2024-08-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sui29
Transportera rätt mängd av kokain, ca 60 gram så får du ett års fängelse.
Annars kan du slå en polis (filma det gärna) och bli tagen på det sätter, lär hamnda runt 1 års fängelse

Har ingen jag kan skaffa 60g ladd av. Och om jag kunde det hade jag hellre sålt skiten än att torska med det och bli skyldig en stor summa pengar till fel folk.

Slå en snut, jo visst men ändå inte mig. Då kraschar jag nog rutan på en stängd butik hellre.. Tack för tips tho!
Citera
2024-08-22, 11:16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Om du begår brott mot soc så har du ett bra utgångsläge den dagen det är dags att mucka från ditt fängelsestraff. Dom kommer inte ta emot dig med silkesvantar men du kommer få stora resurser från början, flera personer på speciellt utvalda platser på soc, så länge du inte fortsätter aggra har du bara fördelar då ingen kan lova något som sedan tas tillbaka. Dom kommer även att vara angelägna att ha så lite som möjligt med dig att göra, har du inga övriga problem kommer dom sätta dig i en soclägenhet snarast möjligt som om du sköter dig kommer bli din till slut, dom kommer även underlätta vid månadsansökningar för att slippa hela cirkusen att ta emot dig med ökad säkerhet för personelan.
Citera
2024-08-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.
Hets mot folkgrupp men för att få fängelse för det så måste du vara återfallsförbrytare och kanske upprepa det ett par gånger innan du får 6 månader.

Ekobrott skadar ingen person och där är risken för fängelse hög.

Övergrepp i rättssak ger minst 6 månader och där är det bara till att erkänna så blir det fängelse utan att passera gå.

Grova hot brukar rendera i 6 månader men här behöver du nog upprepa det ett par ggr eller ha annat på dig i bagaget innan det blir fängelse.

Narkotikabrott dvs köp en jävla massa knark och se till så att du blir haffade och det ska inte vara små mängder.

Annars så kan jag komma på mer men det innefattar att skada andra och det vill varken du eller jag.
Citera
2024-08-22, 11:20
Avstängd
kyrkstockens avatar
Skulle vi svara på frågan skulle vi uppmana till brott och själva begå brott.

Du verkar inte kunna ta hand om dig själv. Satsa på psykiska institutioner istället för kåken. Du hör antagligen hemma där ändå.
Citera
2024-08-22, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Gå crazy naken i en butik och riv hyllor.. lär väl iaf bli häktet
Snarare LPT och transport till närmaste slutenpsyk på obegränsad tid (vilket inte brukar vara så länge).

Risken finns dock att du får massa diagnoser på dig och mediciner du inte vill ha med lite oflyt för om du erkänner att det bara var trams så kastas du bara ut efter att de har konstaterat att du är normal så att säga.

Sedan kanske det går upp i rätten men det räcker inte för fängelse troligtvis och kan du inte spela psyksjuk riktigt bra så blir det inte Rättspsyk heller så dålig idé
Citera
2024-08-22, 11:23
Medlem
Gör samhället en tjänst, döda en DÖMD pedofil!
Citera
2024-08-22, 11:29
Medlem
Citat:
Det där är ju raka vägen till rättpsyk haha. Hört mardrömmar att man kan ha otur och va fast där flera år.

Vill bara in och sitta häktet/fängelset ett år. Planera och sätta struktur för framtida liv i lugn och ro samtidigt som jag kan sova/äta.
Nej det det är inte raka vägen till Rättspsyk med särskild utskrivningsprövning utan bara snarare transport till närmaste vanliga slutenvårdsavdelning för utredning.

Att bli dömd till Rättspsyk idag är ruggigt svårt. Du måste anses så sjuk så att du inte vet vad som är rätt eller fel och mer eller mindre leva i en annan verklighet alternativ vara så lost när brottet begås tex psykos eller liknande så att du inte kan hållas juridiskt ansvarig för dina handlingar utan det måste till vård.

30 % av alla vanliga fängelsekunder har psykdiagnoser men ändå så blir det fängelse.
Citera
2024-08-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sui29
Transportera rätt mängd av kokain, ca 60 gram så får du ett års fängelse.
Annars kan du slå en polis (filma det gärna) och bli tagen på det sätter, lär hamnda runt 1 års fängelse
Den första idén var bra men den andra mindre bra då han inte ville skada någon.
Citera
2024-08-22, 11:32
Medlem
Citat:
Har ingen jag kan skaffa 60g ladd av. Och om jag kunde det hade jag hellre sålt skiten än att torska med det och bli skyldig en stor summa pengar till fel folk.

Slå en snut, jo visst men ändå inte mig. Då kraschar jag nog rutan på en stängd butik hellre.. Tack för tips tho!
Krascha rutor ger bara böter och du måste troligtvis betala för din skadegörelse också så dålig idé.
Citera
2024-08-22, 11:33
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.

Narkotikabrott, givetvis.
Citera
2024-08-22, 11:36
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:

Info:

Tack i förhand.

Hissa en rysk flagga.
Citera
2024-08-22, 11:37
Avslutad
Köp knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem