2024-08-21, 10:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Så nu är derbyt glömt? Skönt att ni orkar. Fullt fokus på nästa match nu?

Är ju ändå ett tag kvar till nästa gång ni ska få sära på skinkorna.

Shit vad du ältar och ältar om vårt kommande derby mot er.. Hur mycket du än vill drömma om det så är Bajen inget spöke likt AIK, ni är inte ens i närheten av rivaliteten oavsett hur mycket du smygrunkar och drömmer om det. Ni är ett lag med lika många guld som IK Sleipner, eller BK Häcken om du så vill.. Ni kämpar för att komma upp i Åtvidabergs nivå. Att ni nu kommit upp er lite genom att stjäla andra klubbar och jobba febrilt för att bli av med 51-regeln gör att det enda ni tävlar om är att bli Sveriges smutsigaste klubb, och den tävlingen är inte mot oss.
Citera
2024-08-21, 10:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag tvivlar på att BP spelar i allsvenskan om 2-3 år och ser det som större chans att dom hunnit göra en ny vända i division 1 norra inom 10 år.

Deras USP är deras ungdomsverksamhet. Där har Hammarby redan passerat och Aik och Dif har alla chanser att göra detsamma, om dom spelar sina kort rätt.

BPs framtid hänger på om dom dels får fram några talanger och huruvida dom stannar hos BP så pass länge att BP kan kapitalisera på det, eller om dom försvinner innan dess och BP på sin höjd får leva på vidareförsäljningsklausuler.

Missförstå mig inte. BP har förtjänat de senaste framgångarna, men jag tror att det är helt ohållbart att över tid att spela allsvenskt när man bara har 800 pers på läktaren när det är match.

BP är just nu på en helt annan plats än man varit tidigare, ekonomin är stark sett till klubbens storlek, akademin fortsatt stark och man har börjat kunna ta betalt för sina spelare på ett sätt som man inte lyckats innan.

Intäktsmässigt är man starkare än t.ex. Mjällby, Halmstad och Värnamo även utan spelarförsäljningar, och bara i år plockar man väl in en bit över 50 miljoner hittills.

Så länge BP inte frångår sitt arbetssätt och börja satsa bort sig tror jag man kommer ha en stabil tid framför sig i allsvenskan.
Citera
2024-08-21, 10:28
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Shit vad du ältar och ältar om vårt kommande derby mot er.. Hur mycket du än vill drömma om det så är Bajen inget spöke likt AIK, ni är inte ens i närheten av rivaliteten oavsett hur mycket du smygrunkar och drömmer om det. Ni är ett lag med lika många guld som IK Sleipner, eller BK Häcken om du så vill.. Ni kämpar för att komma upp i Åtvidabergs nivå. Att ni nu kommit upp er lite genom att stjäla andra klubbar och jobba febrilt för att bli av med 51-regeln gör att det enda ni tävlar om är att bli Sveriges smutsigaste klubb, och den tävlingen är inte mot oss.
Med tanke på hur ni grisar runt i hela stan så kanske du ska hålla lite låg profil. Behöver jag påminna om Djurgården/Älvsjö? Kan man ens kalla er ett Stockholmslag när ni inte har någon lokalförankring i staden längre?
Citera
2024-08-21, 10:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
BP är just nu på en helt annan plats än man varit tidigare, ekonomin är stark sett till klubbens storlek, akademin fortsatt stark och man har börjat kunna ta betalt för sina spelare på ett sätt som man inte lyckats innan.

Intäktsmässigt är man starkare än t.ex. Mjällby, Halmstad och Värnamo även utan spelarförsäljningar, och bara i år plockar man väl in en bit över 50 miljoner hittills.

Så länge BP inte frångår sitt arbetssätt och börja satsa bort sig tror jag man kommer ha en stabil tid framför sig i allsvenskan.

Ja BP är nu, likt Häcken var när dom lyckades med konststycket att ta guld, på en annan plats än tidigare. Det är inte vad jag argumenterar emot.

BP, med 800 pers på vissa matcher kommer alltid jobba i uppförsbacke. Jag tror inte att dom över tid klarar av att kompensera för denna enorma nackdel genom att fortsätta leverera på ungdomssidan särkilt länge. Det känns orimligt.
Inte helt olikt som för Häcken och framtida guldstrider.

Att BP idag råkar vara ekonomiskt starkare än Mjällby, Halmstad och Värnamo må vara sant. Men jag talade ju "över tid". De nämnda lagen är dessutom andra lag som med stor sannolikhet också kommer kunna göra en volta i superettan inom kort, om du frågar mig.
Citera
2024-08-21, 10:29
Medlem
Vilken jävla femplussig retrotröja vi släpper. Man väntade sig faktiskt något att klaga på
Citera
2024-08-21, 10:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Med tanke på hur ni grisar runt i hela stan så kanske du ska hålla lite låg profil. Behöver jag påminna om Djurgården/Älvsjö? Kan man ens kalla er ett Stockholmslag när ni inte har någon lokalförankring i staden längre?

jo, den bantern var tuff.. ett damlag som gick ihop mot att sno ett lag i Täby, jomensåatte...
Citera
2024-08-21, 10:40
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
jo, den bantern var tuff.. ett damlag som gick ihop mot att sno ett lag i Täby, jomensåatte...
Djurgården Handboll?
Citera
2024-08-21, 10:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Djurgården Handboll?
Klassiska BK Söder.

Hade inte Dif ett lag som tidigare hade varit Aik också?
Citera
2024-08-21, 10:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Djurgården Handboll?
Kom igen, du kan säkert hitta boule eller något som ingen annan bryr sig om också?

Senast redigerad av Salorm 2024-08-21 kl. 11:00.
Citera
2024-08-21, 10:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilken jävla femplussig retrotröja vi släpper. Man väntade sig faktiskt något att klaga på
Erkänner, klassisk. Körde ni ljusblå shorts med svartgulrandigt på den tiden?
Citera
2024-08-21, 11:11
Medlem
Citat:
Erkänner, klassisk. Körde ni ljusblå shorts med svartgulrandigt på den tiden?
Yes
Citera
2024-08-21, 11:30
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Kom igen, du kan säkert hitta boule eller något som ingen annan bryr sig om också?

Är det Finspångkillen som rattar den där bloggen också eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in