Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
BP är just nu på en helt annan plats än man varit tidigare, ekonomin är stark sett till klubbens storlek, akademin fortsatt stark och man har börjat kunna ta betalt för sina spelare på ett sätt som man inte lyckats innan.
Intäktsmässigt är man starkare än t.ex. Mjällby, Halmstad och Värnamo även utan spelarförsäljningar, och bara i år plockar man väl in en bit över 50 miljoner hittills.
Så länge BP inte frångår sitt arbetssätt och börja satsa bort sig tror jag man kommer ha en stabil tid framför sig i allsvenskan.
Ja BP är nu, likt Häcken var när dom lyckades med konststycket att ta guld, på en annan plats än tidigare. Det är inte vad jag argumenterar emot.
BP, med 800 pers på vissa matcher kommer alltid jobba i uppförsbacke. Jag tror inte att dom över tid klarar av att kompensera för denna enorma nackdel genom att fortsätta leverera på ungdomssidan särkilt länge. Det känns orimligt.
Inte helt olikt som för Häcken och framtida guldstrider.
Att BP idag råkar vara ekonomiskt starkare än Mjällby, Halmstad och Värnamo må vara sant. Men jag talade ju "över tid". De nämnda lagen är dessutom andra lag som med stor sannolikhet också kommer kunna göra en volta i superettan inom kort, om du frågar mig.