inte kontanter.

C) När polisen kommer kan han lätt bli skjuten i både huvud och mage.
Citera
2024-08-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Råna bank Ja ack ja dessa flashbackjönsar.

A) TS har sagt att han inte vill skada någon. Att få pistol riktad mot sig är ett kraftigt övergrepp som kan orsaka livslång PTSD.

B) Banker hanterar inte kontanter.

C) När polisen kommer kan han lätt bli skjuten i både huvud och mage.
Men om han utan att bråka överlämnar sig snällt till polisen så lär dom inte skjuta honom! Har du nåt bättre förslag då ?
Citera
2024-08-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Ts måste givetvis utföra ett brott som leder till häktning redan från start. Då blir det max 6veckor totalt innan huvudförhandling (om han nu inte begår ett allt för svårutrett brott) och sedan max 2veckor till dom. När domen väl fallit är det bara att knalla in på valfritt häkte eller anstalt och förklara att mn vill avtjäna sitt straff. Kriminalvården kan inte neka någon att påbörja sitt straff även om de inte hunnit med placeringen. Visst, ts kanske hamnar i isolering på anstalt innan placering, men eftersom han är villig att sitta i häkte bör det inte vara ett bekymmer.

Detta är exakt vad jag menar.

Har tidigare varit häktad på restriktionshäkte i Skänninge i 5månader 23/h inlåst per dygn. Detta var ett bra tag sen dock.

Det suger, men det suger mer att gå hungrig och inte ha en säng.
Citera
2024-08-22, 13:53
Medlem
swimmingpools avatar
Skriv in till GW och fråga.
Citera
2024-08-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Jag tycker du ska marschera in i ett socialkontor och kräva hjälp. Säg som det är. Du har inte sovit i säng och behöver nu hjälp. Inte per telefon utan gå dit, var där personligen och kräv din rätt.

Tycker inte brott är en bra väg att gå. Men det är jag det. Säg att du kan sova på soffan på deras kontor men att du just nu behöver hjälp.

Marionetterna i regimmakten i Sverige skickar massor av miljarder hit och dit 100 miljarder till Ukraina som sedan myglas tillbaka till eliten i Sverige. Coronamiljarderna till EU. Och så kan man inte hjälpa en människa som ätit dåligt och inte sovit i säng i flera dagar?

Säg detta till dem. Och säg att du vill ha en säng och mat. Samtidigt - svär inte, var inte allt för otrevlig, men du bör vara bestämd och kräva din rätt, ingen rädsla. Du säger du varit missbrukare, kanske de kan fixa in dig på lokala sjukhusets missbrukaravdelning, typ alkoholklinker på större sjukhus har sådana tillfälliga platser.

Har varit där. Dom gör ingenting. Dom säger att dom inte har boenden överhuvudtaget men om man kommer med ett kontrakt på en hyra max 6tkr/mån är dom villiga att betala. Men omöjligt för mig att få fram en lägenhet. Och det skulle ta flera veckor. Är liksom i behov av vila/mat nu..

Sämsta sitsen jag suttit i på lääänge. Tråkigt att jag är lärd genom den hårda vägen(måste uppleva skiten)

Fuck
Citera
2024-08-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
-Hur ser din situation ut?,
- Om du pluggar kan du kan du börja plugga och få studentlägenhet, vissa säten har bostadsgaranti. Du kanske inte vill belåna dig, men CSN kan ge en hel del mer i bidrag ibland, och ibland kan man få plugga via ams och betraktas som arbetslös och socialien betalar hyran precis som en vanlig arbetslös.
-Får du jobb i någon liten håla finns det kommuner som ger förtur på boenden till folk som flyttar dit för jobb.

Skulle du sitta på kåken kan du pluga med 10k-12 i ren bidragsdel från CSN när du kommer ut.

Jag tänker inte rekommendera något specifikt brott, eller något brott alls egentligen.
Bor man nära danmark/tyskland/österland kan man köpa flaskor av något slag, eller via nätet, och om någon som säljer sånt i sverige har stängt kan priserna gå upp tills öppning.

Plugga efter kåken hade jag typ kunnat tänka mig. Jag pluggar inte nu, har dock en mindre skuld (70tkr) hos kfm så tror inte jag kan få CSN.
Citera
2024-08-22, 13:58
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Har varit där. Dom gör ingenting. Dom säger att dom inte har boenden överhuvudtaget men om man kommer med ett kontrakt på en hyra max 6tkr/mån är dom villiga att betala. Men omöjligt för mig att få fram en lägenhet. Och det skulle ta flera veckor. Är liksom i behov av vila/mat nu..

Sämsta sitsen jag suttit i på lääänge. Tråkigt att jag är lärd genom den hårda vägen(måste uppleva skiten)

Fuck
Gör det igen och kräv denna gång. Säg att du inte går därifrån!! Var bara påtryckande, inte aggressiv. Säg att du gärna sover på deras soffa i fikarummet!
Citera
2024-08-22, 13:59
Medlem
KingHisss avatar
Mord
Citera
2024-08-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Jag tänker direkt: vapenbrott. Du ska naturligtvis inte använda vapen mot någon men jag TROR det ses som ett ganska allvarligt brott även om det bara är en kniv på fel ställe liksom.
Nja kniv blir bara brott mot knivlagen och böter. Har du en pistol hemma däremot och dessutom utan licens så räknas det som grovt vapenbrott och där ligger nog minimistraffet på 6 månader även om du är ren i registret för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in