2024-08-22, 10:47
Medlem
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.
Citera
2024-08-22, 10:50
Medlem
JA du, ett brottsregister hjälper knappast på vägen till en lägenhet.

Dessutom har du väl läst om att det råder platsbrist inom svensk kriminalvård
Citera
2024-08-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
JA du, ett brottsregister hjälper knappast på vägen till en lägenhet.

Dessutom har du väl läst om att det råder platsbrist inom svensk kriminalvård

När man är hungrig och trött så bryr man sig inte om sånna saker. Håll dig till ämnet eller undvik att svara.
Citera
2024-08-22, 10:52
Avstängd
Inbrott i typ en stängd webhallen. Krascha en ruta och va där inne och plocka på dig prylar.

Klarar du dig kan du sälja de dyra prylarna för hem
Citera
2024-08-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Inbrott i typ en stängd webhallen. Krascha en ruta och va där inne och plocka på dig prylar.

Klarar du dig kan du sälja de dyra prylarna för hem

Ja precis, något liknande har varit i mina tankebanor. Ingen privatperson eller ett aktivt rån liksom.

Bara något simpelt inbrott på ett företag som har försäkring. Ingen skada skedd mot någon individ personligen.
Citera
2024-08-22, 10:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Ja precis, något liknande har varit i mina tankebanor. Ingen privatperson eller ett aktivt rån liksom.

Bara något simpelt inbrott på ett företag som har försäkring. Ingen skada skedd mot någon individ personligen.

Ja de e nog det enda om du inte vill utföra ett rån helt enkelt men då finns ju risken att du får storstryk av andra runt om kring
Citera
2024-08-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ja de e nog det enda om du inte vill utföra ett rån helt enkelt men då finns ju risken att du får storstryk av andra runt om kring

Nej jag vill inte göra något mot en individ. Och rån ger väl betydligt mycket hårdare straff.

Behöver verkligen någon att bolla dessa idéer med så fyll på om du kommer på något smart.
Citera
2024-08-22, 10:59
Avstängd
Citat:
Nej jag vill inte göra något mot en individ. Och rån ger väl betydligt mycket hårdare straff.

Behöver verkligen någon att bolla dessa idéer med så fyll på om du kommer på något smart.

Gå crazy naken i en butik och riv hyllor.. lär väl iaf bli häktet
Citera
2024-08-22, 11:01
Medlem
Citat:
Gå crazy naken i en butik och riv hyllor.. lär väl iaf bli häktet

Det där är ju raka vägen till rättpsyk haha. Hört mardrömmar att man kan ha otur och va fast där flera år.

Vill bara in och sitta häktet/fängelset ett år. Planera och sätta struktur för framtida liv i lugn och ro samtidigt som jag kan sova/äta.
Citera
2024-08-22, 11:02
Avstängd
Citat:
Det där är ju raka vägen till rättpsyk haha. Hört mardrömmar att man kan ha otur och va fast där flera år.

Vill bara in och sitta häktet/fängelset ett år. Planera och göra en plan för livet i lugn och ro samtidigt som jag kan sova/äta.

Då har du boende länge
Citera
2024-08-22, 11:06
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Då har du boende länge

Maten lär va sämre på psyk än i finkan!
Citera
2024-08-22, 11:07
Bannlyst
Citat:
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.
Transportera rätt mängd av kokain, ca 60 gram så får du ett års fängelse.
Annars kan du slå en polis (filma det gärna) och bli tagen på det sätter, lär hamnda runt 1 års fängelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in